Skip to main content

Mijn tweede TV in de slaapkamer reageert niet op de ontvanger ( zwarte kastje ).

De ontvanger ( zwarte kastje) reageert wel op de afstandsbediening maar op de televisie gebeurt er niets.

Als ik de TV aanzet, dan krijg ik het logo van Philips en dan een oranje scherm met strepen en daarna een blanco scherm.

De TV heeft maar 1 HMDI aansluiting en daar is de ontvanger  op aangesloten (zwarte kastje), daaraan kan het volgens mij niet liggen.

Alle drie lichtjes van het witte kastje in het stopcontact branden continue.

Met de afstandsbediening kan ik de TV wel aan en uit zetten, maar verder gebeurt  er niets op het scherm.

De TV in de woonkamer die direct op de experiabox is aangesloten doet het prima.

Er is pas een monteur van KPN langsgeweest voor de installatie, volgens hem dan hoefde ik alleen maar de hmdi kabel op de tweede TV aan te sluiten.(tweede in slaapkamer)

Wat kan ik nog doen?

 

 

 

 

als je de ontvanger uit de slaapkamer omwisselt met die van de woonkamer kun je controleren of de ontvanger van de slaapkamer goed werkt.

Verder zou ik op de tv eens kijken of er iets als een ingang-selector op zit. Wellicht moet je op de tv zelf de hdmi ingang nog selecteren.


De ontvanger ( zwarte kastje) reageert wel op de afstandsbediening maar op de televisie gebeurt er niets.

Dat is natuurlijk niet bedoeling.

Heb je al wat gehad aan de tips van emielstroeve?  

De TV heeft maar 1 HMDI aansluiting en daar is de ontvanger  op aangesloten (zwarte kastje), daaraan kan het volgens mij niet liggen.

Als ik de TV aanzet, dan krijg ik het logo van Philips en dan een oranje scherm met strepen en daarna een blanco scherm.

Heb je die televisie ook op de hdmi ingang ingesteld? Met de knop source van de Philips afstandsbediening.

Welke ontvanger is het? Al de nieuwe DIW7022? (op de voorkant van álle ontvangers staat een typenummer).


Hi @Sawini, welkom hier. 

Ik denk graag mee. 

als je de ontvanger uit de slaapkamer omwisselt met die van de woonkamer kun je controleren of de ontvanger van de slaapkamer goed werkt.

Verder zou ik op de tv eens kijken of er iets als een ingang-selector op zit. Wellicht moet je op de tv zelf de hdmi ingang nog selecteren.

Zou je een antwoord willen geven? Dan weten we iets beter waar het aan ligt. 


De info is wat te weinig om een advies te geven.

Vragen zoals:

Hoe aangesloten LAN of WIFI

Staat stb op juiste source dus welke HDMI ingang

Brand het groene lampje?

Simpel maar kan? Batterij afstandsbediening

Enz


De ontvanger verwisseld, geen effect.

Ik heb een scartkabel aangesloten en heb nu wel geluid maar geen beeld.

Alleen verticale strepen op het beeldscherm.

Afstandsbediening en ontvanger werken nu prima ik kan zappen zonder beeld.

Het beeld op de TV is nog een soort oranje met geel en verticale strepen.

Wij hebben WiFi.

Is de TV misschien stuk.

 


Is de TV misschien stuk.

Daar dacht ik al eerder aan maar dat wordt nu steeds waarschijnlijker. 

Wat is het type nummer?


HET MODELNR IS 32PFL3517H/12

HET SERIENR IS FZ2A1228031378

BOUWJAAR 2012

 

 


Ik heb echt alles geprobeerd.

Witte kastje vervangen, ontvanger vervangen, kabels en snoeren vervangen, remote control vervangen. ( ik heb ze allemaal dubbel )

Helaas, nog steeds geen beeld, behalve de gekleurde verticale strepen.

Ik denk dat de TV het begeven heeft.


Inderdaad 2012. Ook volgens tweakers. 

Ik had een paar dagen geleden met mijn Philips ook uit 2012 eventjes hetzelfde: groen gestreept. Doet het weer na paar minuten stekker uit stopcontact.

Mijne 32PFL5507H/12

Die van jouw kan dus wel helemaal overleden zijn. Ga daar maar van uit inderdaad. 

Mijne gebruik ik niet veel meer. Zo'n 2 x per week. Is tweede scherm op de laptop. Kan ik 2 verschillende dingen tegelijkertijd met één laptop. 


Dat denk ik ook, de TV is toch al tien jaar oud.

Tijd voor een nieuwe.

