Skip to main content

Hallo,

We zijn aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn wat betreft internet en tv. We wonen in het buitengebied. En de internetsnelheid bedraagt 9mbit/s.

Als ik op de site van kpn de postcodecheck doe dan kan ik wel internet krijgen maar geen tv. Is er een mogelijkheid om op dit adres wel interactieve TV te krijgen?

Ik hoor het graag

Groet Martijn 

Nee. 9 is te laag. Het word dus digitenne of een andere provider of verhuizen . Ziggo misschien beschikbaar? 


@Martijn Mos, ikzelf woon ook in buitengebied en heb 6 mbps en ik heb gewoon interactieve televisie van KPN. Misschien dat KPN hun eisen  hoe snel internet moet zijn heeft aangepast, maar ik kan goed televisie kijken in SD kwaliteit. 


@Hoopvol, dat komt omdat jij nog een oud pakket hebt waarbij het destijds wel aangeboden is. Het kan net, maar houdt niet over. Uit voorzorg hebben wij in alle nieuwe pakketten met zulke lage snelheden de optie tot interactieve televisie geschrapt. Dit omdat wij de kwaliteit willen blijven waarborgen. Er is ook geen enkele mogelijkheid om het voor @Martijn Mos toch aan te kunnen zetten het interactieve televisie gedeelte. Digitenne zal vanuit ons de enige mogelijkheid zijn (of Ziggo of wellicht glasvezel buitengebied indien leverbaar?)


@Nico_  dat is jammer voor @Martijn Mos. Ik heb totaal geen probleem met televisie kijken. Ik heb daarnaast Sneller internet buitengebied, dus wanneer wij op onze computer of telefoon nog aan het internetten zijn en televisie kijken nog steeds geen problemen met televisie kijken. Overigens net zoals mijn buren. Jammer van KPN dat zij hiervoor gekozen hebben. 


@Hoopvol, dat komt omdat jij nog een oud pakket hebt waarbij het destijds wel aangeboden is. Het kan net, maar houdt niet over. Uit voorzorg hebben wij in alle nieuwe pakketten met zulke lage snelheden de optie tot interactieve televisie geschrapt. Dit omdat wij de kwaliteit willen blijven waarborgen. Er is ook geen enkele mogelijkheid om het voor @Martijn Mos toch aan te kunnen zetten het interactieve televisie gedeelte. Digitenne zal vanuit ons de enige mogelijkheid zijn (of Ziggo of wellicht glasvezel buitengebied indien leverbaar?)

Das jammer, digitenne heb ik geen heel goede ervaringen mee. Of dat moet de laatste jaren sterk zijn verbeterd. Glasvezel zou een optie kunnen zijn en anders zijn we aan Canaal Digitaal overgeleverd. 


Hallo @Martijn Mos ,

Volgens jouw forumprofiel woon je in Havelte. Daar zou je een prima ontvangst moeten kunnen krijgen op Digitenne. Tenslotte is de hoge zendmast van Smilde redelijk bij jou in de buurt. 

https://digitenne.kpn.com/

 


@Martijn Mos digitenne is verbeterd de laatste jaren. Digitenne is nu over naar een nieuw signaal met ook HD mogelijkheden (dus zonder de poespas van insteekkaarten en dergelijke) En je zit inderdaad verhoudingsgewijs dicht bij Hoogersmilde waar een hele mooie nieuwe mast is gebouwd een paar jaar geleden.


@Martijn Mos digitenne is verbeterd de laatste jaren. Digitenne is nu over naar een nieuw signaal met ook HD mogelijkheden (dus zonder de poespas van insteekkaarten en dergelijke) En je zit inderdaad verhoudingsgewijs dicht bij Hoogersmilde waar een hele mooie nieuwe mast is gebouwd een paar jaar geleden.

Oké dan is dat misschien toch het overwegen waard. Bedankt voor de reacties


@Martijn Mos digitenne is verbeterd de laatste jaren. Digitenne is nu over naar een nieuw signaal met ook HD mogelijkheden (dus zonder de poespas van insteekkaarten en dergelijke) En je zit inderdaad verhoudingsgewijs dicht bij Hoogersmilde waar een hele mooie nieuwe mast is gebouwd een paar jaar geleden.

Oké dan is dat misschien toch het overwegen waard. Bedankt voor de reacties

Nu zit ik op de site te kijken van digitenne, voer ik mijn postcode in voor beschikbaarheid, op dit adres hebt u waarschijnlijk geen bereik. Das toch vreemd? 


De postcode check van Digitenne klopt niet. Met een goede antenne is Digitenne in heel Nederland te ontvangen. Met de door KPN gebruikte antennes is ontvangst in delen van Nederland een probleem

Wat is er mis met Canal Digitaal ? Naast de betaalde Nederlanse TV ontvang je bijna alle Duitse en Engelse zenders gratis.

Kijk eens hier.


@Nico_ 
Wanneer je SIB kan afnemen is 6 Mbps dus snel genoeg om Interactieve televisie te kunnen kijken (eigen ervaring). Gaat @Martijn Mos internetten dan springt de 4G modem te hulp. KPN houdt hier geen rekening mee denk ik. Digitenne is relatief duur (prijs/kwaliteit). In sommige buitengebieden kan het nog enige jaren duren voordat er glasvezel ligt. Het zou fijn zijn dat KPN hier dus rekening mee houdt.Â