Skip to main content
Vraag

Muziekzender luisteren zonder TV

• December 6, 2025
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Geluid van TV-muziekzender [192TV] stopt na 15 min !

Via allerlei menu’s er in geslaagd dit te wijzigen naar 2 uur !   De tijdsduur voor schermbeveiliging kan je instellen op NOOIT !

Er staan zoveel bomen bij de KPN daar is het National Forest in China  een parkje bij vergeleken.

Om tegenwoordig de TV van de KPN te kunnen instellen moet je minstens een Wizkid of Nerd zijn !

Vele zullen in de toekomst wel 3 keer nadenken om over te stappen naar de KPN , begrijpelijk dat het forum niet voor niets zo druk bezocht word.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 6, 2025

In dit geval zal je tv scherm op het startmenu staan. Dan komt na 5 minuten tot maximaal 2 uren (instelbaar) de screensaver die ook het geluid wegdrukt.

Zorg ervoor dat de tv zender (of radio zender) beeldvullend is voordat je de tv uitzet. Dan speelt het door. Het systeem trekt zich dan niks aan van de screensaver, maar… ook niet van de “automatisch uitschakelen” functie.

Zo dus, en dan tv uitzetten.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 6, 2025

@Noordzee 

Die twee knoppen aan en uit kunnen we wel vergeten Noordzee !

Je valt van het ene in het andere probleem.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 6, 2025

In dit geval zal je tv scherm op het startmenu staan. Dan komt na 5 minuten tot maximaal 2 uren (instelbaar) de screensaver die ook het geluid wegdrukt.

Zorg ervoor dat de tv zender (of radio zender) beeldvullend is voordat je de tv uitzet. Dan speelt het door. Het systeem trekt zich dan niks aan van de screensaver, maar… ook niet van de “automatisch uitschakelen” functie.

Bedankt , dat ga ik nog proberen 👍.

Je blijf door de KPN wel zo van de straat kan ik je vertellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 6, 2025

Tja, ik had één voordeel. Ik had al een Android-TV box vóórdat die van kpn kwam. 

Garak
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Er zit ook een instelling op de TV+ Box dat hij automatisch opstart met de zender die je als laatste keek. Zou dat wat voor jou wezen? Als je dan de box aanzet, dan is de zender die je als laatste keek gelijk vol scherm en zit je er ook niet mee dat hij na een bepaalde tijd op de screensaver springt.

Ik weet zo even niet meer waar die optie zit, maar misschien weet PeterG dat?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 6, 2025

Is te vinden in de Kennisbank (knop hieronder) TV+ Box Startscherm instellingen.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 7, 2025

Er zit ook een instelling op de TV+ Box dat hij automatisch opstart met de zender die je als laatste keek. Zou dat wat voor jou wezen? Als je dan de box aanzet, dan is de zender die je als laatste keek gelijk vol scherm en zit je er ook niet mee dat hij na een bepaalde tijd op de screensaver springt.

Ik weet zo even niet meer waar die optie zit, maar misschien weet PeterG dat?

Gevonden , héééééél ver weg 😉!

Vooralsnog opgelost 🤞.