Skip to main content

Hallo,

Wat is de makkelijkste/beste manier om mijn 3 Motorola VIP1853 decoders te vervangen voor de huidige modellen? Op zich werken ze (nog), maar ik mis nude nieuwe functies die op de nieuwere types zitten.

 

Of zal ik het zo laten want ik mis niks?

 

Grt David

Hallo @involver,

Naast dat die dingen ontzettend traag zijn, zijn ze ook zwaar verouderd. Het loont zeer zeker om ze te vervangen voor een nieuwer model. Deze nieuwere modellen hebben ook '’apps'’ zoals Netflix, Youtube en Amazon Prime.  Je kan ze omruilen via deze servicetool.

Of als je verder tevreden bent kan je ze ook behouden, echter nu straks het nieuwe menu komt zal ik wel adviseren om dit niet op een motorola te gebruiken, maar op een nieuwer model.


Hi Chris,

 

Bedankt voor je antwoord. De servicetool werkt helaas niet. Heb het geprobeerd via m'n laptop, met kabel in het zelfde netwerk als de ontvangers, maar krijg alleen maar een foutmelding.

 

Weet jij of er een andere manier is dan via de servicetool?


@involver , dan kan het beste even bellen met KPN op 0800-0402 of je moet wachten op een moderator. Wanneer je wil wachten op een moderator vul dan al je gegevens in bij je forumprofiel.


Hi Chris,

 

Bedankt voor je antwoord. De servicetool werkt helaas niet. Heb het geprobeerd via m'n laptop, met kabel in het zelfde netwerk als de ontvangers, maar krijg alleen maar een foutmelding.

 

Weet jij of er een andere manier is dan via de servicetool?

Als ik dit vanaf hier probeer zie ik dat er geen ontvangers aan zijn gesloten de afgelopen tijd. Herken je dit? Ook zie ik dat je binnen je pakket niet 3 maar 2 ontvanger hebt. 

Kijk ik verkeerd? 


Hallo Alex,

 

Ik kijk nu toch echt TV, met één van de drie ontvangers (ik had er zelfs 4). Ik kan je zo de serienummers geven. Denk dat er ergens in de administratie iets niet klopt? Is dat ook de reden dat de servicetool niet werkt?


Dat geloof ik gelijk, mag ik ook weten met welk abonneenummer je de ontvangers hebt gekoppeld? Beginnend met 20000.


Abonnementsnummer opzoeken:

oude menu: menu → instellingen → druk op gele knop.

nieuwe menu: menu → informatie

En, Alex. Ik ben dan toch benieuwd welke 2 (...) ontvangers TS dan heeft volgens de administratie.


@PeterG Even een korte toevoeging. Ik zie in de administratie dat hij 2 afneemt. Technisch gezien zie ik dat er geen ontvangers aan zijn pakket zijn gekoppeld, vandaar de vraag aan welk nummer hij ze heeft gekoppeld. 


Hi,

Mijn huidige abo nummer eindigt op 781486.  Ik heb destijds 4 decoders van KPN ontvangen, daarvan heb ik er drie in gebruik. 

Grt David


Dat is ook wat ik hier zie, dit nummer zie je dus in de ontvanger zelf? Heb je voor mij ook de serienummers van deze ontvangers? Deze kun je op de achterkant vinden. 


Tuurlijk…

M91210FGG297

M9120FGG300

M91210FGI123


Nee dat is het abo nummer op mijn factuur en op KPN.com. Maar in de ontvangers staat 781487 als abo nummer… Nooit opgevallen… :thinking:


Ongelooflijk dat het ab.nr. één cijfer afwijkt (het laatste @Alex_P ). Kennelijk heeft dat abonnementsnummer toevallig dan ook dezelfde pincode anders had je ze niet kunnen activeren…

Kennelijk kijk je dus al TIJDEN op iemands anders’ ITV abonnement...:astonished: .

Komen de pakketten op de decoders wel/niet overeen met zoals het in MijnKPN danwel op je maandelijkse facturen staat?

 


Dat is inderdaad toevallig, wat zijn de kansen. Maar daar ligt het dus aan. Ik heb alle televisieontvangers losgekoppeld. Je zult echter maar 2 kunnen koppelen omdat er maar 2 ontvangers zijn binnen je abonnement, dit kun je ook op je factuur of Mijn KPN zien. Hoe kom je precies aan die ontvangers? Heb je in het verleden meerdere ontvangers gehad binnen je abonnement?


Hallo Alex,

Inderdaad… ze zijn losgekoppeld dus ik had vanochtend een pisneidig kind dat geen TV kon kijken. Bedankt, dat was precies waar ik om gevraagd had.

Ik wilde alleen weten hoe ik mijn ontvangers kon omruilen voor nieuwe, nu zit ik in een heel verhaal over abonnement nummers die niet kloppen. Hoe moet ik nu weten dat het nummer dat ik al jaren gebruik, wat in mijn ontvanger staat en wat ik gebruik voor de iTV app niet klopt?