Bedankt voor de reacties en de feedback.

 


@Sawini 

 

Tip:

Haal die energie vretende DVS ertussen uit.

Vaste kabels is het beste.

 

Mocht je de nieuwe DIW7022 hebben, die werkt ook via WIFI.


Ik weet  niet of je nog een DVD of Blu Ray speler heb?

Zoja geven deze apparaten ook dit probleem?

Als je TV defect heb je op die apparaten dezelfde klacht zo niet moeten wij even verder

analyseren en adviseren.


Ik heb nog een dvd speler en die ga ik uitproberen.


Ik heb nog een dvd speler en die ga ik uitproberen.

Ok als je daar het zelfde probleem heb dan is de conclusie makkelijk en is de tv defect.


Hi Sawini, is het inmiddels gelukt om beeld te krijgen via de dvd speler? Of is de televisie toch defect? 


Een heel betrouwbare test is het niet natuurlijk. Het kan natuurlijk zijn dat via scart wel beeld en geluid komt maar dat de hdmi kaart in de televisie kapot is en dan doet geen enkele HDMI ingang het.


Een heel betrouwbare test is het niet natuurlijk. Het kan natuurlijk zijn dat via scart wel beeld en geluid komt maar dat de hdmi kaart in de televisie kapot is en dan doet geen enkele HDMI ingang het.

 

11 jaar (2023 - 2012) is een hele leeftijd voor een televisie.


Hi Thijs, is het inmiddels gelukt om beeld te krijgen via de dvd speler? Of is de televisie toch defect? 

Je bedoelt Sawini ik heb geen probleem met een DVD de DVD was als vb om te kijken of het toestel van de gebruiker defect is.

Goed lezen..


Hi Thijs, is het inmiddels gelukt om beeld te krijgen via de dvd speler? Of is de televisie toch defect? 

Je bedoelt Sawini ik heb geen probleem met een DVD de DVD was als vb om te kijken of het toestel van de gebruiker defect is.

Goed lezen..

 

Waren deze ook met HDMI aangesloten?

Met scart kan je niet vergelijken, omdat dat op een andere manier wordt aangestuurd in de tv. 

 

En de DVS kan ook het probleem zijn.


Sawini meldt: TV heeft maar 1 HMDI aansluiting

Je TV heeft 3 HDMI ingangen (bron: https://tweakers.net/pricewatch/308284/philips-32pfl3517h/specificaties/).
1 aan de zijkant en 2 aan achterkant, naast de scart, als het goed is.

Je zou de andere HDMI ingangen nog kunnen uitproberen.


Een heel betrouwbare test is het niet natuurlijk. Het kan natuurlijk zijn dat via scart wel beeld en geluid komt maar dat de hdmi kaart in de televisie kapot is en dan doet geen enkele HDMI ingang het.

Correct Peter,maar wel om te zien of de tv indirect defect is of niet.

dit staat los van het HDMI issue.

We hebben het overigens wel over een heel oud type STB als deze verbonden is met SCART.


Euh, @Thijs1963 

Dit topic is gestart op 18 maart. En Sawini schrijft:

Er is pas een monteur van KPN langsgeweest voor de installatie,

Nieuwe abonnement met de KPN TV+ DIW7022 is er sinds 23 januari 2023, dus die lijkt mij hier toch wel van toepassing. Toch, @Sawini ?

En wat die SCART betreft, daar hebben we het alleen over m.b.t. de dvd-speler.

Want Sawini schrijft ook:

De TV heeft maar 1 HMDI aansluiting en daar is de ontvanger  op aangesloten (zwarte kastje),

 

(beide quotes uit startbericht)


Ok dat het hier de laatste generatie was mij niet geheel duidelijk.

Vandaar het scart verhaal dat kon alleen maar een hele oud STB zijn -;)

Duidelijk


Peter heeft gelijk, de TV heeft meerdere hmdi ingangen.( sorry mijn fout )

Ik heb twee jaar geleden de TV met scartkabel aangesloten omdat het problemen gaf, daarna deed de TV het prima met de scart aansluiting.

Nu krijg ik alleen geluid en geen beeld.

Ik heb echt alle hmdi ingangen en alle opties ontvangers, witte kastjes, kabels noem maar op geprobeerd zonder succes.

Alle codes uitgeprobeerd zonder succes.

Het ligt echt aan de TV.

De TV is nu bij grof vuil.

Ik bedank iedereen voor de reacties en de feedback.

Groet.

 

 

 

 


Hoop dat je een mooie Smart TV koop veel suc6