Skip to main content

Is het mogelijk om via je internet abonnement onbeperkt data te verbruiken binnen Europa, om bijvoorbeeld TV en Netflix te kijken in de vrachtwagen? Er is toch een limiet gesteld door Neelie Kroes ec?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bij een onbeperkt data abonnement heb je in de EU buiten Nederland 25GB per maand.


IPTV kost €20 per maand. Is dat duur?


Waar kost IPTV €20,- per maand"


In Duitsland, met betrouwbare server. Dat is het belangrijkste, zegt men. Je kan gewoon op je laptop of smart tv kijken


Een abonnement op NLZiet kost €7,95 per maand.

Als jij onderweg bent in het buitenland dan is de grootste bottleneck jouw databundel, niet waar je die TV streams van betrekt.

Ik zou ook heel goed kijken naar de legaliteit van de IPTV provider.

En als je al TV van KPN hebt, waarom zou je dan nog betalen voor een andere leverancier.


Databundel is onbeperkt in EU voor €99

Is IPTV illegaal? Waarom? Worden er maatschappijen beschermd in onze “vrije wereld”?


Hoeveel zenders kan ik mobiel ontvangen met ITV KPN?


Ik zie het al: NLZiet is alleen NL zenders. Ik lever aan truckers van alle nationaliteiten, dus alleen NL zenders is te beperkt.


Databundel is onbeperkt in EU voor €99

Bij wie heb je dat abonnement? Heb je een link?

 

Is IPTV illegaal?

Er zijn inderdaad heel wat illegale IPTV "leveranciers" te vinden op deze wereld.

Dergelijke clubs verkrijgen op illegal wijze content en hebben dus geen uitzendrechten voor die content.


Ik lever aan truckers van alle nationaliteiten, dus alleen NL zenders is te beperkt.

Wat lever jij dan aan truckers van alle nationaliteiten?


no limit mobiel internet. KPN en alle andere providers in NL hebben een limiet gezet op EU roaming, zoals bekend is. Buiten-de-bundel is duur. Is eigenlijk het oude “roaming”.


KPN en alle andere providers in NL hebben een limiet gezet op EU roaming, ...

Dat is Europese regelgeving.

Op deze site kan je uitrekenen wat een provider minimaal moet leveren in het buitenland.

 

no limit mobiel internet.

Lever jij dan "no limit mobiel internet" voor €99,-?


inderdaad. 3-maands abo daarna maandelijks opzegbaar. Ik begrijp niet dat KPN de bundels zo klein houdt. Je kan geen TV kijken in de camper in de EUmet die kleine bundels. Waarom is dit zo?


Waarom is dit zo?

Omdat je een enorme overbelasting van het 4G netwerk zou krijgen als iedereen maar TV zou gaan streamen via 4G.

Als een parkeerplaats vol truckers via één 4G mast televisie gaat kijken dan heb je de poppetjes wel aan het dansen en zullen er heel wat ontevreden truckers zijn omdat het beeld hapert.

 

Overigens is het voorkomen van overbelasting ook precies de reden dat je binnen Nederland na 8GB verbruikt te hebben telkens extra bundels moet aanvragen van 2GB. Als een abonnement echt volledig onbeperkt zou zijn dan zou je waarschijnlijk gaan zien dat mensen hun vaste internet aansluiting de deur uit doen en dat zal dan vast en zeker gaan leiden tot overbelasting.


Begrepen. We lopen nog een beetje achter op de toekomst. Net zoiets als te weinig IC bedden. Komt allemaal in orde in sneltreinvaart. Be positive..


inderdaad. 3-maands abo daarna maandelijks opzegbaar.

Dus je gaat iets leveren zoals T-Mobile Duitsland ook doet met MagentaEINS unlimited.

Bij welke provider ga je dat inkopen?


Magenta is volgens mij alleen dekking Duitsland?


In het buitenland tv kijken kan toch via schotel? Ik zie op de Duitse parkeerplaatsen vaker een schotel bij vrachtwagens. 


Truckers zeggen dat de schotel gestolen wordt en houden niet van gaten in hun dak.. Ik weet ook niet waar ze naar kijken. Netflix of gewoon niks. Als internettoegang een bottleneck is, heb ik een oplossing..


Hoi @John Boot, welkom terug op ons forum. Ik heb onlangs een aantal reacties van je verwijderd.
Voel je vooral vrij deel te nemen aan de discussies hier op het forum maar het is niet de bedoeling hier reclame te maken.

Zie ook onze huisregels: