Skip to main content

Wij hebben sinds 6 april kpn glasvezel en dus ook de tv+, wij moeten dagelijks de stroom eraf halen om beeld op de tv te krijgen. Nu heb ik 2 weken geleden met kpn telefonisch contact gehad en we hebben toen een complete reset van de tv+box gedaan. Afgesproken is toen dat wij in de gaten zouden houden of wij bij opstarten direct beeld zouden hebben of dat wij nog steeds moeten beginnen met stroom eraf te halen om beeld te krijgen. 3 dagen goed gegaan daarna weer mis.

Net gebeld met klantenservice en ik moet over 2 weken maar weer bellen als het niet goed is en we steeds weer de stroom eraf moeten halen. Want als je op het moment dat je beld beeld hebt wordt je dus niet verder geholpen. Op deze manier blijf je dus kloten met de stroom. 

Misschien is iemand van KPN hier die wel aan een definitieve oplossing wil werken. Wij hebben alles altijd keer geprobeerd maar het is en wordt niet opgelost helaas 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Wij onder vinden ook steeds dezelfde problemen, hebben ook een complete reset van de tv+box gehad, maar ook dat haalt niets uit. Als het probleem na 14 dagen niet opgelost zou zijn kon ik contact opnemen en zou een nieuwe tv+box worden opgestuurd, maar wat schetst mijn verbazing is dat ik vanochtend na weer gebelt te hebben weer 14 dagen moet wachten en als het probleem niet is opgelost moet ik weer bellen en gaan ze dan een nieuwe box opsturen. Dit kunnen ze dus het hele jaar volhouden zonder met een echte oplossing te komen. Heb spijt dat ik van Ziggo naar KPN ben gegaan. 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Het is inderdaad vervelend dat je steeds de spanning eraf moet halen.

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12? 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Een moderator kijkt wel mee en helpt ook. 


De tv+ box is via WiFi aangesloten op het modem V12.

 


Heb je nog een HDready televisie?

Wat is merk en type?


Smart tv Samsung 2 jaar oud


Ik neem dan aan dat die wel HDCP 1.4 ondersteunt. Dus dat kan het dan ook niet zijn.

De TV+ Box wel met de meegeleverde hdmi kabel aangesloten? (!)

En zeker niet op de ARC aansluiting van de Samsung. Dat ging hier niet lekker met de DIW7022. 


Wij hebben sinds 6 april kpn glasvezel en dus ook de tv+, wij moeten dagelijks de stroom eraf halen om beeld op de tv te krijgen. Nu heb ik 2 weken geleden met kpn telefonisch contact gehad en we hebben toen een complete reset van de tv+box gedaan. Afgesproken is toen dat wij in de gaten zouden houden of wij bij opstarten direct beeld zouden hebben of dat wij nog steeds moeten beginnen met stroom eraf te halen om beeld te krijgen. 3 dagen goed gegaan daarna weer mis.

Net gebeld met klantenservice en ik moet over 2 weken maar weer bellen als het niet goed is en we steeds weer de stroom eraf moeten halen. Want als je op het moment dat je beld beeld hebt wordt je dus niet verder geholpen. Op deze manier blijf je dus kloten met de stroom. 

Misschien is iemand van KPN hier die wel aan een definitieve oplossing wil werken. Wij hebben alles altijd keer geprobeerd maar het is en wordt niet opgelost helaas 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Goedemmiddag

Heeft uw al de decoder op ECO modus gezet?

En wat zijn de CEC instellingen van uw decoder?

verneem graag


Eco modus is ingeschakeld en HMDI-CEC staat aan


Ok gebruikt uw de meegeleverde HDMI kabel?

En heeft uw een Tv waar ook een CEC optie inzit LG of Samsung?

 

Mvg


Ja deze zit erop 


Eco modus is ingeschakeld en HMDI-CEC staat aan

 

Ik heb hem op snel gezet, dus standaard Stand-by.

En, gelukkig, geen problemen.

Op beide LG tv's werken ze beide, gelukkig, goed. 


Ga ik dat ook eens proberen 


Ja deze zit erop 

Wat zit er op welke tv heeft uw?

Graag eens volgende testen

Decoder op ECO

Decoder op CEC op het laatste vinkje na aan

Op de afstandsbediening het linker knopje gebruiker waar tv op staat en op uit te zetten het knopje KPN.

 

Deze work around werkt meestal


Hoi @BDS1964. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je jouw tv-ontvanger steeds stroomloos moet maken. Ik zie hierboven dat je al op weg geholpen bent. Heb je dit al geprobeerd en is het probleem inmiddels al verholpen?


Hoi Vikash, het  probleem is nog niet opgelost en ben tot vrijdag ook niet thuis. Kan dus op het moment ook niets doen.


Ook hier een nieuwkomer, sinds twee weekjes van Ziggo naar KPN. Hier thuis moet iedere dag de spanning van de TV+ box gehaald worden ivm vastslaan van de zenders, zwart beeld. Vooral na het schakelen tussen tv en radio of het vooruit spoelen van opgenomen tv programma's. Ik ga vanavond de ECO en de CEC instellingen checken die jullie aandragen, dank daarvoor.