Skip to main content
Beantwoord

Mogelijk om F1 onder één toets te zetten?

• September 21, 2025
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik wil F1 onder een toets voor mijn zwager met Alzheimer is dit mogelijk ?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Herman Kr, welkom op de KPN Community. Een hele goede vraag die jij stelt. Voor iemand met Alzheimer zal het inderdaad regelmatig lastig zijn om Viaplay tevoorschijn te toveren. Zoals enkele community leden al aangeven is er niet een knop waarmee je deze app direct kunt oproepen. 

Wellicht is het dan een optie om Viaplay+ af te gaan nemen in plaats van Viaplay via de app. Het Viaplay kanaal zit op kanaal 230. Dan hoeft er niet een menu door geworsteld te worden. 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2025

Voor formule 1 zal toch eerst een app gestart moeten worden. Viaplay of F1TV. 

Viaplay TV+, het betaalde kanaal waar live F1 op te zien is, zit op 230. Dat kan ook niet met één druk op een knop. Ik zou niet weten hoe.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Jammer dat het niet kan.

Het is te ingewikkeld voor ouderen met Alzheimer. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2025

Daarmee kan het ook niet. 

Je kunt niet één toets programmeren voor een cijferreeks voor een zender. Met een app kan het sowieso niet. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Hallo ​@Herman Kr, welkom op de KPN Community. Een hele goede vraag die jij stelt. Voor iemand met Alzheimer zal het inderdaad regelmatig lastig zijn om Viaplay tevoorschijn te toveren. Zoals enkele community leden al aangeven is er niet een knop waarmee je deze app direct kunt oproepen. 

Wellicht is het dan een optie om Viaplay+ af te gaan nemen in plaats van Viaplay via de app. Het Viaplay kanaal zit op kanaal 230. Dan hoeft er niet een menu door geworsteld te worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 23, 2025

Als je 230 opend krijg je alles van via play tekeningen mat bbc enzo. Ik geef het je te doen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Om de Viaplay uitzendingen op kanaal 230 te kunnen kijken is er er wel een abonnement noodzakelijk. Anders krijg je inderdaad iets anders te zien. Voor kanaal 230 is een abonnement nodig dat heet: Viaplay TV+. 
Via de MijnKPN omgeving of via de klantenservice kan dit worden aangevraagd in plaats van Viaplay Basis. 

Viaplay Basis is het abonnement dat enkel toegang geeft tot de app.