Skip to main content

Hallo,

 

Telkens als ik MTV wil streamen via de iTV app naar mijn chromecast van de TV loopt die na ± 30 seconden vast. Het gaat dan wel specifiek om het terugkijken van programma’s. Opnieuw installeren van app werkt niet en mijn WiFi verbinding werkt ook op vol vermogen. Hier kan het haast niet aan liggen. Kan iemand mij helpen / hier naar kijken? 
 

Alvast bedankt!

@Michelangelo69 Welkom op het forum! Dat is inderdaad wel heel specifiek. Het gaat dan alleen om het MTV kanaal en alleen het terugkijken van programma's? Dat klink dan toch als een bufferingsprobleem. Heb je ook eens getest wat er gebeurt wanneer je vanaf een ander apparaat naar de tv cast? 


@Michelangelo69 Welkom op het forum! Dat is inderdaad wel heel specifiek. Het gaat dan alleen om het MTV kanaal en alleen het terugkijken van programma's? Dat klink dan toch als een bufferingsprobleem. Heb je ook eens getest wat er gebeurt wanneer je vanaf een ander apparaat naar de tv cast? 

Hoi Remco, bedankt! Het gaat inderdaad alleen om het MTV kanaal en terugkijken van programma’s. Ik heb het zojuist getest op de mobiel van m’n vriendin en die heeft hetzelfde probleem. Enig idee wat ik kan proberen om het op te lossen?


Inderdaad. Hier nu ook kunnen proberen. 

Losse chromecast v3, terugkijken via app in smartphone. Na 20 à 30 seconden stopt de weergave, bevriest het beeld en blijft links onder een rondje draaien. 

Het lijkt me dus een algemeen en niet een individueel probleem,  @Remco_ 😉.


@PeterG @Michelangelo69 Dank voor het testen beiden 🙂 . Dan lijkt dat inderdaad breder te zitten. Wel raar dat het zich zo specifiek in het casten lijkt te zitten. Het beeld hapert dus niet in de KPN iTV Online app? Ik zal dit dan even doorzetten naar de collega's van het iTV platform.


@Remco_  Het zit hem puur in het casten inderdaad. In de KPN iTV Online app is het terugkijken geen probleem. Hartelijk dank voor je hulp.


@Remco_ Dan ga ik het doorgeven. Ik wil even zo volledige mogelijk naar mijn collega's zijn. Wat voor een versie Chromecast heb jij? En kun je ook aangeven welk type apparaat en versie van de app je hebt? 


@Remco_ snap ik! Ik heb een GOOGLE V3 chromecast, een iPhone XR en draai de KPN iTV app op versie 7.5.4 . Mocht er nog meer info nodig zijn laat het me dan gerust weten! 


Hier ook zelfde geconstateerd bij terugkijken mtv 

Getest met de Chromecast v3, Android telefoon, app versie 7.5.6 .


@PeterG Bedankt voor het testen en aanvullende informatie! Goed om te weten dat het probleem niet alleen bij mij ontstaat.


@PeterG @Michelangelo69 Bedankt voor de assistentie 🙂 . Ik kon door het mij ontbreken van een Chromecast dit zelf even niet testen. Ik zal het aan de ontwikkelaars doorgeven!


Ook met een Chromecast ‘Built in’ doet het zich voor. Het is dus niet specifiek versie 3.


@PeterG Bedankt voor het testen! Ik zal dit ook terugkoppelen aan de ontwikkelaars! 


Hier ook al een hele poos hetzelfde probleem!

Chromecast via mijn fold2 werkt live goed maar zodra ik terug kijk stopt het casten na een seconde of tien. Al eerder doorgegeven. Ondertussen op vakantie geweest maar nu zelfde probleem. Ik kom er alleen nu pas achter dat het idd alleen om mtv gaat!

 

Update, toch niet alleen mtv... Nederland 2 stopt er ook mee... Algemeen dus


@Chili2105 Bedankt voor het melden! Ik heb nog geen antwoord ontvangen maar zodra ik meer weet zal ik dat gelijk delen. 


Hier nu getest met terugkijken npo 2 via chromecast en dat blijft hier wel lopen. 

Ook MTV terugkijken via chromecast blijft hier nu doorlopen. Getest via een chromecast 'Built in'.

@Chili2105 , @Michelangelo69 , @Remco_ , hoe gaat het nu bij jullie?


@PeterG @Remco_ hier doet hij het ook weer naar behoren. Bedankt voor de heads up. 


Yessssss bij mij ook weer zonder problemen!! 😁


@Michelangelo69 @PeterG @Chili2105 Dat zijn goede berichten. Ik ben zelf niet in de gelegenheid om het te testen dus bedankt voor het delen! Ik ontving net een mailtje terug met de mededeling dat het opgelost moet zijn. Ze hebben alleen niet gespecificeerd wat er nu precies aan de hand was met de stream. Nogmaals bedankt voor jullie hulp en post gerust nog eens een topic als we iets voor jullie kunnen doen!