Skip to main content

Goedendag, na update tv ontvanger heb ik geen geluid meer. Meerdere topic’s hierover gelezen maar ik zie nog geen oplossing voor mijn probleem staan. Ik heb inmiddels een nieuwe tv ontvanger gekregen en ook bij deze ontbreekt het geluid. Na meerdere telefoontjes te hebben gepleegd kon de KPN medewerker mij niet meer helpen 😕 en moest ik het maar verder uitzoeken en de handleiding gaan uitspitten. Merkwaardig daar allle stappen al gedaan waren zowel met een andere KPN medewerker als met deze medewerker.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

TV test geluid gedaan. Die werkt.

TV fabrieksinstellingen gedaan. > geen geluid

Ontvanger > frisse start gedaan > geen geluid

HDMI kabel vervangen > geen geluid.

TV is een Samsung. Afstandsbediening is goed gekoppeld. Ik las over knop met 3 kleurtjes maar die heb ik niet. Ik heb op die plek een knop met huisje en het woord ‘tv’. Dus helaas kan ik ook niet zeggen: Geluid Maximaal.

Graag jullie oplossing / hulp.

 

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Goedenavond, is er helemaal niemand van KPN die een oplossing heeft?

Ik wil toch echt mijn geluid terug op mijn TV ! Of een nieuwe afstandsbediening met Google zodat ik tegen dat ding kan schreeuwen om mijn geluid maximaal te kunnen zetten 🤣

Kan iemand mij helpen, please !!

Dank alvast, Willeke


Hi Willeke, gaat dit om de nieuwe KPN TV+ ontvanger? Ook niet geheel onbelangrijk, maak je gebruik van een soundbar?


Hi Freddy, dank voor je reactie.

Ik heb een Arris VIP5202 en nee maak geen gebruik van soundbar.

 


Hoi @Willeke266. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen geluid meer hebt. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice (0800 0402) hiervoor en dat er een nieuwe tv-ontvanger is verstuurd, klopt dat? En heeft dit het probleem verholpen?


Hoi Vikash, dank voor je berichtje. En nee ook na nieuwe tv ontvanger heb ik geen geluid. Wederom gebeld zoals hierboven beschreven en KPN medewerker kon mij dus niet meer helpen en moest ik de handleiding maar nalezen! 
 

De tv ontvanger is op de camping en daar ben ik van april tot eind september en dan wil ik wel geluid! Al jaren geen problemen, zelfde tv en zelfde tv ontvanger. Nu na de update dit gezeur. Ben het echt beu nu. Ik zit dus al enkele dagen zonder geluid. Ik heb wel ondertiteling dus die zet ik dan aan. 
 

Is er nu geen oplossing voor dit probleem????? Ik betaal hoop geld voor abonnement en ik wil gewoonweg dat dit opgelost wordt!

Desnoods ander abonnement met andere tv ontvanger. Geen Arris, andere afstandsbediening met die knop met 3 kleuren. 😓 ik noem maar wat! 
 

Dank alvast voor het lezen en wens je een mooi Paas Weekend toe. 


Wat vervelend. 

En nee ook na nieuwe tv ontvanger heb ik geen geluid.

Dan is de kans dat het de televisie zelf is al heel veel groter. 

Mogelijk een instelling op de tv waardoor de interne speakers uit zijn. Of hij is kaduuk.

Geef eens merk én type van de tv hier. 

Kun je eens een tv lenen van buren?

➡️ En nog dit: heb je wel geluid met de radio zenders?

Zet dan het geluid in de 5202 op 'stereo' voor ook de tv zenders voor de hdmi uitgang.

Menu instellingen, geluid, tab hdmi.


Hi Peter, fijn dat je reageert. 
test gedaan op tv (zelf-test) en hij laat gewoon het geluid horen. 
Helaas buren nog niet op camping. Geluid staat op stereo. En nee ook geen geluid met radio zenders. Deze stappen ook met KPN medewerker gedaan. Hij heeft ook het geluid gehoord van de tv die ik samen met hem heb getest. 
zie de bijlage van samsung tv.


