Skip to main content

Als ik een 2e televisie wil aansluiten wat heb ik allemaal nodig?

Kan een monteur van KPN mijn 2e televisie installeren?

Er zitten 2 muren tussen slaapkamer en tv ontvanger!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @Gaasperplas, welkom op het forum!

Het antwoord op je vraag is een beetje afhankelijk van je specifieke wensen :wink: KPN biedt 3 mogelijkheden om tv te kunnen kijken, die ik alle 3 uit zal leggen zodat je na kunt gaan welk van de 3 opties het meest geschikt is voor bij jou thuis!

  • een extra interactieve ontvanger: Dit is een “kopie” van je huidige ontvanger, in de zin van dat je exact dezelfde opties hebt wat betreft live pauzeren, terugkijken en on demand. Deze ontvanger dient verbonden te worden met de Experia Box. Dit werkt altijd als je hiervoor een rechtstreekse kabel aansluit, je kunt er echter ook voor kiezen om hier een draadloze verbindingsset voor aan te schaffen. Zo'n set zorgt er voor dat je signaal via het stroomnetwerk verloopt waardoor er geen kabel getrokken hoeft te worden naar de slaapkamer, maar is ook gevoeliger voor verstoringen. Hierdoor kunnen we een goede werking nooit garanderen. Een KPN monteur kan helpen met het aansluiten van de ontvanger.
  • Digitenne: dit is een ander soort ontvanger, met minder opties en minder zenders. Voordeel hiervan is dat het tv-signaal niet bij de Experia Box vandaan komt, maar door middel van een antenne uit de lucht wordt geplukt. Je kunt de Digitenne ontvanger dus aansluiten op de tv in de slaapkamer en de antenne aansluiten en dan ben je verder klaar :slight_smile: 
  • Streamen: als je beschikt over een chromecast, kun je via de iTV app streamen naar je tv. Hiervoor heb je geen uitbreiding van je abonnement nodig. Als je een Samsung of LG smart tv van 2017 of nieuwe hebt, zou je er ook voor kunnen kiezen om onze Smart tv app te gebruiken. Ook daarvoor heb je geen uitbreiding van je abonnement nodig. 

 

Als de 2e interactieve ontvanger óf de Digitenne je wel wat lijkt, kun je die bestellen via je MijnKPN account. Mocht je daar niet helemaal uitkomen, dan help ik je uiteraard ook graag verder. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


... 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Ik heb een 2e tv voor in mijn slaapkamer gekocht met ingebouwde wifi antenne. Opdie nieuwe tv ben ik verbonden met wifi maar krijg mijn normale tv zenders die ik in de huiskamer wel heb niet te zien op die in mijn slaapkamer. Wat moet ik doen om dat te verhelpen?


Hallo @Slaa de wifi kun je gebruiken om de ingebouwde apps op je smart-tv te kunnen gebruiken en tv te kijken.

Voor reguliere tv-uitzendingen heb je een kabel-abo bij een kabelboer nodig, een tv-abo bij KPN bijvoorbeeld, dan kun je met een geschikte tv de KPN-app downloaden en zo tv kijken of een tv-decoder van KPN plaatsen bij je tv-toestel, die met een kabel aan het modem verbonden moet zijn, dat wordt dan de 2e decoder en is opnemen automatisch gratis of via (ingebouwde)Google Chromecast tv streamen naar je tv via laptop, tablet of smartphone.

Je ziet het,mogelijkheden genoeg.

 

 


@JanD Bedankt voor je bericht, begrijp ik uit jou antwoord dat ik bij kpn die draadloze verbindingsset moet kopen en dan wel naar de reguliere tv kan kijken?


@JanD Bedankt voor je bericht, begrijp ik uit jou antwoord dat ik bij kpn die draadloze verbindingsset moet kopen en dan wel naar de reguliere tv kan kijken?

Hallo @Slaa , nee, dat heb je verkeerd begrepen, je kunt bij KPN een tv abo nemen, als je dat al niet hebt dan krijg je een tv-decoder in bruikleen die je met een netwerkkabel aan je modem verbindt, dan kun je tv kijken.

Ik heb het nooit over een draadloze verbindingsset gehad.

 


Ok. Ik heb een KPN abonnement en heb een Experia box v10 en ik heb een Arris box ze zijn met elkaar verbonden en ik kijk tv.

Nu 2e tv gekocht in slaapkamer met ingebouwde wifi antenne. Ik heb alle app die je je maar wensen kan zoals Netflix, YouTube etc etc. Het gaat mij er dus om dat ik geen reguliere tv kan kijken want de tv kan niets vinden. Los ik dat op met een draadloze verbindingsset van KPN?


Hallo @Slaa , het is blijkbaar moeilijk te begrijpen. Met een draadloze verbindings-set kun je géén tv kijken. Ik spreek ook nergens in mijn reacties over een draadloze verbindings-set.

Wat je nodig hebt, ik noem de mogelijkheden nog een keer:

  1. je breidt je abo uit met een extra tv-decoder van KPN, sluit deze bekabeld aan op je modem en je kunt tv kijken via je 2e tv en je hebt dan recht op het gratis opnemen pakket.
  2.  Als je 2e tv geschikt is kun je de KPN TV app downloaden en heb je verder niks nodig.
  3. Of je streamt vanaf je tablet/ smartphone naar je 2e tv-toestel via de (ingebouwde) Chromecast.
  4. Er schiet me nog een mogelijkheid te binnen, Digitenne met een kastje of CI+-kaart, geen kastje nodig die je in je tv kunt steken, als de tv daar geschikt voor is.

Is het nu duidelijk zo?