Skip to main content

Ik heb nu al meerdere dagen last dat de live tv vast loopt na enkele minuten kijken en er is hier in huis niets veranderd aan de bekabeling of wat dan ook:

  • of het beeld bevriest
  • of het geluid valt weg
  • of de ontvanger (Arcadyan HMB2260) loopt volledig vast

Dit doet zich voor op de glasvezelkanalen 66x en Netflix. De gewone kanalen doen het beter. Terugkijken vanaf begin (ook glasvezelkanaal) werkt wel… Kan toch niet aan verbindingen liggen. KPN, wat hebben jullie kapot gemaakt?

*admin: afgesplitst

Hi @Her_man013 welkom. Als je lekker tv wilt kijken, dan zit je niet te wachten op een vastlopende tv-ontvanger. Ik wil graag uitzoeken hoe we dit op kunnen lossen. In veel gevallen helpt het om de tv-ontvanger te resetten. Mocht dat het probleem niet verhelpen, kun je dan vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse kabel, zit er een switch of ander apparaat tussen, of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? Ik hoor het graag van je!


Hallo Ron, Ik heb de tv-ontvanger onlangs al gereset. Deze is via een in 2012 meegeleverde switch (HP V1405-5) op de Experiabox (V8) aangesloten. Alles is bekabeld en er zijn geen wijzigingen aangebracht.

Uiteraard is alle apparatuur al eens herstart.


Dank je wel voor de toelichting. Zitten er ook andere apparaten aangesloten op deze switch? Is het mogelijk om de tv-ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Experia Box, om de switch als mogelijke oorzaak uit te sluiten?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Dag Ron,

Het probleem is nu opgelost.

Ik heb de switch nog eens uitgezet, en de tv aangelaten totdat er geen data meer was. Daarna de switch weer aangezet. 

Bedankt voor het meedenken. 


Sinds afgelopen vrijdag is het probleem weer terug. Ik heb nu ook geprobeerd om een tv direct op een kabel vanaf de Experia aan te sluiten. Dan werkt het goed. Het lijkt dus of de switch een probleem geeft.

Normaal zijn op de switch aangesloten:

  1. tv ontvanger woonkamer
  2. tv ontvanger slaapkamer (meestal uit)
  3. een KPN wifi versterker 1e verdieping (vaak uit)
  4. een computer (meestal uit)

Andere computers maken gebruik van kabel direct aangesloten op Experia of wifi (versterker bekabeld op Experia, begane grond)


Net de tip uit bijgaand artikel van het volledig uitzetten van de computer gedaan, zodat de netwerkkaart ervan uit is en niet op lagere snelheid werkt. En daarmee is het probleem weer weg...

Â