Skip to main content

Sinds de laatste update van de TV+ box (app en firmware) loopt RTL4 standaard vast zodra ik deze zender kies. Het probleem zit in de Multicast functie, op Unicast geen probleem (maar wel lage bitrate). Als ik de vele meldingen op dit forum (en andere zoals Tweakers) lees, is er iets struktureel goed mis met de TV+ box en de Multicast functie. Suggesties als herstarten, factory reset, bekabeld versus wifi of het standaard op Unicast zetten (wat de standaard ‘oplossing’ schijnt te zijn van KPN) lossen natuurlijk niets op. Wifi is 1gb en de box geeft aan volle bak verbinding te hebben. Bekabeld getest en daar hetzelfde euvel. TV is een LG Oled C2.

Zijn er bekende problemen met LG als TV, of hebben we gewoon een slecht product geleverd gekregen?

 

Ik heb zelf geen enkel probleem met de twee tv+ boxen, waarvan ik er een draadloos verbonden heb. Maar er zijn ook voorbeelden op het forum met dezelfde problemen. Het is nog niet helemaal duidelijk waar de kern van het probleem zit.

Hoe ziet je netwerk er uit? Modem?


Mijn netwerk is vrij simpel: KPN Box 12 op 1GB glas, tv+ (7022) draadloos op  box 12. Verder 3 TP link Deco M9 voor draadloos in de rest van het huis. Ik zal de Deco’s er eens even af gooien zodat er alleen maar KPN apparatuur actief is, dit om mogelijke invloed uit te sluiten. Blijft wel raar dat het probleem zich alleen bij RTL4 voordoet en alleen als de set op Multicast staat.


Hoe moet ik je draadloze netwerk dan precies zien. Werkt dat naadloos samen met Box12 WiFi? Of heb je WiFi op box12 uit?  
TV+ draadloos op Box12 is in support maar op andere WiFi devices niet.


Deco werkt als een separaat WiFi netwerk (access point, eigen ssid) en krijgt zijn internet via een ethernet poort van de Box12. Het WiFi netwerk van de  box 12 wordt alleen gebruikt voor TV+. 
 

Verder (ik wil niet te vroeg juichen), lijkt Multicast nu wel te werken (geen vastlopers). Wat ik heb gedaan is van Unicaat weer naar Multicast gezet, maar deze keer de optie Automatisch Beste Kwaliteit uitgezet. Het kan ook zijn dat het in de ochtend wel werkt omdat er dan minder belasting op het netwerk is, maar dat merk ik vanavond wel.


Dan heb je in ieder geval wel goed nagedacht over de inrichting omdat draadloos alleen box12 in support is.

Hopelijk ook vanavond rustig tv kijken voor je.