Skip to main content

Ik ontdek dat de TV+ box na een stroomonderbreking weer keurig opstart, maar aan blijft staan. Het is volgens mij zo dat de box in de standby stand zou moeten springen. Als je bij een stroomonderbreking niet thuis bent (bv op vakantie) dan blijft de TV+ box lange tijd aanstaan? Toch??? Of zit er een timer in die na een bepaalde tijd de box weer op standby zet?

Ik trek altijd de stekkers eruit als ik langere tijd weg ben. 😉


Ha @Piet28, wat gek! Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met een lopend probleem wat we in onderzoek hebben. Je kunt dit vinden helemaal onderaan onze lijst met bekende bevindingen


Bedankt voor de reactie. Dit is niet wat ik bedoel. Het gaat erom dat als er een stroomonderbreking is geweest de TV box gaat opstarten en na het opstarten niet in de stanby mode gaat. Hij blijft gewoon aan staan. Dat kan niet de bedoeling zijn. Mijn oven gaat ook niet aan als de stroom onderbroken is geweest.


Er zit tegenwoordig de instelling “Scherm uitschakelen na...”. Dit schakelt de box uit na de ingestelde tijd als ie op Startscherm, Nu op TV o.i.d. stond. De tijd waarop ie staat is default 4 uur. Dus na 4 uur na het aangaan na een stroomonderbreking zou ie ook weer uit moeten gaan.

Je kunt het instellen op 15 minuten, 30 minuten, 1 uur, 4 uur, 8 uur, 12 uur en 24 uur.

Op nooit kan ook, dan blijft de box zeker aan na stroomonderbreking.


ik begrijp deze oplossing, maar volgens mij zou er een algemene specificatie moeten zijn dat apparatuur na een stroomuitval nooit aan blijft staan. De vorige TV boxen gingen na een stroomuitval ook altijd naar standby.


Ach. En deze na een kwartiertje. 🙂. Als je dat zo instelt.

En de vorige boxen waren in stand-by niet al te "zuinig". 5,4 watt stand-by en 5,6 watt bedrijf. 

De DIW7022 in bedrijf maximaal 4 watt. Stand-by 2,5 watt (bij instelling snelle start).


Het lijkt gerelateerd: in beide gevallen gaat de Box aan en vanzelf niet weer uit. We nemen je voorbeeld in ieder geval intern mee! De tip van Peter om de instelling aan te passen is ondertussen ook een goede.


Ha @Piet28, wat gek! Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met een lopend probleem wat we in onderzoek hebben. Je kunt dit vinden helemaal onderaan onze lijst met bekende bevindingen

 

Het tv team heeft dit kunnen reproduceren, dus ze gaan ermee aan de slag. Geen idee (nog) wanneer het dan verholpen is, maar er wordt aan gewerkt in ieder geval. Heb dit ook toegevoegd aan de bekende bevindingen. 


OK KLOPT.