Skip to main content
Beantwoord

Moet ik CEC ook aanzetten op de Samsung tv, als ik het op de TV+ Box heb aangezet?

• March 21, 2023
  • 6 reacties
  • 100 keer bekeken

Goedemorgen als ik in het menu tv plus cec aanzet,moet dan de soundbar ook het cec aangezet en evt ook de samsung tv cec aanvinken 

Beste antwoord door Erik van KPN

Cec ingesteld op kpn menu kastje en werkt ook

Ligt er ook aan wat je precies wilt doen @rikkert. Op tv's staat het vaak wel standaard aan. Op overige apparaten kan het wisselen. In de praktijk is het een beetje uitproberen. Aanzetten op de TV+ Box, zoals je gedaan hebt, is vaak al voldoende. Als het niet werkt zoals je verwacht is dat een moment om te kijken wat je eventueel in je tv en/of geluidsapparatuur nog kunt en/of moet aanpassen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 21, 2023

Ik denk dat het meestal standaard aan staat.

Bij mijn oude Samsung en op onze LG OLED staat het standaard aan.

Maar in de instellingen van de Samsung tv kan je dit controleren.

• Auteur
  • Topper
  • March 21, 2023

Maar in de nieuwe tv plus kastje moet je dit aanzetten in het menu

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 21, 2023

@rikkert 

Goede vraag, ik heb de DIW7022 nog niet. 

• March 21, 2023

Als sounbar op tv is aangesloten dan cec op Tv stel in op aan,kan je met Samsung afstandsbediening DiW7022 bedienen.

• Auteur
  • Topper
  • March 22, 2023

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 22, 2023

Ligt er ook aan wat je precies wilt doen @rikkert. Op tv's staat het vaak wel standaard aan. Op overige apparaten kan het wisselen. In de praktijk is het een beetje uitproberen. Aanzetten op de TV+ Box, zoals je gedaan hebt, is vaak al voldoende. Als het niet werkt zoals je verwacht is dat een moment om te kijken wat je eventueel in je tv en/of geluidsapparatuur nog kunt en/of moet aanpassen.