Skip to main content
Beantwoord

Na het kijken van een opname krijg ik een zwart beeld en niet de opnamenlijst

• October 9, 2025
  • 44 reacties
  • 563 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 15, 2025

Klopt Peter , inderdaad de DIW 7022 ontvangen en het werkt ook al.

Het is nu alleen afwachten of het probleem met het zwarte beeld verholpen is , we gaan het afwachten.

Heel fijn dat je de nieuwe ontvanger binnen hebt gekregen ​@lenb! Ik hoor graag nog van je of het nu weer goed gaat met de opnames 😊

Het is geen groot probleem maar vindt het wel jammer dat het kanaalnummer niet meer zichtbaar is op de Box , ik gebruik de Box ook voor mijn Home Cinema set om alleen naar muziek te luisteren zodat de TV niet aan hoeft.  Het is natuurlijk ook even wennen maar ik wel een idee/tip voor de KPN en meedenkend aan de ouderen onder ons [ik ben 70] , om de DIW 7022 Box uit te leveren met gewoon de basisinstellingen , dan heb je na het aansluiten direct TV tot je beschikking.  Nu krijg je van alles in beeld behalve de TV-beelden zelf en is het toch een heel gezoek in het menu om dit in te stellen , de mensen kunnen dan later zelf het menu zo aanpassen zoals zij dat zouden willen.  Als je b.v. al jaren aan een Arris 2952 gewend bent.

De TV+ box zal ongetwijfeld inderdaad even wennen zijn, en ik snap je punt over het uitleveren met de basisinstellingen. Ik weet niet of het technisch gezien mogelijk is om hem daarmee op te laten starten bij een eerste ingebruikname, maar geef dit wel even als wens door aan de ontwikkelaars!

Ik zie dat PeterG nog wat tips heeft gegeven over het gebruik van de radio en hoop dat je daar wat aan hebt!

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

.

.

Hallo Maja ,

Het is allemaal toch wel even anders met de knopjes op de remote , ik ben geen 20 meer hé.

Als ik alles een beetje onder de knie heb laat ik het weten , voor alsnog ,na stoppen opnamen geen zwart beeld nog gehad ,🤞!

Betreffende mijn tip , ik krijg het veelal wel voor elkaar maar kan mij wel indenken dat oudere personen een grote moeite hebben met de instellingen , vandaar toch maar dit even aangegeven. 

Groet en bedankt zover 👋.

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Ja, ik heb m'n box hier ook ingesteld op “starten met laatste tv of radio zender”.

Als je, zonder tv aan, niet meer weet op welke radiozender is staat kun je

wachten op een station jingle. Die zenden ze vaak elke 10 à 15 minuten wel uit.

het gewenste zendernummer intoetsen. Verandert er niks, dan stond ie er al op 😉

de tv eventjes aanzetten. Met “pijltje omlaag” krijg je de infobalk met zendernummer (ook bij tv)

Zelf vond het display met zendernummer bij televisie kijken héél storend. Dan zette ik er altijd iets voor.

Ik kijk/luister altijd naar 192-TV of MTV-’80 en die zendernummers weet ik wel.

👍 Bedankt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

MTV 80's is nog maar 2½ maand. Dus geniet er nog maar even van. ​@lenb 

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Dan hebben altijd Classic Rock of iets in die trend nog ​@PeterG 

Wel jammer trouwens als hij stopt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 15, 2025

voor alsnog ,na stoppen opnamen geen zwart beeld nog gehad ,🤞!

Dat klinkt toch wel positief ​@lenb 😀

Ik heb er verder wel vertrouwen in dat je er uit gaat komen met alle knopjes en opties 💪🏼

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Up Date in de maak over de DIW 7022 !

Wordt vervolgt !

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 31, 2025

Soms vraag je je wel eens af , heb ik de goede beslissing genomen door de Arris 2952 te vervangen voor de DIW 7022 :

Er zullen ongetwijfeld bedieningsfouten bijzitten maar toch . . . . !

Bij het door het menu gaan kan je het geluid aan en uitzetten z.g. voor de rust , als je dit aan zet heb je wel geluid [muziekzender] bij het openen van de Gids maar weer niet tijdens het zoeken in ‘’Opgeslagen’’.

Prettig weekend , ik ga verder ‘’leren’’ ! 

😉.

PS.

Excuus voor de matige kwaliteit van de foto’s.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 31, 2025

PS.

Excuus voor de matige kwaliteit van de foto’s.

