Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem: vaak na aanzetten van de TV geen geluid of een knetterend geluid, maar even naar een volgende zender en weer terug zappen lost het probleem meestal op. Waarschijnlijk een bug in de laatste firmware versie, want 1 of 2 maanden geleden had ik dit probleem nog niet.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Goedemorgen @seeingwithsound, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat is een uitermate vervelend probleem, Vaak wordt dit wel veroorzaakt door de wisselwerking met je eigen thuisapparatuur. Op zich fijn dat het probleem wordt verholpen door naar een andere zender te zappen maar dat zou eigenlijk niet moeten. Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experia Box? Wat zit daar verder allemaal nog tussen?

Daarnaast wil ik je alvast wijzen op dit artikel op onze kennisbank over de geluidsinstellingen van TV+. Hier vind je eigenlijk alle informatie omtrent dit onderwerp! 


Ik heb hetzelfde probleem: vaak na aanzetten van de TV geen geluid of een knetterend geluid, maar even naar een volgende zender en weer terug zappen lost het probleem meestal op. Waarschijnlijk een bug in de laatste firmware versie, want 1 of 2 maanden geleden had ik dit probleem nog niet.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

 

Ik begrijp dat u de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

  1. Hoe is deze verbonden met de Box12 of Experiabox V10? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Hoe is de HDMI kabel aangesloten? In welke ingang van de tv?  Het beste kan je de HDMI eARC niet gebruiken voor de KPN tv ontvanger.

De Sagemcom DIW7022 is aan de ene kant rechtstreeks fysiek verbonden via een ethernet kabeltje met de Experia modem, en aan de andere kant rechtstreeks fysiek verbonden via een HDMI kabeltje met de HDMI 1 ingang van de TV. Geluid komt van de ingebouwde luidsprekers van de TV, dus geen Bluetooth luidsprekers o.i.d. Ik heb ethernet en HDMI kabeltjes nu beide tijdelijk vervangen door andere kabeltjes om te zien (horen) of dat verschil maakt. Lastig is dat ook met de "oude" kabeltjes het probleem soms moeilijk te reproduceren valt, of dat het opstart-kanaal zich na enkele seconden zonder geluid of met hakkelend geluid spontaan herstelt en dan verder normaal werkt, en met de vervangende kabeltjes heb ik op het moment nog niet meer dan een paar seconden hakkelend geluid gehad na aanzetten van de TV.


Ik heb geen toegang tot het genoemde kennisbank artikel, ook niet na inloggen op het forum: 403 "Je hebt geen toegang tot deze pagina".


Als je de HDMI op een andere ingang van de tv zet (niet de HDMI eARC)

Heb je dan hetzelfde?

 

Zo ja, bel dan gratis 0800-0408

Dan is er waarschijnlijk iets niet goed in deze DIW7022 en moet hij (mijn inziens) omgeruild worden.


Het probleem lijkt opgelost met de firmware update van vorige week.


Goedemorgen @seeingwithsound :)

 

Het probleem lijkt opgelost met de firmware update van vorige week.

Heel fijn om te lezen en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt willen laten weten, dat wordt gewaardeerd! 


Reageer