Skip to main content

kan de radio zender musique3 toegevoegd worden ?

 

die heeft altijd heel goede muziek

ik ontvang hem nu analoog via antenne maar wil over naar digitaal

daar zit deze niet op hel;aas

Dit is een zender van de RTBF, de Franstalige omroep van België. Je woont dus kennelijk vlak bij de grens.

Ik denk dat een eigen oplossing, via internet, 100 jaar sneller gaat dan dat de zender bij KPN komt. Ik denk zelfs dat de RTBF helemaal geen zin heeft om ook nog rechten voor Nederland te gaan betalen, omdat ze zich helemaal niet op ons grondgebied richten.

KPN kost het ook geld (Buma/Stemra; mogelijk ook afdracht aan de zender) dus lijkt mij de interesse sowieso hier te klein voor.

Maar we hebben internet!

DIGITAAL kun je 'm krijgen via hun site: https://www.rtbf.be/musiq3/

Klik dan rechtsboven op Écouter en direct :arrow_forward: ]

Kun je 'm daar in het grensgebied niet via DAB+ krijgen? (Dat is ook via de ether)

Er zijn bij KPN diverse zenders met klassieke muziek:

VRT KLARA 842
NPO radio 4 via 804
BBC radio 3 via 863
ClassicNL 812
Stingray Classical 907
Stingray Opera Plus 945
Stingray Operetten 946

TV zender (via pluspakket)

Stingray Classica HD 115


Hallo Peter,

\

bedankt voor je reactie .het verduidelijkt eea

ik heb in de huiskamer alleen analoog met een receiver en een kabeltje en heb daardoor goede ontvangst van radio 4 enz  en ook Klara ( uit de aether )

een draad verticaal in een hoek van 1.50 en perfecte ontvangst

ik wilde evt een dig receiver kopen .maar dan ben ik musique3  kwijt

 

dat was de reden van mijn  vraag, ik hoopte dat ze hem makkelijk erbij konden doen

maar het is iets complexer begrijp ik

musique3 heeft vaak wat andere mooie muziek dan klara en ned

 

 

ik zal eens naar een goede radiozaak gaan of een combinatie mogelijk is in de huiskamer

 

 op de computer op mijn kamer heb ik via internet wel musique3 dus

 

groetjes

 

wolders

 

 


Ik heb in het verleden uit hoofde van mijn beroep contact gehad met de RTBF over de mogelijkheden van doorgifte van hun zenders via kabelnetten in Nederland. Helaas heeft de zender zelf op dit moment geen interesse om doorgegeven te worden via Nederlandse kabelnetten, dus ook RTBF Musique3 zal hier niet op de verschillende kabelnetten komen. De RTBF geeft daar helaas geen toestemming voor.

Piet.


Hallo Piet

 

dan weten we dat ook weer.

bedankt en groetjes

 

wolder


Maar gelukkig hebben we tegenwoordig …. internet. Feitelijk is die hele doorgifte van radio via het TV-platform overbodig geworden. Tienduizenden (radio)zenders via internet. Bv met een “internetradio”. Ook verkrijgbaar i.c.m. DAB+ in één kast(je).


Hallo Peter,

\

bedankt voor je reactie .het verduidelijkt eea

ik heb in de huiskamer alleen analoog met een receiver en een kabeltje en heb daardoor goede ontvangst van radio 4 enz  en ook Klara ( uit de aether )

een draad verticaal in een hoek van 1.50 en perfecte ontvangst

ik wilde evt een dig receiver kopen .maar dan ben ik musique3  kwijt

 

dat was de reden van mijn  vraag, ik hoopte dat ze hem makkelijk erbij konden doen

maar het is iets complexer begrijp ik

musique3 heeft vaak wat andere mooie muziek dan klara en ned

 

 

ik zal eens naar een goede radiozaak gaan of een combinatie mogelijk is in de huiskamer

 

 op de computer op mijn kamer heb ik via internet wel musique3 dus

 

groetjes

 

wolders

 

 

Hallo @wolders ,

Als je nu deze zender analoog kunt ontvangen, dan is er een goede kans dat je deze zender ook via DAB+ kunt ontvangen. Ik ga er dan vanuit dat je ergens in het Zuiden van Limburg woont. 
 

Er is een gigantisch aanbod aan DAB+-radio’s op de markt. 
 

Wil je 100% zekerheid? Koop dan inderdaad een combi-ontvanger voor DAB+ en internetradio.


Reageer