Skip to main content

Ik wil graag een abonnement aansluiten voor een huis met 10 kamers, graag wil ik op elke kamer een tv ontvanger. Maar als ik een abonnement af wil sluiten kan ik maximaal maar 1 4k en 5 HD ontvangers. Is dit het limiet wat ik kan aansluiten of is het wel mogelijk om meer ontvangers te kopen/aan te sluiten?

Ik wil graag een abonnement aansluiten voor een huis met 10 kamers, graag wil ik op elke kamer een tv ontvanger. Maar als ik een abonnement af wil sluiten kan ik maximaal maar 1 4k en 5 HD ontvangers. Is dit het limiet wat ik kan aansluiten of is het wel mogelijk om meer ontvangers te kopen/aan te sluiten?

Nee, 6 tv ontvangers is het limiet @Thijs Van Duijn. 


Op een smart tv kunt u met de app kijken. Ook via chromecast is mogelijk. Is dat een optie?


6 fysieke i-TV ontvangers is inderdaad de limiet.

Je kunt met één tv gebruik maken van de KPN ITV app, dat kan met een LG, Philips, Sony of Samsung. Dan kom je al op 7.

Dan kun je er nog 3 met Chromecast 'voorzien’ of met nog 3 x een digitenne ontvanger. (of andere verhouding natuurlijk)

Maar…. wordt in al die 10 kamers tegelijk tv gekeken? Iedereen die naar hetzelfde kijkt kan natuurlijk gewoon gezellig(er) samen kijken i.i.g.


Er zijn mensen die 10 kinderen hebben😉


Bij mij staat in het menu 10 ontvangers

 


Dan is e.e.a. dus afhankelijk van de gebruikte c.q. geboden internetsnelheid op het betreffende adres.

Ik heb het net bij mezelf even nagekeken, 100Mbit/s down via xDSL = maximaal 3 ontvangers in UHD, waarvan er 1 in gebruik.


Hier heb ik glasvezel 100/100


Hier heb ik glasvezel 100/100

Dan heb je bij glas dus meer mogelijkheden omdat dataverbruik van de tv's niet ten koste gaat van de internetsnelheid over glas.


Ik denk dat het een overblijfsel is van Telfort toen kwamen er twee vezels binnen 1voor rtv en 1 voor internet , of dat nu nog is durf ik niet te zeggen.


Hmm, bij mijn weten is het maximum via glasvezel nog steeds 6. Ook bij een glasvezelcapaciteit van 1000/1000. Dat hoeft niet je afgenomen abonnementssnelheid te zijn.

En bij DSL is het maximum TOT 6, afhankelijk van de beschikbare snelheid. Van af een lijn met 80 Mb/s of meer 6. Ook hier afgenomen snelheid mag minder zijn dan lijnsnelheid. Aantal ontvangers alleen afhankelijk van lijnsnelheid.

Even uitgeprobeerd: bestellen kan nog steeds tot maximaal 6.
https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv

Kijk ook eens in MijnKPN bijvoorbeeld. Zonder te bevestigen.

Bij KPN zitten we overigens goed.

Bij Ziggo:

Max 1 ontvanger, XL of Next, die kan opnemen en opnamen afspelen (cloud; tot 6 zenders tegelijk). Opnames wel via app/ziggogo te bekijken. 
Ziggogo is max 720p.
Tot nog 3 x Humax 5300c, zonder opname (afspelen) of terugkijken mogelijkheid. Opnemen kán wel maar alleen met zelf aan te schaffen HDD/SSD. Opnemen andere zender dan waar je naar kijkt beperkt mogelijk.
Vanaf 5de tv het ongecodeerde pakket met 4 HD zenders.

Bij kpn:

Tot 6 ontvangers met alle mogelijkheden. Opnemen tot 6 zenders tegelijk.
app/tv.kpn.com = 1080p (50 bij de sportzenders)


De grootste hoeveelheid iTV onvangers wat te bestellen is zou 10 moeten zijn voor zover ik weet. Dit is echter voorbehouden aan bepaalde glasvezel abonnementen en ik weet helaas niet hoe zich dit vertaald naar commerciele aanbiedingen. Maar wij leveren in principe uit tot 10 iTV ontvangers.


Volgens mij zal dat alleen bij/via KPN Zakelijk zijn, @Jeroen-bart Engelen . Zoals KPN EEN denk ik. 

Consumenten kunnen in het bestelproces tot 6 en ook in MijnKPN.