Skip to main content

Sinds de recente update eind augustus naar Android iTV app versie 7.5.6 moet ik elke dag opnieuw inloggen. Dat was hiervoor niet het geval en het lijkt me ook niet de bedoeling.

Is dit een bekend probleem? Kan ik het zelf oplossen, via een setting o.i.d.?

Zo niet, vriendelijk verzoek aan KPN om dit op te lossen.

Ik ervaar dit issue niet. Ook hier versie 7.5.6 maar deze blijft gewoon ingelogd.

Heb je de cache en geheugen van de app al een keer leeggemaakt of anders de app opnieuw geïnstalleerd?


Zojuist opnieuw geinstalleerd, en deze keer met abonneenummer en pincode ingelogd. Morgen weet ik meer.


Je bent niet de enige die daar last van heeft, @RudyB .

Ben benieuwd wat verwijderen / herinstalleren opleverd bij jouw. Indien positief ga ik dat ook maar doen.

Gelukkig ben ik er met de pincode wel zo weer in.

Bovenstaande heeft wat '’misleidende'’ titel maar betreft niet ingelogd blijven.


Het is nu een dag later, zojuist de app aangklikt, een dag na verwijderen en opnieuw installeren, gisteren.

 

Helaas heeft dit niet geholpen, ik moet vandaag weer opnieuw inloggen.

 

Verzoek aan KPN: gaarne een oplossing hiervoor. Dit gedrag is geintroduceerd met de update naar 7.5.6, daarvoor had ik dit inlog probleem niet.


Dat inloggen lijkt niet het enige issue met de nieuwe release. De app op m'n TV (LG webOS) is ook vernieuwd en sindsdien hapert het beeld af en toe een fractie van een seconde. Dat had ik daarvoor zelden of nooit.

Nu stoort me dat niet erg als dit 2 x in de 4 uur zou zijn, maar maandag was het wel 10 x per uur, dan wordt het irritant.

Ook de beeldkwaliteit ljjkt me niet direct vooruit gegaan? Ik kan me vergissen, er is misschien niets veranderd, maar het komt op mij minder scherp over ... vergeleken met Netflix ziet het er belabberd uit.

Ben ik hierin de enige ... ?

(Ik zal dit trouwens even in een niuwe post zetten, het is tenslotte een ander onderwerp.)


Ook de beeldkwaliteit ljjkt me niet direct vooruit gegaan? Ik kan me vergissen, er is misschien niets veranderd, maar het komt op mij minder scherp over ... vergeleken met Netflix ziet het er belabberd uit.

Ik heb geen ervaring met de smart-TV app op een LG maar alle smart-TV apps maken gebruik van dezelfde TV streams en zouden daarmee dezelfde beeldkwaliteit moeten hebben. Ik zie ook geen verschil met voorheen.

Dat de beeldkwaliteit van de smart-TV app niet kan tippen aan die van Netflix is een bekend fenomeen. De beeldkwaliteit van de smart-TV app is (bewust) minder dan die van een TV ontvanger om het datavolume dat verspijkerd wordt met al die unicasts (1-op-1 communicatie tussen televisie en KPN TV server platform) nog enigszins binnen de perken te houden.


Hoi @RudyB. dus sinds de update van de Android ITV app naar versie 7.5.6 op LG tv type? (kun je die aanvullen) moet je elke dag je gegevens opnieuw invullen? Of bij het elke keer aanzetten van de tv? En heb je haperend beeld. Graag nog even type versie van de tv, dan ga ik kijken wat ik daar mee kan. 


Hoi, @Bart_Z .

De iTV app op Android, smartphone en mobiel, is momenteel 7.5.6

Ik betwijfel of die op de LG televisie (WebOS) ook dat versienummer heeft….


@Bart_Z  

Het elke dag opnieuw moeten inloggen is na de update op de Android tablet naar 7.5.6.

Het haperen is op de TV, een LG OLED55C7V, die heeft WebOS. Dit is gestart nadat ik daar, ik denk een paar weken geleden, opnieuw mijn abonneenummer en pincode moest invoeren, ik neem aan omdat er een automatische update had plaatsgevonden (?).

Gelukkig hoef ik op de TV niet elke dag in te loggen. En gelukkig hapert het beeld op de tablet niet. Samen OK, maar ik heb het liefst alle twee afzonderlijk OK! :)


@RudyB 

Heb je de Android app op tablet ( en andere apparaten waar ie niet ingelogd blijft) al verwijderd en opnieuw gedownload?

Sinds die handeling ben ik nu alweer bijna 24 uur ingelogd namelijk. 


@PeterG Ja, dat heb ik al twee maal gedaan, zonder succes.

Maar ... zojuist de app even gestart en zowaar hoefde ik niet in te loggen. Even afwachen nu ...


Dat klinkt positief. Hopelijk blijft dat nu zo. Komt het wel weer voor, laat het weten, dan ga ik even kijken wat ik er mee kan.  


@Bart_Z Het gaat nog steeds goed, hoef vandaag weer niet in te loggen. Fingers crossed.


Hoor ik niets meer van je dan verwacht ik dat het helemaal goed gaat. :)


Ja Bart, de app is tot inkeer gekomen en onthoudt mij nu! :)