Skip to main content

hallo,

Ik heb een Arris ontvanger en een Samsung TV; elke dag als ik met (of mn Samsung remote, of de witte KPN remote) de twee dingen aanzet, krijg ik geen beeld (met de melding op de tv dat ik mn ontvanger aan moet zetten, maar LEDje is groen); alleen door de voedingsstekker uit de Arris te halen, en na paar minuten weer terug te zetten (start dan opnieuw op) krijg ik resultaat. Dat is dus elke keer als ik TV wil kijken, niet slechts af en toe.

Dit kan niet de bedoeling zijn; hoe kunnen we dat voor eens en altijd oplossen??

Erwin Planting

als aanvulling; mijn situatie is geheel bedraad, en het betreft een Samsung UH55HU7200S. De Arris is een VIP5202. Ik weet even niet of ik een Experiabox heb (zit op mn werk)


@Erwin1932

Hoe zet je de KPN tv decoder uit? 

Als je de Arris VIP 5202 in diepe slaap zet of van de spanning (volksmond stroom) afhaalt, dan moet hij eerst volledig opstarten.

Je bespaart wel veel energie, maar dit is helaas het nadeel daarvan. 

 


Ik zet na gebruik zowel tv al Arris uit met een vd twee remotes


Staan dus beide in stand-by 


@Erwin1932 

Als je het nog niet gedaan hebt, vul dan je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken.

Duurt i.v.m. drukte wel een paar dagen.


@Erwin1932 Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je dit probleem ervaart! Dit is niet iets wat ik zelf vaker heb gehoord of gelezen. 

Maakt het in deze situatie nog uit hoe lang de tv en de tv ontvanger op stand by hebben gestaan? Of gebeurt dit altijd als beide op stand by zijn geweest? 


Ik kijk elke avond uurtje a twee uurtjes. Dus 22 a 23 uur op stand-by 


@Erwin1932 Helder. 

Als deze situatie zich voordoet, is het dan wellicht ook voldoende om de HDMI kabel eens te verwijderen en hierna terug te plaatsen? 

Mocht dit niet werken, zou er dan wellicht eens een andere HDMI poort op de televisie getest kunnen worden? 

 


@Erwin1932 Helder. 

Als deze situatie zich voordoet, is het dan wellicht ook voldoende om de HDMI kabel eens te verwijderen en hierna terug te plaatsen? 

Mocht dit niet werken, zou er dan wellicht eens een andere HDMI poort op de televisie getest kunnen worden? 

 

Ga ik een poging aan wagen!


Krijg je dit?!

 


Krijg je dit?!

 

Ja, precies dit. 


Terwijl het lampje op de ontvanger niet rood maar groen is??? Heel apart.

Met dit in beeld staat de ontvanger op stand-by en zou het lampje overeenkomstig rood zijn.

Wel zou je dan gewoon met de knop rechtsboven op de kpn ab de ontvanger moeten kunnen inschakelen.


Misschien slechte of loszittende HDMI kabel?