Skip to main content

Met Telfort deed zich dat probleem niet voor. Sinds overstap naar KPN wel: vreemd. Na pakweg 4 tot 5 uur TV verschijnt die melding in het scherm. De melding op OKE te drukken werkt niet. TV moet uit en dan opnieuw starten. Wij hebben een witte afstandsbediening.

@Gedema , gaat dan die TV uit of die ontvanger? Als die TV uitgaat dan zou je die OK knop op de afstandsbediening van de televisie moeten gebruiken om die melding te bevestigen. 


Dag Joris, Op de OKE-knop drukken van de AB werkt niet, dus de TV gaat na 60 seconden uit. Niet de ontvanger. Ik doe de TV sowieso uit als die melding verschijnt.


Dag Joris, Op de OKE-knop drukken van de AB werkt niet, dus de TV gaat na 60 seconden uit. Niet de ontvanger. Ik doe de TV sowieso uit als die melding verschijnt.

Dus moet je de  AB van de TV opzoeken naar het menu van de TV gaan en de ECO settings uitzetten. Dit ligt dus niet aan de KPN decoder


Dan ga ik die suggestie eens uitproberen.


De AB op de Samsung-TV instellingen gecheckt. Geen ECO-instellingen kunnen vinden. Wel conform de instructies een aantal knoppen uitgeprobeerd en die werkten alle. Ik moet wachten tot dat de TV weer 4 tot 5 uren aan staat.


Welke type Samsung heb je..?

 


Dag Joris,

Het betreft type: Samsung QE43Q60R van 2020. 

Gerard. 


Op bladzijde 118 van de handleiding staat informatie over de spaarstand van je TV en hoe je die kan wijzigen.


Ik ga aan de slag. Dank je wel Joris. 


Dag Joris,

Probleem was heel simpel op te lossen: AB van Samsung gebruiken en op Oké drukken. Nogmaals bedankt voor jouw suggesties.

Maar ik blijf het vreemd vinden omdat ik bij de vorige provider, die ook gebruik maakte van hetzelfde netwerk, dit verschijnsel nooit heb gezien. Het zal aan het ontvangertje liggen denk ik. Op de oude kon je tenminste nog je kanaal aflezen en bij dit nieuwe exemplaar niet. Vooral voor de radio iwas dat stukken handiger.

Groet,

Gerard.


Je kunt waarschijnlijk ook op de AV knop of volume down/up knop van de KPN afstandsbediening drukken om die melding weg te krijgen.


Nee, dat ligt niet aan de ontvanger. Want de ontvanger van KPN zal nooit luisteren naar de afstandsbediening van Samsung. Zodoende heeft het indrukken van een toets op de afstandsbediening van Samsung dus geen enkel effect op de ontvanger van KPN. Het is echt de energiespaarstand van de tv zelf. En die kan onmogelijk beïnvloed zijn door de ontvanger van KPN of het wisselen daarvan.


Beste adviseurs,

Tja, TV interesseert mij niet zo en om die reden ging ik uit van één AB, echter er zijn er twee en laat via die Samsung AB nou de instelling te wijzigen zijn dat de TV na 4 uur uit zou gaan. Bedankt allen en met name Joris. 

Groet, Gerard.