Skip to main content
Beantwoord

Moet de TV ontvanger aangesloten zijn voor de DVS1200?

• April 24, 2025
  • 5 reacties
  • 82 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Moet de ontvanger aangesloten zijn voor verbinding van de DVS onderling?

Beste antwoord door JanD

KPN stelt als enige 'voorwaarde' een DVS te gebruiken of voor tv kijken of voor internet en niet gecombineerd  ​@joop2011 , ​@Oersbev en ​@Doman 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Een DVS zou ik in alle gevallen niet gebruiken.

Het was een leuk en handig ding om internet via het 230 volt netwerk te kunnen verzenden.

MAAR: door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken ze steeds minder goed of zelfs helemaal niet.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Beter kan je de Super Wifi2 gebruiken.

1 of 2 stuks, ligt aan de KPN tv modem / router die je hebt.

P.S.

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Welke KPN modem / router heb je? 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 24, 2025

De TV ontvanger hoeft niet aangesloten te zijn om een DVS/Powerline verbinding te kunnen gebruiken.
Je moet de DVS set (of meer exemplaren gekoppeld) zien als vervanging voor een (langzamere) kabel om netwerk apparaten met elkaar te verbinden.

Het was een leuk en handig ding om internet via het 230 volt netwerk te kunnen verzenden.

MAAR: door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken ze steeds minder goed of zelfs helemaal niet.

Dat is ook weer overdreven gesteld,
Er zijn nog heel veel DVS/Powerline modules naar volle tevredenheid in gebruik bij (niet alleen) KPN gebruikers.
Het kan een makkelijke oplossing/aanvulling zijn op je netwerk waar kabels of WiFi niet goed mogelijk is..

En WiFi heeft ook zijn eigen problemen als  de recente berichten leest over de recente  SuperWifi updates.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 24, 2025

KPN stelt als enige 'voorwaarde' een DVS te gebruiken of voor tv kijken of voor internet en niet gecombineerd  ​@joop2011 , ​@Oersbev en ​@Doman 

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • April 24, 2025

De TV ontvanger hoeft niet aangesloten te zijn om een DVS/Powerline verbinding te kunnen gebruiken.
Je moet de DVS set (of meer exemplaren gekoppeld) zien als vervanging voor een (langzamere) kabel om netwerk apparaten met elkaar te verbinden.

Dat is ook weer overdreven gesteld,
Er zijn nog heel veel DVS/Powerline modules naar volle tevredenheid in gebruik bij (niet alleen) KPN gebruikers.
Het kan een makkelijke oplossing/aanvulling zijn op je netwerk waar kabels of WiFi niet goed mogelijk is..

En WiFi heeft ook zijn eigen problemen als  de recente berichten leest over de recente  SuperWifi updates.

Ik ben het hier met ​@joop2011 eens.

Een DVS stuurt het signaal over het 230 volt netwerk. Je hoeft maar verouderde kabels te hebben, een slechte adapter van een apparaat of slechte kerstverlichting die ook op dat 230 netwerk zit of een omvormer van zonnepanelen die de weg kwijt is en je data wordt verstoord.

Kans op storingen is te groot voor een stabiel netwerk in mijn optiek. Met de superwifi 2 over wifi 6 op de juiste dempingswaarde's is veel meer stabiliteit te bereiken.

Ik snap dat je ze evt wel gebruikt voor een schuurtje. Maar het beste advies is gewoon utp.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Is bekend ​@JanD 

Maar ik adviseer om ze helemaal niet te gebruiken.

​@Doman 

Nee, het is niet overdreven gesteld.

Helaas klopt het met de huidige steeds groter wordende verstoring op het 230 volt netwerk.

Super Wifi 2 is een veel betere optie.