Skip to main content

Op het forum nog niks kunnen vinden, daarom deze maar opgestart: 

Kanaal 690 is weer in de lucht om de MTV Europe Music Awards In UHD van zondagavond 3 november vanuit Sivilla door te geven. 

Zie echter nog het NPO1 logo in de informatie gids, wel wordt het juiste lopende programma weergegeven. Beeldkwaliteit is nu nog gewoon de HD van de gewone MTV zender zo te zien, dit is ja natuurlijk nog niet in 4K geproduceerd.

Ben benieuwd of het inclusief HLG en Dolby Atmos wordt doorgezet. 

Normaliter keek ik het via de schotel via de bekende UHD1 op 19,2 Oost. 

Ja, voor de programmering kun je het best even kijken op het “gewone” HD kanaal.

Opnemen van MTV UHD zal niet mogelijk zijn; deze wordt alleen dit weekend tijdelijk doorgegeven.


@Tv-fans er is daar wel een topic over. 😉

@PeterG hoe weet jij dat zo zeker? KPN heeft hier nog geen info over gegeven. 🤔


@Dennis Schreve 
Dennis, ze hebben geen info gegeven dat het een blijvertje is. Het lijkt mij dat de naam dan ook direct MTV UHD was geweest en niet Demo UHD. Daarom ga ik uit van tijdelijke aard.
Overigens blijft de muziek van tegenwoordig (kaboem, kaboem en rap) net zo slecht (voor mij dan) in UHD :wink: .

Jij hebt dat kanaal trouwens. Wat voor geluid is het? STEREO of DOLBY 5.1?

Er was hier trouwens al een eerder topic dan dat van @Tv-fans :
Nieuwe zender in de maak ?


Had op UHD en MTV gezocht,  nieuwe zender in de maak had ik dus niet gevonden....

Ik zal vanavond eens kijken wat er voor geluids signaal wordt bijgezet tijdens de rechtstreekse UHD beelden.  


Verwarrend de AVR geeft aan dat er PCM geluid binnenkomt. 

Verder zou er volgens de AVR 1080I 60Hz maar wel 12 bits met YCbCr 4.4.4 op 690 waar de doorgifte bij mij staat ingesteld op de Arris UHD@50Hz. 

 


De beeld info bij het RTL UHD met nu de F1 is wel correct.

Dus geen idee wat KPN nu doorgeeft op nr 690, ziet er wel scherp uit, helaas geen HLG...

 


Beeld info via de OLED854bij RTL UHD 

 


Wel geen UHD bij de "test" uitzending MTV UHD? Althans volgens de 854:

 


Pas na de decoder spanning loos, koude start kloppen de doorgifte weer. 

Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat voor correcte weergave van UHD content steeds spanning eraf moet??

 


Nu met de show is geluid volgens kanaal indeling 2.0.0 DD.


Ik heb het niet zo met MTV, dus deze UHD-uitzending laat ik verstek gaan! 😉


Reageer