Skip to main content

Ik heb een stuk of 20 favorite zenders. En heel regelmatig moet ik ineens weer opnieuw inloggen en moet ik weer alle favorite zenders instellen. Waarom kan je die niet vast zetten of in instelling bij je profiel zetten. Dit is zo dom. Elke keer weer alle zenders bij langs. Hartje en een week later weer. 
pis dar een oplossing voor?

@TV Apps Team, Is dit iets voor jou om op te pakken?


Dat is niet prettig inderdaad! Favoriete zenders in de apps staan momenteel nog niet op accountniveau, maar per device, oftewel lokaal opgeslagen.

Het opnieuw inloggen én favorieten die verdwijnen hebben dan ook dezelfde achtergrond: er wordt lokaal wat data (periodiek kennelijk) gewist. Als niemand op het apparaat dat zelf (per abuis) doet, doet een 3th party applicatie/programma dat, zeker als het structureel terugkomt. Met dat wissen van lokale app data, zal er er inderdaad opnieuw ingelogd moeten worden en zijn de favorieten verdwenen. Vind het programma die dat doet en zet dat uit, of een uitzondering op onze toepassing. 


Dat is niet prettig inderdaad! Favoriete zenders in de apps staan momenteel nog niet op accountniveau, maar per device, oftewel lokaal opgeslagen.

Instellingen zouden niet per device opgeslagen moeten worden en ook niet per account (huishouden) maar per lid van het huishouden. Ik pleit al zeer lange tijd voor KPN ID's per lid van het huishouden i.p.v. per contract.


Dat is niet prettig inderdaad! Favoriete zenders in de apps staan momenteel nog niet op accountniveau, maar per device, oftewel lokaal opgeslagen.

Het opnieuw inloggen én favorieten die verdwijnen hebben dan ook dezelfde achtergrond: er wordt lokaal wat data (periodiek kennelijk) gewist. Als niemand op het apparaat dat zelf (per abuis) doet, doet een 3th party applicatie/programma dat, zeker als het structureel terugkomt. Met dat wissen van lokale app data, zal er er inderdaad opnieuw ingelogd moeten worden en zijn de favorieten verdwenen. Vind het programma die dat doet en zet dat uit, of een uitzondering op onze toepassing. 

Dat is niet noodzakelijk waar. PCTV, en de mobiele apparaten slaan de favorieten lokaal op, op het apparaat. Maar voor de iTV ontvanger staan de favorieten bij ons op de servers.

@Peter Berghmans Waar sla je die favorieten op? Op de iTV onvanger, of op een ander apparaat?

Instellingen zouden niet per device opgeslagen moeten worden en ook niet per account (huishouden) maar per lid van het huishouden. Ik pleit al zeer lange tijd voor KPN ID's per lid van het huishouden i.p.v. per contract.

 

@wjb Profielen. Net zoals bij Netflix en Disney +. Willen wij ook al langer. Moet onze leverancier wat voor doen. Die discussie loopt al heel lang, hopelijk kunnen we daar volgend jaar wat meer over gaan mededelen.


Maar voor de iTV ontvanger staan de favorieten bij ons op de servers.

@Peter Berghmans Waar sla je die favorieten op? Op de iTV onvanger, of op een ander apparaat?

Wat bedoel je in dit kader met een iTV ontvanger?

Zijn dat de gewone TV ontvangers of ...?

En als het de gewone TV ontvangers zijn, wat bedoel je dan met favorieten?

Zijn dat dan de eigen zenderlijsten?


Maar voor de iTV ontvanger staan de favorieten bij ons op de servers.

@Peter Berghmans Waar sla je die favorieten op? Op de iTV onvanger, of op een ander apparaat?

Wat bedoel je in dit kader met een iTV ontvanger?

Zijn dat de gewone TV ontvangers of ...?

En als het de gewone TV ontvangers zijn, wat bedoel je dan met favorieten?

Zijn dat dan de eigen zenderlijsten?

Ja, de kastjes die je op je TV aansluit.

En zenderlijsten inderdaad. Sorry, op de achterkant heten dit favorieten. Ik werk over het algemeen met de technische termen, vergeet de vertaling naar de termen die de klant ziet soms.