Skip to main content

Goedenavond.

ik heb een Samsung smart tv en een Motorola  interactive tv kastje van jullie met de type: vip1963 .

vandaag heb ik geprobeerd het aan te sluiten op me tv voor de 1e keer ,maar het duurde heel lang met laden en gaf een fout code op met 52.

Ik weer dat het een vrij oude kpn kast is maar is dat ook de oorzaak ?

 

hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

m.v.g.

h.hoogwerf

 Hallo @HHoogwerf,

Motorola ontvangers zijn zwaar verouderd en kunnen gratis worden gewisseld met de servicetool apparatuur omruilen. Ik wil je aanraden dit te doen, want deze ontvangers worden binnenkort naar verwachting niet meer ondersteund. 
 


Hoi @ChrisWissink ,

 

haha ja dat had ik wel verwacht. 
Ik ga van de week actie ondernemen dat de ontvanger verwisseld kan worden. 

super bedankt voor je reactie. 

 

met vriendelijke groet ,

 

h.hoogwerf 


Hè, wat? Nog een 1963 in gebruik????? Dat die dingen nog bestaan:astonished: . Die zijn uitgegeven van 2011 t/m 2013 en worden qua (nieuwe) software ook niet meer ondersteund.

Omruilen die hap. Tool heeft Chris al gegeven.


Hoi @PeterG  

hahaha ja nog steeds de 1963,type zegt het al  ouderwets XD 

@ChrisWissink als ik op jou link klik en ik volg de stappen wordt de tv ontvanger niet herkend om hem retour te sturen,
alleen de experia box en mijn 1e tv ontvanger wordt herkend. Mijn 2e ontvanger niet (1963) 

 

wat kan ik nu doen? 
 

 


Vul dan jouw volledige forumprofiel. Dan kan een moderator de omruil voor jou regelen. 

 


Is de ontvanger wel aangesloten en “aan” (standby is voldoende).

Je kunt het ook via 0800-0402 proberen en je melden met “ik wil mijn motorola omruilen”.


@Noordzee  ik heb me profiel bijgewerkt. 
bedankt voor de tip.

 

@PeterG ja mijn tv ontvanger staat aangesloten op netspanning en naar de modem. 
ik ga proberen om de 0800 nummer te bellen vandaag. 
 


Laat het nog even weten of het telefonisch is gelukt. Want anders kan het hier ook via het forum geregeld worden. 

 


Ja dat ga ik zeker doen,dat is wel

zo netjes :relaxed:


Hoi, 

ik heb vandaag de service lijn van kpn gebeld .de 0800 nummer  en morgen of overmorgen  komt een omruil pakket binnen ,dus ik ben heel erg benieuwd. 
 

 


TIP @HHoogwerf 

Noteer vast je ITV abonnementsnummer en ITV pincode. Deze heb je nodig voor de activatie van de nieuwe ontvanger.

Mocht je de brief kwijt zijn… het abonnementsnummer vind je in je huidige decoder onder menu → instellingen → 1 X gele knop.

En de ITV PINcode is ook nodig om de nieuwe decoder aan te melden. Die moet je weten of vind je onder instelllingen → pincode instellingen (tenzij het door diezelfde code beveiligd is...)


En de ITV PINcode is ook nodig om de nieuwe decoder aan te melden. Die moet je weten of vind je onder instelllingen → pincode instellingen (tenzij het door diezelfde code beveiligd is...)

De pincode instellingen kan je op de TV ontvanger toch nooit bereiken zonder de pincode in te hoeven geven?


Iedereen die ik ken heeft die beveiliging uit staan. Allemaal alleen wonende volwassen mensen, dus alleen maar lastig. Code wordt vaak vergeten.

Betaalcode staat wel aan.

Hoe dat gaat in de nieuwe software als er geen onderscheid meer is met de betaal- en pincode….


Iedereen die ik ken heeft die beveiliging uit staan.

Ik gebruik de pincode ook niet, maar daarmee kan ik nog altijd niet op het scherm komen om mijn pincode te bekijken / beheren want daarvoor moet ik uiteraard eerst de pincode ingeven. :wink:


Hoi @HHoogwerf, de Motorola 1963 is inderdaad al een oud beestje! Ze zijn er zeker nog, als we ze tegenkomen vervangen we ze voor een nieuwer model. Dat is al gelukt via de klantenservice begrijp ik van je. Hoe gaat het nu met de nieuwe ontvanger, werkt alles daarmee weer zonder foutcode's?


@PeterG  ja bedankt voor je tip. Als het goed is moet je idd die gegevens bij je hebben. 
begin dit jaar had ik ook problemen met me 1e oude tv ontvanger en had toen kunnen omwisselen voor een nieuwe .nu is me 2e ontvanger aan de beurt. 
 

@Jasper ja klopt ,alles is geregeld met de klantenservice en als het goed is kan ik hem of morgen en anders vrijdag omwisselen voor een nieuwe. Dus nog heel even wachten 🙂

 


Dat klinkt goed inderdaad @HHoogwerf. Laat je ons weten of het vandaag of morgen gelukt is? :slight_smile:


@Jasper  

heb mijn tv ontvanger in het weekend geïnstalleerd en het werkt prima!!! 
super blij mee en vooral mijn zoontje.. 

bedankt voor alle hulp ! 👏🏼


Helemaal goed @HHoogwerf, fijn dat het nu allemaal weer prima werkt. Veel kijkplezier voor jou en je zoontje! Als we via deze weg nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: