Skip to main content

Jullie komen binnenkort Glasvezel aansluiten ( de kast met kabel heb ik al langere tijd hangen)

Moet ik nu alle aanwezige coax kabels naar alle televisie’s vervangen ?

Er zijn meerdere optie’s om een tv aan te sluiten van KPN alleen het verbinden met een internetkabel is het meest stabiel en de beste oplossing. 
Mocht er een monteur langs komen kan die dit voor u doen, reken dan op kosten van zo’n 35 euro per kabel + 25 euro voor de installatie elke extra tv ontvanger die hij installeert. 
Ook is het een optie om moca aan te schaffen, dit zijn adapters voor op een coax kabel waardoor u deze kunt blijven gebruiken. 


Jullie komen binnenkort Glasvezel aansluiten ( de kast met kabel heb ik al langere tijd hangen)

Moet ik nu alle aanwezige coax kabels naar alle televisie’s vervangen ?

 

Het is voor de werking wel het beste om de coax kabels door UTP (CAT5E) kabels te vervangen.

Behalve de coax kabel die bij je huis binnenkomt.😉

 

Er zijn meerdere opties, maar die verbruiken altijd veel energie (volksmond stroom) en geven ook vaak storingen.

Bijvoorbeeld DVS, Moca's,  super Wifi, etc.


Handige Harry vraagt : Begrijp dat een coax kabel(s) vervangen moet worden door een utp kabel(s)  dus via internet , kan dit dan ook niet via WIFI ? 


Handige Harry vraagt : Begrijp dat een coax kabel(s) vervangen moet worden door een utp kabel(s)  dus via internet , kan dit dan ook niet via WIFI ? 

 

In theorie kan het via Super Wifi werken.

Ik bedoel natuurlijk de KPN tv decoders.

Maar ik lees regelmatig dat het toch problemen kan geven, net zoals via DVS.

Voor de KPN tv decoders is en blijft altijd vaste UTP (CAT5E of CAT6) kabels het beste.

 

Voor internet kan je probleemloos via WIFI werken. 😉


Dus er moet een tv.decoder worden aangesloten op een t.v  en de decoder weer aan je UTP kabel en die gaat naar je internet kastje 


Heb helemaal geen idee hoe dit er in de praktijk uitziet , SORRY


TV installeren, aansluiten en gebruiken | KPN