Skip to main content

Onlangs heb ik een extra tv ontvanger besteld via mijn KPN app. Deze is inmiddels geleverd.

Bij het aansluiten van de ontvanger de benodigde gegevens ingevuld.  Helaas,  het maximum aantal ontvangers was bereikt.

Na contact met de klantenservice bleek dat een afspraak voor een monteur die de glasvezel aansluiting komt maken de wijziging van het aantal ontvangers blokkeert. 

De bestelling van de ontvanger en de afspraak voor een monteur zijn los van elkaar geregeld.  De afspraak kan niet meer geannuleerd worden dus mag ik tot begin februari wachten tot mijn ontvanger het dan eindelijk  gaat doen.  Ik vind dit te zot voor woorden.

Daar zit je dan met je nieuwe tv en een ontvanger die niet werkt.

Belachelijk KPN dat die niet anders geregeld kan worden.

Hoi @Mallard9m 

Het klopt wel hoe zuur dat ook is voor je.
Het systeem kan n.l. maar één opdracht tegelijk aan.
De eerste opdracht moet n.l. geheel afgewerkt zijn eer de volgende kan beginnen.
Dit is om de boel niet doorelkaar te laten gaan en fouten te vermijden.


Hey @Mallard9m, welkom op het KPN forum. Ik snap je frustratie, maar zoals Huistijger uitlegt is dat noodzaak om dubbele ticketvorming te voorkomen. Die gaan in de praktijk (te) vaak mis. Waardoor we het systeem op 1 verwerking per keer laten doen. 

Je geeft aan dat je een extra tv-ontvanger hebt besteld. Deze is geleverd, maar kan niet worden geinstalleerd. Foutmelding: max aantal tv-ontvangers bereikt. 
In februari komt een monteur om glasvezel te installeren? Dan is het maximaal aan te sluiten tv-ontvangers 6 stuks. Met je huidige aansluiting is het maximaal aantal tv-ontvangers afhankelijk van de snelheid die je nu geleverd krijgt. Met andere woorden, het is misschien juist afhankelijk van je snelheid óf je een extra tv-ontvanger kunt installeren.

Nog een vraagje: hoeveel tv-ontvangers heb je (incl. de nieuwe ontvanger)? 

Zou je ook je forumprofiel willen invullen? Dan kijk ik het even na.


Nadia, bedankt voor de reaktie.

Ik heb het profiel aangevuld voor zover ik de gegevens paraat had.

Momenteel hebben we inclusief de nieuwe  drie ontvangers.


Heel goed, @Mallard9m. Zou je bij het opmerkingenveld in je forumprofiel het serienummer van je tv-ontvanger willen toevoegen? Dan kan ik kijken of ik 'm handmatig kan toevoegen :)


Nadia, ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd. 

Als het lukt zou dat heel fijn zijn.

Vast bedankt voor je moeite.


Bedankt voor het aanvullen van de gegevens, @Mallard9m :) Helaas, niet gelukt. Heb geprobeerd om met een omweg de tv-ontvanger te activeren. Het is inderdaad afwachten totdat de monteur is geweest. Dan ga je ook pas betalen -uiteraard- voor de extra tv-ontvanger. Het was het proberen waard. Wanneer jouw nieuwe aansluiting actief is, kun je er gebruik van maken. Nog even afwachten :)


Nadia, bedankt voor je moeite. 

Ook al werkt het 'systeem' zo dan nog vind ik het vreemd dat er niet ergens een achterdeurtje is om zoiets toch te kunnen regelen.

Verder begrijp ik niet dat mij wel een ontvanger wordt toegestuurd, doe dat dan als de wijziging is doorgevoerd.

Overigens stond de nieuwe 3e ontvanger niet aangesloten. Ik weet niet of dat van invloed kon zijn op het aktiveren ervan.

 

Op naar 3 februari en dan maar hopen dat het daarna vlot gaat lukken. We gaan het zien.

 

 


Ik snap je frustratie, @Mallard9m. Opsturen van apparatuur gebeurt wel eens vaker ver vooruit, zo ben je er zeker van dat je kunt installeren op de activatiedatum. Ik verwacht 3 februari geen problemen, anders hoor ik het graag :)


Beste Nadia,

Even een update van onze problemen.  We zijn er inmiddels achter dat er op 3 februari GEEN monteur komt. Het bedrijf dat de glasvezelaansluiting moet aanleggen heeft het aansluitpunt binnenshuis nog niet gemaakt. Dit kan nog wel even (weken) duren.

Een medewerker van kpn heeft gezien dat er een datum voor het inschakelen van de derde ontvanger stond van 30-01. Maar het werkt nog steeds niet.

Het laatste wat we te horen kregen was dat eerst het glasvezelaansluitpunt gemaakt moet worden. Vervolgens komt er dan een kpn monteur die e.e.a. over gaat zetten of activeren.  Deze monteur gaat ook de derde ontvanger laten werken. Wanneer dit allemaal gaat gebeuren is niet bekend.

 

Wij zijn het inmiddels helemaal zat. Als ik op Mijn KPN kijk zou ik 6 ontvangers aan moeten kunnen sluiten op dit abonnement.  Waarom lukt het dan niet om er slechts eentje extra aan te sluiten?

Wij beginnen eraan te denken om KPN te verlaten want wat hier gebeurd vinden wij te zot voor woorden.

 

Groet van een teleurgestelde klant.

 

 

 


Aaaah, dat is erg balen @Mallard9m. Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen. Wat een pech zeg! :sweat:  

Ik zie dat je via de klantenservice al contact hebt gehad. Mijn collega heeft de openstaande order eruit gehaald, en een nieuwe geplaatst. De tv-ontvanger moet op 7 februari actief worden. Laat je het hier weten als alles is gelukt?

Hopelijk ook snel glasvezel in huis, klaar voor de toekomst! :)


Reageer