Skip to main content

Ik heb heel veel problemen met het opnieuw koppelen van de afstandsbediening. Nu Tvbox gereset en deze blijft nu hangen in de Android opstart. 

Wat nu gedaan?

Het betreft een sagemcom cs50001 diw7022

Hi ​@Theo tvprobleem! Goed dat je dit meldt. 

We hebben meer meldingen gehad over dat de afstandsbediening ontkoppeld raakt van de TV+ Box.

De TV+ Box kan wel aangezet worden door middel van de knop boven op de TV+ Box je krijgt dan gewoon het startscherm, als daarna de TV+ Box niet reageert op de afstandsbediening, doe dan het volgende:

• Maak de TV+ Box spanningsloos door de stekker aan de achterzijde er uit en er weer in steken.
  • Vervolgens koppel je de afstandsbediening koppelen door de knoppen “7 en 9” tegelijkertijd ingedrukt te houden.

We zijn aan het onderzoeken waarom de afstandsbediening soms ontkoppeld raakt!
Excuses voor het ongemak. 

Dank voor je bericht ik had die stappen allemaal al doorlopen. Vandaag gebeld omdat de tv box in een loop bleef hangen. Alles op afstand er uit gegooid en weer opnieuw aangemeld. Afstandsbedieningen weer opnieuw gekoppeld en nu maar kijken hoe het verder gaat. 

Vriendelijke groet 

Sinds een paar dagen heb ik precies het zelfde, dat de afstandsbediening (L8)  wel een keer of 10 in de avond zichzelf ontkoppelt.

als ik vervolgens de instructie,  de aan en uit knop 10 sec op de tv box+ indruk krijg ik de pop up om knop 7 en 9 in drukt te houden, en dat werkt het even, maar om dit elke keer te doen op een avond is niet wenselijk.

zonder afstandsbediening  kun je weinig beginnen op de televise.

Graag ZSM een oplossing

vriendelijk groet

Heeft je TV geen HDMI CEC ondersteuning? Daarmee kun je met de bij de tv behorende afstandsbediening de box gebruiken. Ook is ie nog te bedienen via de Google Home app. Of de app Android-TV Remote. Deze twee laatsten kun je op je telefoon downloaden.

Heb je tenminste nog wat. 

Als je een Samsung, LG of tv met Android-TV of Google-TV hebt kun je ook nog de app KPN iTV downloaden. Heb je ook nog wat… 

Het issue is in onderzoek en wordt hopelijk zo snel mogelijk opgelost.

Goeiemiddag, ondanks een gehele reset van de tv box en een nieuwe afstandsbediening moet ik nog steeds dagelijks 1 of meerdere keren de afstandsbediening koppelen. Het gekke daarvan is ook dat het 2x gedaan moet worden. Bij de eerste keer reageerd de tv box niet ondanks dat hij aangeeft dat er goed gekoppeld is.  Je zou der hopeloos van worden. Hoop dat er snel een oplossing komt. 

Boven genoemde is met kpn via de telefoon allemaal geprobeerd 

Hoi, zie dit topic: