Skip to main content

Wij hebben sinds 1 maart een KPN alles in een abonnement met twee digitale ontvangers. Daarnaast hebben we een digitenne abonnement. 

 

Nu willen wij graag voor onze tweede zoon en op zolder twee extra digitale ontvangers bijbestellen. Is dit mogelijk?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

U kunt in mijnkpn zien hoeveel ontvangers u aan kunt sluiten met de snelheid op uw adres. U kunt dan ook extra ontvangers bestellen.


Hi @Roy Schmetz, welkom op het forum!

Ik zie dat @Joep1965 je al uit heeft gelegd dat je dit zelf kunt inzien en bestellen via je MijnKPN account :slight_smile:  Is dat gelukt? Of heb je hier nog verdere hulp bij nodig? Zou je in het laatste geval ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Halllo Maja,

 

ik heb mijn profiel zover ik weet ingevuld. Is een digitenne ontvanger het zelfde als een interactieve tv ontvanger? Als ik inlog bij MijnKPN geeft ie namelijk aan dat ik maximaal drie tv ontvangers kan aansluiten. Als ik dan eentje extra wil bestellen, geeft het systeem aan “digitenne ontvanger”. Voor de duidelijkheid: we hebben al twee digitale tv ontvangers op het modem (volgens mij de Expedia V10 van KPN) aangesloten. Kan ik er dan nog eentje extra aansluiten, of nog drie extra tv ontvangers aansluiten? Excuses voor de onduidelijkheid. Ik wil graag twee extra tv ontvangers bestellen, geen digitenne ontvangers.


Bedankt Roy!

Digitenne haalt het tv-signaal uit de lucht, met de antenne die op de ontvanger aan is gesloten. Hierdoor zijn de mogelijkheden beperkter dan bij interactieve tv. Het grote voordeel van Digitenne is wel dat je zo'n ontvanger overal neer kunt zetten,  zonder dat je een kabel naar het modem hoeft te trekken.

Een interactieve tv-ontvanger, is aangesloten op je internetmodem en haalt het signaal via die weg binnen. Hierdoor zijn er veel meer mogelijkheden wat betreft pauzeren, terugkijken, opnemen en on demand. Ook zijn er flink wat meer zenders beschikbaar.

Als ik het goed begrijp, is de door jou gewenste situatie dat je in totaal op 5 tv's kunt kijken? En dan bij voorkeur geen Digitenne meer maar allemaal interactief, indien mogelijk? Of wil je sowieso nog wel 1 Digitenne ontvanger behouden?


Kennelijk laat de bandbreedte op je adres maar 3 interactieve ontvangers toe. Daarnaast kun je wel tot 3 digitenne's toevoegen, maar daarop kan je alleen lineair naar 31 zenders kijken en 28 radiozenders beluisteren.

Wat wordt via Fourstack aangegeven v.d. beschikbare bandbreedte? (Koper/DSL …. Mbit/s)


Thanks voor de toevoeging over de zenders @PeterG :relaxed:

De bandbreedte op het adres van @Roy Schmetz is voldoende voor meerdere interactieve ontvangers (maximaal 5). Er is naast het Hussel abonnement, ook nog een los Digitenne abonnement actief, ik denk dat het bestelsysteem dat abonnement heeft laten zien (Digitenne heeft maximaal 3 ontvangers per abonnement)


Een los digitenne abonnement? @Maja_ 

Dan is het sowieso al goedkoper voor Roy om die Digitenne-ontvangers onder het ITV abonnement te laten zetten en dat losse abonnement te beëindigen. Dat scheelt maandelijks € 12 t.o.v. los Digitenne-abonnement.


Zit even anders, hij betaalt alleen de huur van de ontvanger dus qua kosten maakt het niks uit :wink:  Als ik weet wat precies de wensen zijn, kunnen we dit onder 1 abonnement samenbrengen!:relaxed:


Hi @Roy Schmetz, zou je me nog willen laten weten wat exact de bedoeling is? :slight_smile:

Als ik het goed begrijp, is de door jou gewenste situatie dat je in totaal op 5 tv's kunt kijken? En dan bij voorkeur geen Digitenne meer maar allemaal interactief, indien mogelijk? Of wil je sowieso nog wel 1 Digitenne ontvanger behouden?

 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het via een andere weg gelukt is om te bestellen wat je graag wilt hebben :slight_smile:  Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!