Skip to main content

Hallo, mijn tweede tv ontvanger is nog een oude Motorola. Hier kwam ik achter toen ik weer een tweede tv aan wilde sluiten en de ontvanger niet meer werkt. Als ik via de tool een omruilverzoek wil doen dan krijg ik dat alles up to date is. Dit komt omdat m’n eerste tv ontvanger al wel een keer is omgeruild voor een Arris. Hier kom ik dus niet verder. 
Kan het op deze manier?

PS: omdat het in eerste niet meteen duidelijk was dat het probleem in de ontvanger zat is er (via de chat) een ticket uitgezet naar de technische dienst. Ondertussen is dus duidelijk dat het aan de Motorola ligt (met de Arris getest op tweede tv en dan werkt het wel) en zou ik m dus graag om willen ruilen. Ik betaal elke maand voor een tweede ontvanger dus neem aan dat omruilen geen probleem moet zijn als het niet meer werkt. Via de chat kwam ik helaas niet echt verder. 

Ook de klantenservice (0800-0402) zou zonder morren die hoogbejaarde Motorola VIP1853 moeten omruilen.


Hoi @Eef. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je gisterenmiddag al contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Mijn collega heeft dit doorgezet naar een achterliggende afdeling om verder uit te laten zoeken. Ik verwacht ook dat ze een nieuwe tv-ontvanger gaan toesturen. Laat je ons weten hoe het afloopt? Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan weet je mij te vinden.


Hey @Vikash, dank voor je reactie. 
Klopt idd (heb ik ook hierboven aangegeven), maar via die afdeling zou het zeker weer een week gaan duren voordat er überhaupt iets mee gedaan wordt. Terwijl het probleem ondertussen duidelijk is en de Motorola’s anders ook standaard omgeruild worden bij een verzoek hiertoe.

Kan dat dan niet wat sneller geregeld worden?

Groetjes,

Eva


Ik snap het niet, de VIP1853 wordt sowieso uitgefaseerd dus begrijp ik niet waarom daar een achterliggende afedling bij ingeschakeld moet worden. Dat er wellicht ook nog van een ander technisch issue sprake is laat mijns inziens onverlet dat die VIP1853 per direct omgeruild zou moeten kunnen worden.


Ik snap het niet, de VIP1853 wordt sowieso uitgefaseerd dus begrijp ik niet waarom daar een achterliggende afedling bij ingeschakeld moet worden. Dat er wellicht ook nog van een ander technisch issue sprake is laat mijns inziens onverlet dat die VIP1853 per direct omgeruild zou moeten kunnen worden.

Dit is idd precies wat ik bedoel…...maar dan wat duidelijker verwoord 😉


@Eef , Je kan ook zelf de Motorola ontvanger omruilen met de KPN omruil tool (gebruik onderstaande link). De Motorola ontvanger dient wel te zien aangesloten zodat de tool deze herkent.

Apparatuur wisselen KPN


@Eef , Je kan ook zelf de Motorola ontvanger omruilen met de KPN omruil tool (gebruik onderstaande link). De Motorola ontvanger dient wel te zien aangesloten zodat de tool deze herkent.

Apparatuur wisselen KPN

Heb ik idd ook al geprobeerd maar deze zegt dat alles up to date is.

Denk omdat tweede ontvanger (de Motorola) even niet in gebruik is geweest omdat ik geen tweede tv had. Beneden heb ik ooit al omgeruild voor een Arris.


@Eef , wanneer je de service tool gebruikt hebt met de Motorola aangesloten en de Arris NIET aangesloten dan zal je moeten wachten op een moderator. Jammer.


@Eef , wanneer je de service tool gebruikt hebt met de Motorola aangesloten en de Arris NIET aangesloten dan zal je moeten wachten op een moderator. Jammer.

Ja heb ik idd geprobeerd, maar doordat er ook een probleem is met de Motorola herkent ie m denk ik niet (?).


Kan dat dan niet wat sneller geregeld worden?

Dat heb ik geprobeerd, maar omdat mijn collega een ticket heeft aangemaakt en doorgezet heeft naar een achterliggende afdeling heb ik niet meer de mogelijkheid om de ontvanger alsnog om te ruilen. :disappointed_relieved: Anders had ik je graag een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd. 


Kan het ticket niet gewoon verwijderd worden dan? Jammer want het zou die afdeling ook weer werk schelen toch als ze dit niet uit hoeven zoeken. Maar ok, dan weet ik verder ook niet wat ik nog kan doen.


Misschien dat ik in het ticket nog duidelijk aangegeven worden dat omruiling het probleem op zou lossen. Dat ze niet van alles hoeven uit te zoeken of testen….. Wie weet gaat t dan wat sneller.


Ik kan deze ticket niet sluiten, maar kan wel een notitie achterlaten voor mijn collega's. Ik zal aangeven dat de tv-ontvanger omgeruild moet worden. Hopelijk heb je dan sneller een nieuwe tv-ontvanger in huis. 


@Vikash of wie dan ook….…

 

Heb 10 minuten geleden een oproep van jullie gemist en daarna meteen een mail dat ik moet terugbellen met een code. Meteen gedaan en dan krijg ik tot mijn verbazing te horen dat jullie tot 18 uur open zijn ?!?

Kan iemand er alsjeblieft gewoon voor zorgen dat de ontvanger omgeruild gaat worden. Ik heb echt geen zin in weer een ellenlange kpn soap. Er is geen storing! De ontvanger werkt niet omdat ie prehistorisch is. 
 

alvast bedankt!


Ik zie dat deze afdeling inderdaad heeft geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen. Ik heb doorgegeven dat de tv-ontvanger verouderd is en dat het vervangen moet worden. Ik hoop dat je zo snel mogelijk een nieuwe ontvanger in huis hebt.


Om nog even te laten weten hoe t is afgelopen…..

 

Heb ondertussen na nog een telefoontje de ontvanger om kunnen ruilen en alles werkt nu! Dus dat is hartstikke fijn.

@Vikash bedankt voor je hulp.


Om nog even te laten weten hoe t is afgelopen…..

Heb ondertussen na nog een telefoontje de ontvanger om kunnen ruilen en alles werkt nu! Dus dat is hartstikke fijn.

@Vikash bedankt voor je hulp.

Wat goed om te lezen dat jouw ontvanger uiteindelijk toch is omgeruild en dat alles weer werkt. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan weet je ons te vinden. :slight_smile: