Skip to main content

Mijn afstandbediening van samsung qled 8k maakt geen verbi ding met de TV. Dat wil zeggen alleén het knopje van zenders wijzigen doet 't niet... Bij universele afstandsbediening van instellen wordt uiteindelijk gevraagd naar het modelnummer van de Sagemcom... Als ik f5359 intoets word dat niet herkend... De graag is.. Wat is het modelnummer van deze sagemcom dus de laatste KPN modem 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Ik ben even in de war. Wil je met de afstandsbediening van de Samsung TV de ontvanger van KPN aansturen? In dat geval moet je zoeken op fabrikant Arris, het maakt hierbij niet uit of je voor de VIP2952 of VIP5202 kiest. Als de Arris er niet tussen staat kan je ook nog gaan voor de Arcadyan HMB2260. Alle tv-ontvangers in het ‘KPN-assortiment’ werken namelijk met dezelfde coderingen voor afstandsbedieningen.


Ik ben even in de war. Wil je met de afstandsbediening van de Samsung TV de ontvanger van KPN aansturen? In dat geval moet je zoeken op fabrikant Arris, het maakt hierbij niet uit of je voor de VIP2952 of VIP5202 kiest. Als de Arris er niet tussen staat kan je ook nog gaan voor de Arcadyan HMB2260. Alle tv-ontvangers in het ‘KPN-assortiment’ werken namelijk met dezelfde coderingen voor afstandsbedieningen.


of motorola vip1963,vip1903,vip1853.En heeeeel misschien kreatel 1760.


In de kast hangt de KPNbox 12 die is van Sagemcom... De afstandbediening is de smart van Samsung... Alle knoppen werken maar die hebben idd betrekking tot alleén de tv... Het rare is dat de knop om van zender te veranderen het wel gedaan heeft... Ok heb arris allebei geprobeerd, géén resultaat. Arcadyan staat er niet bij. Sagemcom staat er óòk bij (de KPNbox) maar daarvan is er geen goed modelnummer... Vraag is dus wat is het modelnummer... Jouw opmerking dat ik de ontvanger van de KPN wil aansturen met een samsung afstandsbediening vind ik wel een goeie.... Dat klinkt idd niet logisch 


Jouw opmerking dat ik de ontvanger van de KPN wil aansturen met een samsung afstandsbediening vind ik wel een goeie.... Dat klinkt idd niet logisch 

Valt eigenlijk wel mee en steeds meer tv-fabrikanten ondersteunen het.

 

De KPN Box12 (Sagemcom modem) heeft niks te maken met tv-kijken behalve dat het een soort doorgeefluik is voor het tv-signaal maar de Sagemcom bepaalt niet welke zender er op staat, dat doet de Arris of Arcadyan tv-ontvanger. De Sagemcom moet je in dit geval dus compleet links laten liggen want daar ga je het niet op kunnen vinden.

 

Het is overigens wel belangrijk dat de tv-ontvanger in het zicht ligt voor gebruik met een eigen afstandsbediening. Het wisselen van zenders en dergelijke verloopt namelijk via infrarood op de afstandsbediening.


Ha @majk1958, welkom! Je hebt inderdaad de Arris of Arcadyan nodig: de Sagemcom heeft hier niets mee te maken in dit geval. Is het je inmiddels al gelukt? Ik zag online ergens dat mensen met type/modelnumer 2952/2250/1853 geholpen zijn. Anders zou je het eens bij Samsung na kunnen vragen, zij hebben hier ongetwijfeld vaker vragen over gehad, zoals je in hun community kunt zien. Óf je zou juist de KPN afstandsbediening aan de Samsung tv kunnen koppelen?


Iedereen bedankt voor de tips maar 't is niet gelukt de Samsung smart afstandbediening doet alles...... Behalve de zenders wijzigen waardoor ik toch ook de afstandsbediening van kpn nodig heb... Andersom werkt óòk niet omdat de KPN afstandsbediening niet alles kan wat de smart van Samsung doet.... 


Balen! Ik dacht: ik test het even bij mezelf. Maar ik heb wel een Samsung tv, alleen niet zo'n smart afstandsbediening blijkt. Je zou nog kunnen kijken naar een universele afstandsbediening? En anders blijven het er toch twee, ben ik bang 😞.


Als je de afstandsbediening van Samsung zélf gebruikt dient de ontvanger in het zicht van het scherm te staan i.v.m. de IR-hub. Die zit onderaan het scherm bij Samsung. Ook als je een tv met One Connect Box hebt.

Staat de ontvanger een plankje lager dan werkt het niet (goed). Tenzij het een glazen plankje is natuurlijk.


Ik heb nog even intern navraag gedaan, @majk1958. Mijn collega's geven aan dat we dit inderdaad niet ondersteunen. Als het werkt, is het prachtig, maar als het niet werkt, houdt het op. Ik heb, voor de meelezers, toch een beste antwoord gemarkeerd, waar een aantal tips in staan.


@Marcia_ schrijft: Mijn collega's geven aan dat we dit inderdaad niet ondersteunen. 

Het klopt dat kpn het gebruik van de Samsung afstandsbediening voor de ontvanger niet ondersteunt.

Maar Samsung doet dat wel. De tv dient dan wel met internet verbonden te zijn zodat ie de codes kan ophalen. Die geeft ze vervolgens via de IR-hub onderaan het scherm door aan de ontvanger. Die moet dus wel in zichtlijn met het scherm staan en bv niet eronder als het scherm op (of boven) een houten plankje staat of hangt. Een doorzichtig glazen plaatje kan dan weer wel.
Als gebruiker dien je de tv wel te 'vertellen’ dat op HDMI x de kpn ontvanger zit.

Zelf heb ik de Samsung One Remote (BT naar tv). Maar heb speciaal eentje met cijfertoetsen gekocht voor bediening van de decoder én de KPN TV-app. Die met cijfertoetsen is een 'gewone’ met IR. Het werkt zelfs met een 15 jaar oude Samsung afstandsbediening.

De kpn afstandsbediening ondersteunt niet het smart gedeelte en de menu-bediening van de tv inderdaad. Alleen aan/uit, volume/mute en source.