Skip to main content

Ik heb nog een TV die met een knop uitgezet kan worden.

indien ik dat doe, moet ik tegenwoordig de decoder (Artis vip2952 V2) opnieuw opstarten omdat er geen signaal wordt doorgegeven vanuit de decoder naar de TV.

Ook kan ik een programma maar een beperkt aantal minuten terug kijken.

Een frisse resetten levert geen verbetering.

 Wat kan ik hieraan doen?

Hoe is de Aris 2952 V2 aangesloten op de Experiabox?

En is hij met een HDMI op de TV aangesloten?

Wat is jouw echte download snelheid? 


Ik heb de Experia Box v10 met een CAT 6 kabel verbonden met Artis VIP2952 V2 en deze heb ik met een HDMI-kabel verbonden met de TV.

download = 48 Mb

upload = 68 Mb


Ook indien ik zowel de TV als de decoder op stand-boy zet met de Telfort-afstandsbediening en na een poosje weer zowel de TV als de decoder met de afstandsbediening aanzet, dan krijg ik ook de melding : Geen videosignaal op de TV.

als ik de decoder van de stroom afhaal en na 10 seconden weer van stroom voorzie, dan start het installatie-programma en krijg ik weer signaal op de TV.


En als u de hdmi kabel even los trekt en er weer in stopt?


Nadat ik alle kabels heb losgemaakt en weer heb vastgemaakt, heb ik de TV en de decoder met de afstandsbediening op stand-boy gezet.

na enige tijd heb ik ze met de afstandsbediening weer aangezet.

Onder in het beeld verscheen weer een witte balk met daarin een cirkeltje met een i erin en daar achter de tekst ‘Geen videosignaal’.

 

Nadat ik de decoder aan de achterkant weer uit het gezet en weer aan heb gezet, gaat het systeem zich weer installeren (al heel snel springt het systeem van 10% naar 70%).

 

Gisteren heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet. Daarna kwam de melding dat er een nieuwe versie was. Deze heb ik toen ook laten installeren. Deze twee installaties duurden aanzienlijk langer dan wanneer ik de decoder even aan de achterkant uitzet.


10 seconde van de spanning (in de volksmond stroom) afhalen is wel heel erg kort.

Minimaal 1 minuut moet hij van de spanning af en daarna pas worden aangezet.

 

Probeer ook een grote reset, zie hier. 

Ik hoor graag welk effect dit geeft. 

 

Ik begrijp dat u nog klant bent van Telfort? 

 

Ik ga ervan uit dat de Decoder altijd in Stand-By staat.

Als u hem uitzet (dus van de spanning afhaalt als u hem niet gebruikt), dan klopt het dat u het scherm krijg dat er geen decoder is aangesloten, dan moet hij nog volledig worden opgestart. 


Ook het langer wachten heeft geen effect.

ik heb het systeem reeds teruggezet naar de fabrieksinstellingen = een grote resetten.

onlangs zijn alle oud-klanten van Telfort overgezet naar KPN. Dus ik ben nu ook klant van KPN.

De decoder zet ik altijd met de Telfort-afstandsbediening uit (knopje rechtsboven op de witte afstandsbediening). De decoder staat dan dus op de stand-boy modus. Ik moet de stroom helaas iedere keer weer even erafhalen (schakelaar aan de achterkant) nadat ik de TV heb aangezet om het systeem te laten installeren en weer TV-signaal te krijgen. En dat vind ik irritant. Dat ik niet elk programma volledig terug kan kijken is ook irritant, maar daar loop je niet iedere keer tegen aan als je TV wil kijken.


Welk telefoonnummer kan ik bellen zodat ik iemand van KPN aan de lijn krijg die mij kan ondersteunen?


En als u de hdmi kabel even los trekt en er weer in stopt?

Heeft u al geprobeerd om alleen de HDMI kabel even los te halen?


Ik heb zelfs een andere HDMI-kabel er tussen gezet


Na nogmaals aan en uitzetten heb ik momenteel geen problemen meer dat ik het systeem moet laten installeren.

iedereen hartelijk dank voor het meedenken.


Je moest de spanning (stoom in de volksmond) moet je er elke afhalen als je hem aanzet?

Dus je kon hem niet aanzetten vanuit Stand-By? (niet boy).

Maar ik begrijp dat alles nu goed werkt.

 

Mochten er weer klanten zijn, dan kan je het volgende doen:

Je kan wachten op een moderater (die werken wel bij KPN), alleen door de drukte kan het even duren. Vul in dat geval wel al je gegevens in je account in, alleen de moderater kan de inhoud zien (wij klanten niet). 

Of KPN bellen of chatten, zie hier.  Scrol na beneden en kies voor TV en kies voor “ik wil een medewerker spreken, daarna kan je kiezen om te bellen of te chatten. 


Vrienden m/v ,

Ik heb nog een Beovision in gebruik . die ik overigens elke keer weer moet opstarten gedurende circa 5 minuten met een Arcadyan 2014 HMB2260. Zonder HDMI logo op kastje.
Nu ga ik een Beovision 7-40 HDMI aanschaffen. Dien ik nu een nieuwe decoder aanvragen ? Televisie staat op 2e etage en krijgt signaal via stroomnet. Graag verneem ik van u ,Feico G.

 

 


Vrienden m/v ,

Ik heb nog een Beovision in gebruik . die ik overigens elke keer weer moet opstarten gedurende circa 5 minuten met een Arcadyan 2014 HMB2260. Zonder HDMI logo op kastje.
Nu ga ik een Beovision 7-40 HDMI aanschaffen. Dien ik nu een nieuwe decoder aanvragen ? Televisie staat op 2e etage en krijgt signaal via stroomnet. Graag verneem ik van u ,Feico G.

 

 

Hallo @Feico G. je kunt de tv-decoder met een HDMI-kabel verbinden met je tv-toestel. Een andere decoder is niet nodig, de huidige is nog actueel en wordt ook nog regelmatig van updates voorzien.

 


Wat een snelle reactie . Top !   Bedankt. 💐