 

 


Tja. Die zelftest geeft natuurlijk geenszins aan of geluid dat van een externe bron (hdmi nu) komt ook werkt. Als de hdmi kaart in de tv op dat punt defect is komt dat met die test niet naar boven. 

Daar heb je dus totaal niets aan.

Hoe is het met geluid via de apps? Netflix, Videoland, YouTube etcetera???


@Willeke266 

Als er een andere hdmi poort aanwezig is op je tv toestel probeer dat.

Om een defect van de huidige hdmi poort uit te sluiten.

 

 


@PeterG → Hmm nee. YouTube geluid doet het ook niet 😩

@peter-keetfm → Heb HDMI 2 geprobeerd, ook geen geluid  

 

ben bang dat het dus toch aan de tv ligt 🤨  denk dat de opties om wel geluid eruit te krijgen nu nihil zijn! 
 

enige optie is om andere tv even te lenen tenzij jullie nog ideeën hebben  

 

dank in ieder geval voor het meedenken  

 

 


Ik zat eigenlijk meteen al 'op' de tv. Zeker toen ik het model (screenshot) op zocht. Hij is al 10 jaar oud. Voor een model uit die tijd wel oud. 

Verder zouden we meer klachten gehad moeten hebben met geen geluid na update'.

En de volgende ontvanger het probleem niet oploste. 

Één ding kan nog: andere hdmi kabel geprobeerd? Of even omgedraaid. 

Maar alleen door even een andere tv te gebruiken weet je het helemaal zeker. 

Nota bene.  Staat de tv er 's winters ook als het niet verwarmd is? Kou en vocht dus.


@Willeke266 

Je kan ook nog met een koptelefoon testen.

Dat het misschien alleen om de luidsprekers van de tv gaat of de aansturing daarvan.

Als dat werkt kun je het tijdelijk oplossen door een pc speakers setje.

Persoonlijk zal ik de tv vervangen als dit de boosdoener is.

 


@PeterG andere HDMI geprobeerd en ook omgedraaid. 
Ja de tv staat hier al een aantal jaar. Ook in de winter als er geen elektra of water is.
Zodra de buren er zijn, ga ik vragen of ze even de tv bij mij willen aansluiten. Wordt vervolgd. 
 

@peter-keetfm koptelefoon ga ik ook nog uitproberen. Indien dit werkt dan pc zetje kopen. En zoals gezegd hier boven ga ik de ‘buren-tv’ nog vragen. 
Wanneer dat allemaal niet werkt dan zit er niks anders op dan een nieuwe tv. 

Enorm bedankt voor jullie geduld! Wordt zeker vervolgd. Ik laat weten hoe of wat! Fijne dagen nog. 


@PeterG  en @peter-keetfm  probleem is opgelost. Heb nieuwe tv gekocht en net geïnstalleerd. Wilde niet gaan wachten om uiteindelijk toch tot de conclusie te komen dat er een nieuwe tv nodig zal zijn. 

Geluid is prachtig haha 😆. Nogmaals dank voor jullie berichten. 


@Vikash dit topic kan gesloten worden of kan ik dit zelf? Zo ja hoe!? 
 

 


Heel goed. Geniet er (weer) van! 😃


@PeterG ga ik zeker doen! 


@Willeke266

Mooi dat het werkt met de nieuwe tv.👍

Tip als U een tijd niet op de camping bent en vooral in de winter kunt u beter de tv thuis neer zetten i.v.m. kou en vocht.

 

 


Bedankt voor de tip @peter-keetfm daar @PeterG dit ook al liet doorschemeren, ben ik me nu bewust dat dit soort dingen kunnen gebeuren in de winter! 
Nooit eerder iets stuk gegaan maar ach ooit moet de eerste keer zijn om hiervan te leren! 
 

Komt goed. Ik ga genieten van het mooie geluid en prachtig beeld 😁