Skip to main content

Ik heb sinds deze week een KPN TV+ box. Via HDMI geb ik deze verbonden met de Panasonic oled TV. Ik heb tevens een verbinding met de Yamaha R-N803D gemaakt met een optische kabel. Dit was3ak de bestaande verbinding toen ik van KPN nog de Arris box gebruikte. Het geluid is nu echter zachter dan voorheen.

Moet ik de optische verbinding, vanuit de TV, rechtstreeks naar de versterker laten gaan, zoals nu het geval is, of beter vanuit de KPN TV + box terug naar de versterker? 

 

Bedankt alvast 

 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Ik doe het geluid via de HDMI kabel naar de tv.

 

De Toslink (optische audio) staat standaard uit, als je die ook wilt gebruiken, moet je hem wel aanzetten.

Op de DIW7022

 

Dus als je audio (geluid) via de Toslink wilt doen, maakt het niets uit of je het via de tv of via de DIW7022 doet.

 

Ik heb de soundbar met HDMI eARC (HDMI 2 op de LG en meeste tv's) verbonden. 

 


Beter de optische kabel van TV+box naar Yamaha, maar je moet eerst de optische uitgang van de TV+box activeren en audio kwaliteit op auto instellen omdat je Yamaha geen DD+ of hoger ondersteunt


Als je ook radio wilt kunnen luisteren zonder dat de televisie aan hoeft te staan dan kan je beter kiezen voor een Toslink verbinding tussen de TV+ Box en de Yamaha.