Skip to main content

Kan ik een KPN modem aansluiten op een glasvezel Fritz 7530 modem van Delta?

Helaas is in mijn buurt alleen internet mogelijk via een telefoonverbinding met een snelheid van 8 Mb/s.

Er is intussen wel glasvezel aangelegd door Delta maar daarop biedt KPN geen diensten aan. Ik heb daarom een abonnement afgesloten bij Canal Digitaal. Wat een ellende is dat! Opnemen en terugkijken enz is bijna niet te doen. Een chaotische afstandbediening en een chaotisch menu maken tv kijken tot een hel. Na een maand is onze lol ervan wel af. Helaas zitten we voorlopig vast aan Canal Digitaal.

We missen alle kijk opties die KPN ons biedt dus besloten om ons verlies te nemen en alleen nog internet via de glasvezel te gebruiken en kijken of we toch weer kunnen switchen naar KPN TV via een apart abonnement.

De draden van de oude KPN aansluiting zijn nog aanwezig dus in theorie kan dit weer gebruikt worden.

Maar….. 8 Mb of  1000 Mb is wel een verschil!

Ideaal is: het KPN modem aansluiten op het Fritz modem van Canal Digitaal en zo tv kijken via KPN of gaat dit niet lukken en moet ik twee echt aparte verbindingen gebruiken?

Alvast dank voor het meedenken!

 

Nee, dat kan nu. U heeft 2 aparte verbindingen. Die kunt u niet aan elkaar knopen.

Ik vraag me af of u met 8 mbit überhaupt nog wel een tv ontvanger krijgt bij KPN.

Heeft u al eens nagedacht over NLziet? Als eens geprobeerd? Eerste maand is gratis volgens mij. Heeft u een smarttv? 


Dank voor je reactie.

Ik wil maar één (de glasvezel)verbinding gebruiken. De vraag is echter of ik kan inloggen op KPN via het Delta glasvezelmodem.

Als dat niet lukt maak ik gewoon twee gescheiden systemen. 1 snelle verbinding via Delta die ik dan gebruik om te internetten.

En een trage verbinding om tv te kijken via KPN. Ik had tot vandaag KPN met twee tv's aangesloten (met behulp van een snel modem buitengebied). Dat ging prima alleen geen HD ontvangst.

NLziet nog niet geprobeerd maar we willen graag kunnen opnemen en terugkijken. Weet niet of dit met NLziet gaat.

 


Dank voor je reactie.

Ik wil maar één (de glasvezel)verbinding gebruiken. De vraag is echter of ik kan inloggen op KPN via het Delta glasvezelmodem.

Dat kan niet.

Als dat niet lukt maak ik gewoon twee gescheiden systemen. 1 snelle verbinding via Delta die ik dan gebruik om te internetten.

En een trage verbinding om tv te kijken via KPN. Ik had tot vandaag KPN met twee tv's aangesloten (met behulp van een snel modem buitengebied). Dat ging prima alleen geen HD ontvangst.

U zult nu sowieso geen 2 tv ontvangers meer krijgen met 8 mbit. Dat weet ik bijna wel zeker.

NLziet nog niet geprobeerd maar we willen graag kunnen opnemen en terugkijken. Weet niet of dit met NLziet gaat.

Opnemen kan volgens mij niet. Maar het meeste kan je een jaar lang terug kijken. Daarbij zullen de reclames niet door te spoelen zijn vrees ik...


Ik lees in een ander topic dat er minimaal 14 mbit nodig is voor tv:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/extra-tv-ontvangers-snelheid-niet-hoog-genoeg-584243

@PeterG schrijft:

"tegenwoordig krijg je met een DSL lijn van maar 9 Mbps al helemaal geen itv meer."


In mijn hoedanigheid als eerste hulp bij technische ongemakken kom ik wel bij caiway klanten.
En caiway = delta ? Alhoewel, ik weet het niet meer zeker, wie vult aan ?
Alhoewel het niet "mijn ding is" functioneert het best goed, zeker nu er onlangs een nieuw IPTV kastje is gekomen.
Is zoiets, of een andere aanbieder via de glasvezel een optie ?
Ga eens op de koffie bij iemand die dat gebruikt.
Voor de hand liggend allemaal, maar toch.
Of anders gezegd, gevraagd, waarom vast willen houden aan kpn ?


Je kan 2 providers niet samen "als lijkende één" koppelen. 

Je had 2 x sd dus. Hopelijk heb je dat nog, want ga je naar nieuw kpn abonnement dan krijg je op dit moment geen kpn tv meer met maar 8 Mbps DSL. De technische voorwaarden zijn nu anders. 

Met NLziet is opnemen niet nodig. Er is ook toegang tot het aanbod van KIJK, NPOplus en RTL NL. Vanaf ongeveer een half uur na uitzending is terugkijken zonder reclame! ( @Nick83 ). Films en series zijn vaak jaren beschikbaar. Ik gebruik NLziet vaak.

Canaldigitaal via de app kan ook. 

Enne Delta heeft ook TV 😉. 


Dank voor alle reacties,

Beiden met pensioen (en ik met diabetes en Parkinson dus niet meer zo mobiel) wilden we een update doen met glasvezel om ons thuis te kunnen vermaken.

Allereerst even mijn fout rechtzetten; wij hebben geen glasvezel van Delta maar van Fiber Nederland. Via Fiber hebben wij een abonnement afgesloten bij Canal  Digital. Dat werkt bij lange na niet zo fijn als KPN. KPN is helaas niet beschikbaar op Fiber anders hadden we die gekozen!

We willen niet twee providers als één koppelen maar gewoon twee GESCHEIDEN abonnementen met gescheiden verbindingen gebruiken.

1e  via Canal Digitaal (snel) internetten omdat we daar nu eenmaal voorlopig aan vastzitten.  

      2e  tv kijken enz via het tragere KPN DSL abo. Dubbele kosten dus voor twee abonnementen maar ja….

Vandaag liep het KPN abo af maar tot die tijd konden we met twee kastjes gewoon op twee tv's tegelijk kijken. Wel hadden we beschikking over een 4G modem buitengebied van KPN  die de snelheid kon verhogen naar ongeveer 35 Mb.

Mogelijk is NL ziet een optie maar die heeft helaas o.a. geen Discovery en NatGeo en eredivisie voetbal

in het pakket volgens mij?

Alvast weer dank voor het meedenken!


Discovery, TLC en Eurosport zijn er bij canaldigitaal ook niet. 

Alle 4 kanalen van espn zitten in het aanbod van canaldigitaal. 

Het is geen enkel bezwaar om 2 of meer tv diensten te hebben 🙂😉

Ik heb naast KPN TV ook NLziet (via app).

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

Er is dus ook

Canaldigitaal via app

Bij canaldigitaal zie ik wel National Geographic Channel 

https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-canal-digitaal-tv-app/

Discovery+ (ook die app zit in de smart-tv). Hierin dus de kanalen van Discovery Network. Discovery, TLC, Eurosport (soms wel zo'n 10 kanalen).

 

Vandaag liep het KPN abo af

Had je het opgezegd? Nee toch!?


Hoi @luckyme 
Is digitenne dan misschien een oplossing voor je?


@PeterG ;dank voor de uitgebreide info en de links naar beschikbare zenders!

Intussen al wel wat op een rijtje gezet waardoor de (on)mogelijkheden wat duidelijker zijn.

Helaas wel per eind augustus KPN opgezegd in de veronderstelling dat Canal D een goed alternatief zou zijn. Ik wordt maandag door KPN gebeld om te zien of er nog opties zijn.

 

@huistijger  Helaas geen optie. Dan kan je niet opnemen enz.


Met de juiste digitenne ontvanger wel, maar daar weet @Noordzee meer van af….


Voor de niet gecodeerde zenders ( 4 x NPO & 2 x regionaal )gaat dat nog wel.
De gecodeerde zenders kan ook ( naar het schijnt ) maar zal een hobby er bij worden.

. .wij hebben geen glasvezel van Delta maar van Fiber Nederland.

O, aha, en die hebben geen (acceptabele) TV-kijk manier ?


Fiber Nederland is een provider. De vraag is welk glasvezel er is, in verband met (andere) beschikbare providers. 

Ik ga er even vanuit dat het glasvezel van E-fiber is.

Via Fiber hebben wij een abonnement afgesloten bij Canal  Digital.

Bij mijn weten leveren die geen internet. Tenzij je provider nu Online.nl is. Maar ook andere providers maken gebruik van het televisie platform van Canaldigitaal. En het is zelfs los af te nemen, zelfs met kpn internet.

Als de glasvezel E-fiber is zouden ook nog o.a. nog Youfone, T-mobile, Tweak een mogelijkheid kunnen zijn. De overige ken ik niet, ze hebben 13 providers op E-fiber.

Overzicht glasvezelnetten met providers. (nooit compleet, het veranderd bijna maandelijks een beetje door overnames en dergelijke)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/glasvezel-verschillende-aanbieders/

Je kan KPN TV ook nog, indirect, op het net van een andere provider gebruiken, maar dan moet je óók een abonnement op KPN inclusief TV hebben anders heb je de dienst niet. Je kunt KPN TV namelijk casten vanaf bijvoorbeeld je mobiele telefoon met de app van KPN TV.
Direct gebruik van KPN TV via een andere provider (ontvanger, app in smart-tv of streaming apparaat) werkt niet. Casten wel.