Skip to main content

Hi,

 

Sinds gisteren de nieuwe set aangesloten. De ab is gekoppeld met de tv, maar steeds wanneer de tv uit is geweest moet ik de ab opnieuw koppelen om hem weer aan te zetten. Hij lijkt daarna te zijn overgesprongem maar de soundbar, die kan ik dan ineens wél koppelen. Kennelijk kunnen er geen twee koppelingen naast elkaar bestaan, maar ik krijg het niet zo dat de ab gewoon wél de tv blijft besturen. Wat kan ik doen?

ik heb het zelfde probleem als de tv uit is geweest kan ik hem niet meer opnieuw aanzetten alleen de eerste keer daarna niet meer


Hoi @Santyrr en @arie van den dijssel ,

Werkt het wel als je eerst de afstandsbediening reset en daarna instelt zoals op deze PDF word uitgelegd? 

Een reset doe je zo.

1:Druk tegelijk rood en blauw in tot het bovenste lampje rood brand.

2:Druk daarna ter bevestiging op OK.

3:Het rode en groene lampje knippert nu 2 keer.

Lukt het zo?

 


Dan heb je vergeten om als laatste actie na het programmeren nog even op OK te drukken.
 


Nee, werkt ook niet. Hij vergeet nu zelfs steeds dat ie met de tv ontvanger is gekoppeld... elke keer als de tv uit is geweest moet ik zowel de koppeling met de tv-ontvanger opnieuw instellen. Na drie dagen, twee uur bellen en chatten over verschillende zaken en nu ook nog weigerende apparatuur heb ik vooral heel veel spijt te zijn overgestapt naar kpn...


Welke tip werkt niet?Van mij of van huistijger?Beide al geprobeerd?


Geen van beide...


Sony is anders heel gemakkelijk bij het koppelen van de KPN afstandsbediening.
Welke afstandsbediening heb je? (plaats even een foto)
En welk type Sony TV heb je?

Dit geldt voor @Santyrr en ook voor @arie van den dijssel 


Tv is een Sony Bravia KDL-50W815B.

 


Je wil een soundbar én een tv beide gekoppeld hebben toch?


Niet per se. Ik vind het belangrijker dat de tv gewoon werkt. Als het kan is dat fijn, maar niet noodzakelijk.


Reset deze eerst voor je opnieuw programmeert

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst (In jouw geval op nummer 3) tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK
lukt dat niet gebruik dan de codes uit de  PDF van @martijn197108 (i.p.v. 3)


Probeer dit eens:

1:Druk tegelijk rood en blauw in tot het bovenste lampje rood brand.

2:Druk daarna ter bevestiging op OK.

3:Het rode en groene lampje knippert nu 2 keer.

3: druk source(av) en OK in tot het bovenste lampje brand.

4:  voer de code 340 in.

5: het lampje knippert nu 2x ter bevestiging,Het koppelen is gelukt en je hoeft niks meer te doen:)

Lukt het zo dan?

 


Geprobeerd: dan reageert de tv inderdaad wel, maar de tv-ontvanger niet meer. Dus nu kan ik de tv aan en uit zetten, maar niet meer zappen...


reageert de ontvanger wel als je de bluetooth opnieuw koppelt?

Dat doe je zo:

Bluetooth verbinding koppelen aan TV-ontvanger

Om de afstandsbediening handmatig via bluetooth aan een TV-ontvanger te koppelen, voert u de volgende stappen uit:

  • Druk het cijfer 7 en het cijfer 9 gedurende 3 seconden in

  • Druk daarna op OK
    De LED op de afstandsbediening knippert twee keer groen
    Uw afstandsbediening is nu middels bluetooth gekoppeld.

  • Als dat niet werkt zou ik via 0800-0402 een nieuwe afstandsbediening aanvragen...


Martijn heeft al geantwoord


Nee, sorry... ook niet.


Heeft je afstandsbediening een zwarte achterkant?
Zo ja dan moet je die met de witte achterkant hebben

waarom?

Je hebt toch de 5202 @Santyrr ?


Heeft je afstandsbediening een zwarte achterkant?
Zo ja dan moet je die met de witte achterkant hebben

waarom?

Je hebt toch de 5202 @Santyrr ?

Ik heb idd een ab met een zwarte achterkant.


Daarom had ik dat antwoord weer verwijderd @martijn197108 


Hoi en van harte welkom op ons forum @Santyrr! Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier 🙂 wat fijn dat @huistijger en @martijn197108 je zo te hulp geschoten zijn. Ben je er uiteindelijk uit gekomen? We horen het graag.

@arie van den dijssel Hi Arie, voor jou geldt hetzelfde, ik hoop dat je verder gekomen bent met de tips die hier gedeeld zijn. Zo niet of als je vragen hebt, maak dan gerust een eigen topic aan. Op die manier kunnen we je het beste helpen, en houden we het forum overzichtelijk.


Uiteindelijk deed alles het op een ochtend het ineens, zonder dat ik iets had aangepast. Ik kan nog steeds de soundbar niet bedienen, maar ik durf niks meer aan te passen nu, dus we laten het zo.

 

Dank voor alle reacties.


Fijn @Santyrr :)