Skip to main content

Over Motorola VIP1963 is genoeg op Forum te vinden, maar…..

op de “omruilsite” die wordt aangegeven om e.e.a. in gang te zetten wordt mijn huidige tweede TV-ontvanger MotorolaVIP1963 niet gevonden/herkend. (lange tijd niet gebruikt!)

Alleen mijn 4k ontvanger ZXV 8001.

Op mijn maandelijkse rekening staat al jaren één HD ontvanger gratis en één HD ontvanger 5 Euro.

Paar dagen geleden al via dit forum-gechat met medewerker, maar die kon ook niks herkennen. Zo schiet je niks op.

Dus…… kan ik met dat ding naar een KPN-winkel om om te ruilen?  Wie geeft raad?

Beste @kareldussel,

Helaas kun je de ontvanger niet omruilen in een KPN winkel, dat het netwerk jou tv ontvanger niet ziet heeft ermee te maken dat ie niet aangesloten is. Het netwerk scant jou netwerk voordat zo’n omruilproces in gang wordt gezet. Zou je deze bekabeld aansluiten op je modem, en wacht tot een half uurtje zal die deze oude ontvanger wel zien en kun je deze omruilen. 


Dank voor reactie Dennis,

De MotorolaVIP1963 staat al paar uur direct bekabeld aangesloten. 

(Na 1 minuut spanningsloos opgestart, zie op display de teller 10P...70P..75P...85P verschijnen en daarna niks meer.)

Helaas de servicetool voor apparatuur omwisselen ziet deze bekabelde ontvanger niet!!!

Dus wat nu?


Hallo @kareldussel en welkom hier op het KPN Forum :)

 

De Motorola VIP 1963 is inmiddels wel een oudje en die mag inmiddels wel worden omgeruild voor een nieuwer exemplaar!

 

Gebruik jij de volgende link om de apparatuur om te ruilen: https://bit.ly/3ksEcx4

 

Mocht dat niet lukken dan kijk ik graag of ik de omruil voor je in gang kan zetten. Zou je in dat geval je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!


Hallo JanZ

Forum profiel zoveel mogelijk aangevuld. Op de genoemde omruilsite komt slechts een type TV ontvanger te voorschijn. Ook paar dagen geleden al met de chat functie verzoek gehad om profiel aan te passen…… 

er zou een “technisch ticket” aangemaakt worden !!!!

Maar ja…… wat gebeurt er dan????


Top, bedankt voor het invullen van je profiel!

 

Ik zie dat je hier eergister inderdaad contact over hebt gehad. Mijn collega die je toen hebt gesproken heeft een formulier voor de collega's van logistiek ingevuld en daarin de situatie toegelicht. Mocht je over een week nog niks hebben gehoord of ontvangen, wil je dit dan alsjeblieft laten weten?


OK dat is een duidelijk antwoord… nu weet ik tenminste wat.

….een weekje afwachten…..

 

Ik hoop dat e.e.a. dan opgelost is.

 

Dank


Een 1963 kan niet via de omruiltool geswitcht. Dit omdat deze niet werkt op het nieuwe platform (sinds aug. 2020 in gebruik) en zich dus ook niet aanmeldt.

Het zou zo zijn, @JanZ_ , dat wel in de administratie te zien zou moeten zijn dat er een 1963 is geleverd. Verder zou de KS gewoon moeten aannemen dat er nog een 1963 (in de kast of op zolder) staat. En dat melder deze graag geruild wil voor een courante omdat er een extra ontvanger in gebruik genomen gaat (wil) worden.


Bedankt voor de toelichting @PeterG :)

 

Net als de omruiltool ziet ook mijn systeem alleen de 4K tv ontvanger en niet de VIP 1963. Onze collega's van de logistieke afdeling hebben een formulier ontvangen waarin deze situatie is toegelicht en ik verwacht dat ze @kareldussel  op korte termijn een andere tv ontvanger op zullen sturen! 


Hou @kareldussel , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik er vanuit dat je inmiddels een nieuwe tv ontvanger hebt! 


Nee hoor… 

ik ben nog steeds in de modus van     ….”een weekje wachten"…… en was net van plan om morgen te vragen hoelang “een weekje” bij KPN duurt!

Dus ik blijf nog gewoon…..WACHTEN…..


Dat schiet niet echt op nee 😞 Ik heb mijn collega's van de logistieke afdeling zelf net een mail gestuurd en daarin deze situatie nader toegelicht. Zodra ik terugkoppeling krijg dan laat ik je dit meteen weten @kareldusselen bedankt voor je geduld! 


Inmiddels heb ik ook een reactie van mijn collega ontvangen en deze heeft de omruil voor je in gang gezet @kareldussel ! Morgen ligt er een nieuwe ontvanger bij je klaar (Primera Diamantplein) en vergeet niet om de oude VIP 1963 mee te nemen; deze dien je in te leveren om de nieuwe ontvanger mee te krijgen. 


Let op. Afstandsbediening houden. Die zit niet bij een omruil. 


Bedankt voor de tip.:slight_smile:

Ik had de oude afstandsbediening ook al in doos ingepakt.!

Die zal ik eruit halen en dan morgen niet inleveren en kijken of e.e.a. werkt!


Bedankt voor de tip.:slight_smile:

Ik had de oude afstandsbediening ook al in doos ingepakt.!


dan kan je gewoon een nieuwe bestellen !https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

 

 

 


Nou… keurig 16 dagen geleden probleem aangekaart en vandaag de nieuwe ontvanger opgehaald en geactiveerd, en nu werkt alles weer. :grinning:

Bedankt iedereen!!!!


Bedankt nog voor de terugkoppeling @kareldussel en mooi om te lezen dat je nu eindelijk je nieuwe ontvanger binnen hebt! Het duurde wat langer dan gewenst dus jij bedankt voor je geduld. Mocht je ons in toekomst weer eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag. Voor nu wens ik je nog een mooie dag toe :)