Skip to main content

Radio via de tv

is het verstandig om de save screenen uit te zetten via menu van KPN 

gr carla

Hallo Carla19, als je het over de 7022 hebt, is dat inderdaad verstandig anders stopt de radio na 15 minuten. Je kunt de screensaver niet helemaal uitzetten, maar maximaal 2 uur.

Een tekortkoming vind ik, moet je gewoon permanent uit kunnen zetten, t.a.v.KPN


De radio stopt helemaal niet, @JanD .

Maar je moet wel even het start scherm weg tikken door de zender echt te selecteren. Dan is de ster bij radio op dezelfde manier zichtbaar als bij de andere decoders. 

De radio speelt hier via de 7022 dagelijks zo'n 7 uur onafgebroken ​​​​​​. 


Bij een OLED tv zou ik hem niet uitzetten.

Ook al zijn de moderne OLED schermen beter, maar voor de zekerheid altijd screansaver bij o.a. radio aanzetten.

En 7 uur is voor een OLED scherm heel erg lang.😉

 

@Carla19 

Welke KPN tv decoder heb je?

Ik gok ook op de 7022. 

 

P.S.

Op de Arris 2952 verspringt het beeld als je radio luistert.

Dat is ook geen probleem voor een OLED scherm.

Radio blijft dan gewoon doorgaan.

Ik weet niet hoe dat met de 7022 is.


Hallo PeterG en joop2011, ik luister naar de radio met het tv-toestel uit en als dan na een poosje, eerst na een kwartier dus, het geluid wegvalt, moet ik het tv-toestel aanzetten om te kijken wat ik moet doen, vandaar nu de screensaver op maximaal 2 uur gezet.

 


JanD schrijft:

Hallo PeterG en joop2011, ik luister naar de radio met het tv-toestel uit en als dan na een poosje, eerst na een kwartier dus, het geluid wegvalt, moet ik het tv-toestel aanzetten om te kijken wat ik moet doen, vandaar nu de screensaver op maximaal 2 uur gezet.

JanD en Joop211: Als je bij aanzetten van de box de radiozender al hoort dan ook gewoon even (2 x !) op ok drukken. Dan blijft ie uuuuuuren spelen.

Joop2011 schrijft:
En 7 uur is voor een OLED scherm heel erg lang.😉

Na activeren van de juiste radio zender zet je de tv toch weer uit? Die staat bij mij maar eventjes aan daarvoor. Hooguit 2 minuten inclusief opstarten TV+ box. Als de radio zender eenmaal speelt gaat de tv weer uit. En blijft alleen de HTS aan.

Als de zender niet ‘écht’ geactiveerd is, maar via het START scherm is te horen komt de screensaver (van Google) om de hoek kijken. Met geactiveerde (radio) zender dus niet.


Sorry @PeterG 

Mijn soundbar (incl. basbox) gaat alleen via de HDMI naar de tv.

Ik weet dat het allemaal kan, maar wij luisteren bijna nooit naar de radio.

KINK zit er nog steeds niet op en wel op onze portable DAB+ radio.😉

P.S. wij hebben de nieuwe box nog niet (geen Glas zenders en nog veel kinderziektes). 


Joop2011 schrijft: KINK zit er nog steeds niet op

Dat is nou de aardigheid van de nieuwe TV+ box.

Daar kun je zelf apps op zetten. En met de radio app myTuner heb ik ruim 1000 radio stations waaronder tada: KINK, alternative 😃.

Ik heb trouwens op DAB+ DRIE (!) versies van KINK. Lekker verwarrend😖. Welke  luister jij?


Oep ik wist niet dat er zover verschil in zat met de zender kasje van de kpn

mijn zender kastje is de Aris - vip2952 v2 / TV- LG / Soundbar -sony

radio word afgespeeld op de Tv via de Soundbar 

maar dan zie je op de TV de screen saver  , is het verstandig om hem uit te zetten screen saver dat je alleen zwart beeld ziet 

de soundbar is met de HDMI naar de TV en de optische naar zender kastje , bijden zitten ze op de soundbar 

Gr Carla 


@PeterG

Dank je voor deze goede aanvulling.

Als HD glas erop zit, ga ik het overwegen.

 

@Carla19 

Nee, die kan je gewoon laten aanstaan met de Arris 2952😉


Carla. Tja als je het over screensaver bij radio hebt slaan we meteen aan op de nieuwe box.

Maar dat is heel anders.

Met de VIP2952:

ALS je een Samsung tv hebt kun de radio screensaver aan laten. Het scherm blijft ook op zwart stroom gebruiken. 

Als je een Sony hebt kun je de radio screensaver uit zetten. De Sony zal zijn scherm dan automatisch uit zetten. Totdat er weer beeld binnen komt.

Zelf hier de soundbar direct met de Arris verbonden op de audio uitgang. Dan kan de tv uit met radio luisteren en dat is het zuinigst qua stroomkosten. 


Ik snap oprecht niet waarom mensen hun televisie aan hebben staan bij het radio luisteren. Mijns inziens is dat pure verspilling van energie. Het zou KPN sieren als ze met een app voor de telefoon zouden komen waarmee de TV ontvanger(s) bediend kunnen worden er waarop de zenders geselecteerd kunnen worden o.b.v. kanaalnummer, naam en logo. En als dat niet kan voor de "oude" TV ontvangers, doe het dan in ieder geval voor de nieuwe 7022.

 

Om radio te luisteren klik ik op mijn telefoon op "Radio luisteren".

De 5202 en mijn Sony home cinema set gaan dan aan en de 5202 wordt op radio gezet waarbij de laatst geselecteerde radiozender begint te spelen. De televisie blijft uit.


Carla. Tja als je het over screensaver bij radio hebt slaan we meteen aan op de nieuwe box.

Maar dat is heel anders.

Met de VIP2952:

ALS je een Samsung tv hebt kun de radio screensaver aan laten. Het scherm blijft ook op zwart stroom gebruiken. 

Als je een Sony hebt kun je de radio screensaver uit zetten. De Sony zal zijn scherm dan automatisch uit zetten. Totdat er weer beeld binnen komt.

Zelf hier de soundbar direct met de Arris verbonden op de audio uitgang. Dan kan de tv uit met radio luisteren en dat is het zuinigst qua stroomkosten. 

Als ik de tv uit zet en de soundbar aan met de zender kasje aan zet 

dan kom er geen geluid uit  , ik hoopte dat het wel kon maar nee 

ik heb enkele opties op de sound bar  /. TV - Bluetooth - usb / 


ik heb enkele opties op de sound bar  /. TV - Bluetooth - usb / 

Heeft jouw soundbar geen optische ingang?


ik heb enkele opties op de sound bar  /. TV - Bluetooth - usb / 

Heeft jouw soundbar geen optische ingang?

Jawel was vergeten bij te zetten sorry 


Carla. Tja als je het over screensaver bij radio hebt slaan we meteen aan op de nieuwe box.

Maar dat is heel anders.

Met de VIP2952:

ALS je een Samsung tv hebt kun de radio screensaver aan laten. Het scherm blijft ook op zwart stroom gebruiken. 

Als je een Sony hebt kun je de radio screensaver uit zetten. De Sony zal zijn scherm dan automatisch uit zetten. Totdat er weer beeld binnen komt.

Zelf hier de soundbar direct met de Arris verbonden op de audio uitgang. Dan kan de tv uit met radio luisteren en dat is het zuinigst qua stroomkosten. 

Als ik de tv uit zet en de soundbar aan met de zender kasje aan zet 

dan kom er geen geluid uit  , ik hoopte dat het wel kon maar nee 

ik heb enkele opties op de sound bar  /. TV - Bluetooth - usb / 

En een optische 


ik heb enkele opties op de sound bar  /. TV - Bluetooth - usb / 

Heeft jouw soundbar geen optische ingang?

Jawel was vergeten bij te zetten sorry 

Dan kan je jouw TV ontvanger met een optische kabel op de soundbar aansluiten en daarmee kan de televisie uitblijven bij het luisteren naar de radio.


ik heb enkele opties op de sound bar  /. TV - Bluetooth - usb / 

Heeft jouw soundbar geen optische ingang?

Jawel was vergeten bij te zetten sorry 

Dan kan je jouw TV ontvanger met een optische kabel op de soundbar aansluiten en daarmee kan de televisie uitblijven bij het luisteren naar de radio.

Maar dat doet die niet 

moet ik dan soms iets bij de instelling doen zowel bij de Tv  LG  - Zenderkasje van KPN doen ?