BIJLAGE 1

Het nummer dat ik opgaf. waarvan ik aannam dat het de juiste was en op de factuur stond komt uit mijn lastpass kluis, sorry als dat verwarring heeft gegeven. De factuur die zie ik elke maand in de mail voorbij komen, maar eerlijk gezegd kijk ik alleen als het bedrag anders is dan ik verwacht. Als ik nu even snel kijk zie ik geen abo nummer.

Maar goed, dit is allemaal niet waar ik om gevraagd heb...

Gelukkig bewaar ik altijd alles en heb ik vanmorgen alles er maar bij gezocht (ik was toch wakker door m'n dochter). Ik heb 8 jaar geleden mijn glasvezel abo afgesloten, wat ik nog weet is dat ik twee pakkatten heb gekregen; één per post en één die de monteur meenam.

Ik heb ook tweemaal een brief met abo nummer en pincode gekregen, met daarop tweemaal hetzelfde kenmerk:

BIJLAGE 2

Ik heb ook een aantal abonnements brieven gekregen, ook allemaal met hetzelfde kenmerk (=klantnummer) en op de laatste brief staan twee extra HD ontvangers. Waarom de opmaak van iedere brief telkens anders en is weet ik niet, het wordt er niet overzichtelijker op.

Brief 1, met daarop ‘pakketkorting 2 Digitale ontvangers’ en ‘2 Digitale ontvangers’, netto dus 2 gratis Digitale ontvangers:

BIJLAGE 3

Brief 2, andere layout, 2 Digitale ontvangers vermeld voor 0 euro:

BIJLAGE 4

En de laatste brief die ik heb ontvangen, met daarop vermeld twee HD ontvangers (ipv digitale) gratis maar daaronder bij extra diensten nogmaals twee ontvangers:

Allemaal op hetzelfde klantnummer, ook de twee activatie brieven (kenmerk=klantnummer); @Alex_P   ik kijk dus NIET op iemand anders abo! (niet zo snel conclusies trekken ajb :wink:)

Nu heb ik dus één ontvanger op abo #486 geactiveerd en ik vraag mij af wat nu het effect gaat worden van al deze acties.

Even voor de duidelijkheid​​​​; het is denk ik niet mijn ‘zaak’ om de administratie van KPN te controleren en op orde te houden. Ik heb bij de aanvraag 8 jaar geleden 4 ontvangers gekregen, deze hebben vanaf dag 1 correct gewerkt en de factuur is ook (op wat kleine prijs schommelingen na) niet veranderd en klopt met wat ik destijds heb afgesloten.

Hoe zorg ik er nu voor dat mijn ontvangers worden omgeruild, zonder dat er opeens allemaal zaken veranderen (minder ontvangers, hogere kosten, verandering pakket)?

ps ik heb wat privé gegevens even wit gemaakt, blijft internet he

-edit- paar typefouten en toevoeging onderaan

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy. 3 van de 4 afbeeldingen bijgevoegd als bijlage omdat de bestanden te groot zijn. 


Wat mij opvalt in het eerste screenshot is dat je 2 brieven hebt met beide abonnementsnummers! Heel bizar!

Bedankt, dat was precies waar ik om gevraagd had.

Ontvangers kunnen kennelijk alleen omgeruild als ze actief zijn aangesloten. Ik neem aan dat je 'm gewoon nu met nummer eindigend op 486  hebt aangemeld. Dat kan de ruiling, ook via de servicetool, in gang gezet.

Nu heb ik dus één ontvanger op abo #486 geactiveerd en ik vraag mij af wat nu het effect gaat worden van al deze acties.

Dan kan ook alleen die ene omgeruild worden. Alle ontvangers moeten aangemeld staan.

Hoe moet ik nu weten dat het nummer dat ik al jaren gebruik, wat in mijn ontvanger staat en wat ik gebruik voor de iTV app niet klopt?

Dat kan je ook niet weten (tenzij je het toevállig een keertje hebt gecheckt i.d. ontvanger, maar in deze situatie...met die 2 brieven….). En in dit soort situaties komt dat dan boven water. Dat ze nu ontkoppeld zijn en je ze weer moet koppelen met het ITV-abonnementsnummer wat bij je abonnement hoort, is niet anders. Het systeem kan dan gekoppelde ontvangers zien en omruil realiseren. Door het foutje waren er geen gekoppelde ontvangers geregistreerd….

Ik neem aan dat je de app's nu ook ontkoppeld hebt en met het 486 abonnementsnummer weer hebt gekoppeld? (als je KPN ID gebruikt om die te koppelen gaat het sowieso goed).

ps ik heb wat privé gegevens even wit gemaakt, blijft internet he

Inderdaad het blijft internet. In het 2de screenshot staat bovenaan nog je klantnummer. Ik zal hierover de mods nog even attenderen.


Ok, ik heb nu een omruil afspraak kunnen maken. Sorry als ik wat geirriteerd over kwam, maar het was zondag ochtend niet leuk wakker worden. Als ik van tevoren had geweten dat alle decoders zouden worden worden losgekoppeld had ik het de zaterdag avond weer werkend gemaakt.

 

Enfin, bedankt voor jullie hulp, ik denk dat het zo wel goed gaat komen...