Skip to main content

Ik heb de afstandsbediening die hoort bij de ontvanger TV+. Ik heb een Sony tv. Alles werkt met de afstandsbediening (geluid, externe bronnen selecteren). Echter het lukt me niet om met één druk op de knop de ontvanger en tv gelijktijdig aan te laten gaan. Ik zie in de afstandsbediening eerst een paars lampje knipperen en daarna een groene. De tv gaat niet aan. Is dat mogelijk omdat toch in één handeling voor elkaar te krijgen? Volgens de klantenservice zal je altijd twee knoppen moeten gebruiken.

 

mavical

Deelnemer4 replies

Posted on 18 May 2023, 11:49

Author10

Het lijkt erop dat het uitzetten van de Eco stand heeft geholpen. Dank zover. 

Dat klopt, je zet de +Box aan met het rechter (KPN) knopje, en vervolgens de tv met het linker (TV) knopje.


Ik heb de afstandsbediening die hoort bij de ontvanger TV+. Ik heb een Sony tv. Alles werkt met de afstandsbediening (geluid, externe bronnen selecteren). Echter het lukt me niet om met één druk op de knop de ontvanger en tv gelijktijdig aan te laten gaan. Ik zie in de afstandsbediening eerst een paars lampje knipperen en daarna een groene. De tv gaat niet aan. Is dat mogelijk omdat toch in één handeling voor elkaar te krijgen? Volgens de klantenservice zal je altijd twee knoppen moeten gebruiken.

Beste dat kan

Op de decoder CEC aanzetten.

Op je tv dit ook aanzetten of smartlink.

Dan kan je met de kpn afstandsbediening je tv en decoder aanzetten.

Suc6


Ik heb de afstandsbediening die hoort bij de ontvanger TV+. Ik heb een Sony tv. Alles werkt met de afstandsbediening (geluid, externe bronnen selecteren). Echter het lukt me niet om met één druk op de knop de ontvanger en tv gelijktijdig aan te laten gaan. Ik zie in de afstandsbediening eerst een paars lampje knipperen en daarna een groene. De tv gaat niet aan. Is dat mogelijk omdat toch in één handeling voor elkaar te krijgen? Volgens de klantenservice zal je altijd twee knoppen moeten gebruiken.

Beste dat kan

Op de decoder CEC aanzetten.

Op je tv dit ook aanzetten of smartlink.

Dan kan je met de kpn afstandsbediening je tv en decoder aanzetten.

Suc6

O....wist ik niet.


Ik heb op de decoder het navolgende aanstaan bij HDMI CEC:

CEC Switch 

One key play

Devic auto power off

 

Op de Sony Bravia Sync instellingen:

Apparaten automatisch uitschakelen

Tv automatisch inschakelen.

 

En toch wil het niet werken. Hiervoor bij Ziggo met de Next ontvanger werkte het wel prima. 

 

Kan ik nog iets doen?

 


Kan je ondanks deze instelling cec aan op kpn box en eco stand aan geen 1 afstandsbediening  gebruiken?

Wat werkt wel en wat niet?

Mijn inziens moet dit gewoon werken.


Ik kan zeker de afstandbediening van KPN gebruiken om ontvanger en/ tv aan te zetten. Ik moet nu eerst de tv met de afstandbediening aanzetten en dan de ontvanger van KPN. Ik zoek naar de mogelijkheid om met alleen de rechterknop op de afstandsbediening (kpn) de heleboel met één druk op de knop aan te krijgen. Dat lukte voorheen bij Ziggo wel. 


Ik kan zeker de afstandbediening van KPN gebruiken om ontvanger en/ tv aan te zetten. Ik moet nu eerst de tv met de afstandbediening aanzetten en dan de ontvanger van KPN. Ik zoek naar de mogelijkheid om met alleen de rechterknop op de afstandsbediening (kpn) de heleboel met één druk op de knop aan te krijgen. Dat lukte voorheen bij Ziggo wel. 

Werkt bij de meeste mensen dus moet bij jou ook kunnen gebruik je de meegeleverde HDMI kabel?

En ik mis even de eco stand heb je die aan staan?

Als dat goed staat kan je met 1 druk op het knopje tv alles aanzetten en uitzetten met het knopje kpn soms werkt andersom.


Gebruik de bijgeleverde hdmi en het staat op Eco. 


Gebruik de bijgeleverde hdmi en het staat op Eco. 

Als dat allemaal goed staat lig ik er ook even uit er zijn problemen met CEC icm LG toestellen maat met Sony mij niet bekend.

Probeer een EO stand uit te zetten verder ben ik even door mij opties of ideeën heen.

Als laatste niet werkt kan ik je niet helpen wellicht iemand anders een idee?

 


Het lijkt erop dat het uitzetten van de Eco stand heeft geholpen. Dank zover. 


Fijn dat het gelukt is.

Mvg