Skip to main content

Als mijn tv beneden aan staat kan ik boven alleen het kanaal zien wat beneden aan staat als de tv beneden uit staat dan kan ik gewoon boven tv kijken als ik boven begin met the kijken en beneden staat hij uit en doe ik hem aan dan is het omgedraaid dan kan ik beneden alleen kijken wat er boven aan staat weet iemand hoe dit kan 

Waarschijnlijk IGMP Snooping. Hoe heeft u de ontvangers aangesloten? Beide met een kabel bestaande uit 1 stuk rechtstreeks op de Experiabox? Of zitten er kastjes tussen? Welke? Merk en type? Welke Experiabox heeft u?


Tja, ongeschikte switch ertussen; geen IGMP Snooping.

Zie verder mijn antwoord bij ander topic/zelfde onderwerp.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/krijg-melding-zender-niet-beschikbaar-493546


Ik snap dus helemaal niet wat jullie zeggen 🙈maar is nog nooit gebeurt dit gebeurt sinds 3 dagen en we hebben niks veranderd met aansluitingen of iets met de modem


Dat het sinds 3 dagen zo is zegt niks w.b. de switch. Het kan best een tijd(je) goed gaan met een switch zonder IGMP Snooping.

Wat jij vermeld kan alleen voorkomen met een losse switch (stekkerblok voor internetkabels zeg maar). In het modem is uiteraard wel IGMP Snooping aanwezig zodat je op elke poort één tv-ontvanger kan aansluiten. Heb je er meer op een poort met een switch dan moet die switch de streams dus kunnen scheiden.


Hoe heeft u de ontvangers aangesloten? Beide met een kabel bestaande uit 1 stuk rechtstreeks op de Experiabox? Of zitten er kastjes tussen? Welke? Merk en type? Welke Experiabox heeft u?

Als u wilt dat er een oplossing komt, dan zult u wel antwoord moeten geven op deze vragen.


sorry ik heb de tv boven met een kabel rechtstreeks op de experiabox aan gesloten en de tv beneden is aan gesloten met een draadloos kastje ik heb experiabox v 10

 

ik heb inmiddels ook gebeld met de kpn en die zegt dat ik te weinig snelheid heb 

 

m.v.g cobie


Oh, zet dan de beeldkwaliteit v.d. ontvanger boven eens op SD i.p.v. hd standaard. Dat zijn andere streams en schelen de helft met de HD streams.

Zie Beeld & Kwaliteit instellingen.


dat heb ik allemaal al gedaan op advies van kpn

ik heb met 3 verschillende mensen gechat van kpn omdat de verbinding steeds werd verbroken kreeg ik steeds nieuwe mensen en geen een van die mensen snapt er wat van en hebben dit nog nooit  meegemaakt  toen heb ik maar gebeld met kpn en die zei na overleg met nog een collega dat het aan  de snelheid ligt echt raar want ik heb al jaren het zelfde internet en dit is nog nooit gebeurt terwijl de snelheid hier altijd lag is geweest 

 

 


Tja, als er geen unmanaged switch tussen zit dan kan ik het ook niet echt verklaren. Danwel een definitieve oplossing geven.


Je zou kunnen proberen om het onder ook tijdenlijk met een kabel te doen.


Beste @Cobie1967, welkom! Wat vreemd dit 😞. Wil je inderdaad eens proberen om beneden ook de ontvanger bekabeld aan te sluiten? Heb je die mogelijkheid? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. 


Ha @Cobie1967, ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Ben je er inmiddels achter wat er aan de hand was? Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden. 


hallo allemaal bedankt voor de reacties sorry voor het niet reageren had wat problemen 

kpn dacht dat het aan de snelheid lag en had een afspraak met een monteur voor mij gemaakt die belde mij weer af door de corona wat heel logies is maar raar maar waar gisteravond deed ineens alles het weer heel raar want er is niks veranderd 

 

m.v.g cobie van putten


Ha @Cobie1967, geen enkel probleem hoor! Goed om te lezen dat het inmiddels weer opgelost lijkt! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.Â