Skip to main content

hallo, Ik heb sinds vandaag n nieuwe tv ontvanger. De Arris vip 2952 v2. Deze maakt een tjirpend geluid als ik wissel van zender en daarna ook nog n enkele keer. Eergisteren had ik de arcadyan hmb 2260 gekregen,die had dat ook. Na 1uur met iemand van KPN gesproken te hebben was de oplossing n nieuwe. Dus de arris maar die heeft dat ook. Mijn vraag; kan t aan de oude hdmi kabel of aan de oude gele kabel liggen? Bij de Motorola die ik terug moest sturen had ik dat niet. Ik wil graag een oplossing want ik kan dus niet tegen dat geluid.

De tv ontvanger zelf maakt fysiek geluid of de tv zelf? Want van dat eerste heb ik het nog niet eerder tegen gekomen. Wel een constante hoge piep bij zeer oude kastjes maar dat is de 2952 niet. 
Als het aan de tv ligt denk ik zelf eerder dat het de HDMI kabel is.

Op allekabels.nl heb je al HDMI kabels vanaf €2. Ik zou daar eerst eens naar kijken voordat je nog een tv ontvanger probeert.,


hallo, Ik heb een nieuwe hdmi kabel besteld. een 4k@30Hz  2.0 high speed. Helaas heeft t niet geholpen. Had ik misschien n 60 Hz moeten bestellen, ik weet t ook niet. Er komt nog steeds bij verwisselen  van zenders n tjirpend geluid en ook soms tussen door.  Mag ik a.u.b mijn Motorola terug ?? Maar ik weet t antwoord al want die wordt niet meer ondersteund. 


Zet het geluid eens op "stereo" in de instellingen voor geluid. Tabje hdmi.

En die Motorola zapte toch ook super traag. (?) De Arris doet dat veel sneller. 


dank je voor t meedenken. Dit helpt ook niet,ik heb ook al op Hdmi 2 geprobeerd maar helaas ook dat werkt niet.  Ik denk  dat de   tv  ontvanger  slimmer,beter en een te sterk apparaat is voor mijn misschien te oude LG tv.  Maar die is nog goed dus die gaat er nog niet uit.  Dan ga ik toch maar overstappen naar andere provider. 


Ha @Rietje precies, welkom! Jammer dat een andere HDMI-kabel en andere ontvanger niet hebben geholpen! Heb je misschien de mogelijkheid om een andere tv te proberen? En wellicht goed om je tv eens te proberen bij iemand met een andere provider? Het zou zonde zijn dat als je overstapt, dat het probleem blijft. Je hebt verder niets anders ertussen hangen, zoals een soundbar o.i.d.?


hallo Marcia, ik heb naar 1 tv dus ik kan niet veel proberen. Ik zag op internet ook iets met HDCP??? Dus ik denk dat mijn tv verouderd is en dat niet heeft ofzo. Maar ik ben nog blij met mijn tv want die doet t nog goed. Dus ik moet t hier mee doen.  De tv blijft ook af en toe hangen met dat " tjirpend" geluidje. Het is gewoon jammer dat ik met alle veranderingen mee moet gaan terwijl ik heel erg  tevreden ben met t simpele. 


Zet de tv eens uit. En wissel dan eens van zender op de ontvanger. Dit kan je zien op de display. Piept het dan ook?

 


Hoi Peter, dan maakt t geen geluid. Dus is t de tv


Hoi Peter, dan maakt t geen geluid. Dus is t de tv , ik heb ook al bij LG naar t model nummer gekeken en daar kwam dit model ook niet in de lijst voor met HDCP ofzo.  

 


Wat is het model van je LG?


LG32LH3000

32LH3000-ZA 

 

En er staat ook march 2010


Dat is best een oude. Maar wel al Full HD 1080.

Dus wat dat betreft voldoet ie nog.

Euh. Zet het geluid eens op 0 of mute en zap dan. Stil zeker?


ja dan is die ook stil.. de tv maakt t geluid maar ik had dat bij de Motorola ontvanger geen last van. Ik vind 't echt heel fijn dat je wil helpen maar ik denk echt dat de enige oplossing n andere tv is. Dus ik doe t er maar mee.


Het kan geen kwaad.

In ieder geval hdmi geluid in de ontvanger op "stereo".

Menu - instellingen  - geluid  - tabje hdmi. 

Wat je nog kan proberen is het beeld op 1080​​​​​i zetten. Menu- instellingen - beeld. Ook dat kan bij een oude tv nog invloed hebben op het geluid.