Skip to main content

Sinds nieuwe menu invoering mis ik een aantal regionale zenders, zoals TV Noord, TV Drenthe, TV Oost, TV Flevoland, en nog een paar.

Graag deze zenders weer ter beschikking stellen.

En kom svp niet aan met opmerking dat ik alleen naar regionale zenders in regio kan kijken, want ik kan wel nog naar TV Fryslan kijken. Dat ligt echt niet in regio Brabant en omstreken

 

Met vriendelijke groet, Andre

Ik heb hier uitgelegd staan waarom je niet alle regionale zenders krijgt. Ook waarom Omrop Fryslân dat wel is.

 

  

In het oude platform ging het niet bij alle klanten goed met het postcodefilter. Daardoor kan het zijn dat klanten toch zenders hadden die niet de bedoeling waren tot ze onlangs naar het nieuwe platform omgezet zijn. Daarin werkt het postcodefilter (helaas...) wel.

...

Omrop Fryslân is wel landelijk, omdat het Provinciehuis Friesland de kosten aan KPN vergoedt.

...

Alle regionalen zijn gelukkig wel via internet te zien en te horen.

Overzicht van alle links v.d. omroepen.

Zie hier welke regionalen per provincie bij KPN te zien zijn.

 

Admin: quote van je bericht uit het andere topic toegevoegd voor het leesgemak in dit topic


@AndreS59 Wettelijk zijn providers alleen verplicht om de regionale omroepen van de eigen regio en de omliggende provincies aan de abonnees door te geven. Daarnaast is er een afspraak dat Omrop Fryslan landelijk wordt doorgegeven omdat het Fries een erkende taal is.

In het begin van de coronacrisis heeft KPN andere regionale omroepen tijdelijk aan alle abonnees doorgegeven. Nu zijn alle regionale omroepen alleen nog voor abonnees met het Pluspakket beschikbaar, net als voorheen het geval was.

Het vervallen van regionale omroepen heeft dus niets te maken met het nieuwe menu.

Piet.


Beste Piet,

Dit klopt niet helemaal. Ik heb het pluspakket en toch ontbreken de zenders.

KPN filtert de zender ivm hoge kosten. Dat is al in 2017 ingevoerd, echter de check werkte niet goed. Met invoering van het nieuwe platform werkt deze check (helaas) wel.

Toch bedankt voor het meedenken

Groet, Andre


Fijn dat het helder is, Andre.

Al is 't niet zo fijn nieuws. Ik mis al 3 jaar TV Gelderland daardoor. Bij nieuws uit de woonprovincie van mijn moeder was dat wel prettig. Paar grote branden ook geweest daar afgelopen jaren.

Heb gelukkig alternatieven via internet (uiteraard) en via Ziggo FTA (nooit geheel afgesloten).

Radio Gelderland heb ik hier in Noord holland wel via DAB+.

@P.J.M. van der Vooren Helaas zijn die zenders ook niet via het pluspakket beschikbaar.


@AndreS59 Ah, nu val ik door de mand… Ik heb namelijk verschillende diensten van KPN, maar geen TV… :grimacing:

Ik had dat over het Pluspakket ergens elders op dit forum opgevangen, maar dat blijkt dus niet te kloppen…

Piet.


@P.J.M. van der Vooren

Haha, die Piet. Lees ook je berichten op het Ziggo-forum….:wink::relaxed:

Misschien je eerste bericht hierboven nog aanpassen? Het kan nog…

P.S. het was waarschijnlijk dit topic:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/regionale-zenders-weer-terug-in-het-pluspakket-435670


@P.J.M. van der Vooren

Haha, die Piet. Lees ook je berichten op het Ziggo-forum….:wink::relaxed:

Misschien je eerste bericht hierboven nog aanpassen? Het kan nog…

P.S. het was waarschijnlijk dit topic:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/regionale-zenders-weer-terug-in-het-pluspakket-435670

Nee hoor Peter, wie z’n billen brandt moet op de blaren zitten… :scream:

Piet.