Juist mooi dat je dit zo deelt ​@lenb, heel duidelijk 😊

Ik pluk er even een aantal punten uit:

• Dat de programma's die je aanklikt, bovenaan heel anders worden aangegeven, daar hebben we meer van gezien. We vragen even na of hier al meer over bekend is!
  • Over het laatste plaatje met de balk bij terugkijken versus een opname: In de eerste afbeelding is sprake van Begin Gemist (even als onderscheid) waarbij je een programma terugkijkt via de gids, terwijl dat programma nog bezig is. Die witte lijn is er om aan te geven waar het livemoment van de uitzending zit ten opzichte van waar jij bent met terugkijken. Het programma dat je kijkt, is nog niet afgelopen, en daarom ziet het er een beetje anders uit 😊Bij een opname die al helemaal klaar is, is punt A het begin van de opname, punt B de plek waar jij bent met kijken en punt D is het einde van de opname.
  • "Bij het door het menu gaan kan je het geluid aan en uitzetten z.g. voor de rust , als je dit aan zet heb je wel geluid [muziekzender] bij het openen van de Gids maar weer niet tijdens het zoeken in ‘’Opgeslagen’’.Dit klopt. De gids is in die zin een soort extra laag over de afgespeelde zender heen. Zo kan het beeld/geluid alsnog worden afgespeeld tijdens gebruik van de gids. Maar met Opgeslagen, en ook andere plekken in het menu, werkt dat een beetje anders. En dan kun je daar dus niet beeld of geluid laten doorgaan.

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 1, 2025

Hallo , betreffende de witte lijn.

Wanneer je veel tv kijkt via de lijst Opgeslagen en je wil de volgende opname bekijken dat wordt opgenomen zie je niet tot waar het al opgenomen is zoals bij het terug kijken , dit is in mijn manier van TV kijken een min puntje van de DIW.

Betreffende de muziek.

Als je een muziekkanaal op heb staan en je bent in OPGESLAGEN of het MENU aan het zoeken of werken is het wel zo prettig met een muziek op de achtergrond , jammer dat je die alleen aan kan zetten bij de gids.

Hoe of waardoor het komt weet ik niet maar als je 2 dezelfde opnamen ziet staan maar bovenaan de juiste opname wordt aangegeven , wat op een aantal foto’s is te zien , klopt er toch iets niet in de werking van ,,Opgeslagen’’.

Bij het kijken van b.v. een opname en je spoelt deze diverse keren vooruit is regelmatig de DIW7022 kompleet het spoor bijster en kan je pas weer TV kijken als hij uit en aan gezet is.

Misschien moeten we er maar mee leren leven. 

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 1, 2025

Off topic ;

Ik kwam een oudere topic van je tegen over het luisteren naar radio c.q. muziek via de DIW 7022 en over instellingen van screensaver etc etc.

Ik heb ondertussen de DIW 7022 aangesloten , later meer daarover , maar zowel bij deze box als bij de oude 2952 heb ik een optische kabel direct aangesloten van de Sony Home Cinemaset naar de DIW 7022.

Wanneer ik alleen naar muziek wil luisteren zet ik de Home C-set aan [met zijn eigen afstandsbediening] en de DIW 7022 , de TV blijft gewoon helemaal uit of stand-by staan en dat werkt goed , althans bij mij.

Voordeel , minder stroomverbruik van de TV !

Nadeel , zoals bij de 2952 zie je geen kanaalnummers , die moet je ff onthouden.

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 3, 2025

Up-Date 

De ervaringen tot nu toe , zijn helaas niet allemaal vol lof over de DIW.

Het systeem hapert of loopt regelmatig vast ,dan is hij soms helemaal de kluts kwijt en schakelt hij over naar Disney , Netflix etc etc waardoor je hem uitmoet zetten om weer tv te kunnen kijken.

Jammer , maar dit ervaar ik eenmaal.

Bedankt , ga weer verder leren.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 4, 2025

Het systeem hapert of loopt regelmatig vast ,dan is hij soms helemaal de kluts kwijt en schakelt hij over naar Disney , Netflix etc etc waardoor je hem uitmoet zetten om weer tv te kunnen kijken.

Hmm, dit is niet helemaal hoe het hoort ​@lenb, en staat los van jouw ervaringen met de bediening van deze ontvanger. Het klinkt alsof jouw ontvanger niet helemaal goed functioneert 🙁 Zou je de ontvanger willen resetten, via de stappen op deze pagina? Je tv-ontvanger resetten: een frisse start 
Je ontvanger gaat dan alle software helemaal opnieuw inladen, en ik hoop dat alles daarna goede blijft werken!

Hierover kan ik aangeven dat het team dat het menu ontwerpt er voor moet zorgen dat elk onderdeel van het menu goed past. Daarom kan niet overal dezelfde lettergrootte gekozen worden. Ik snap wel dat je er vreemd van opkijkt dat de balk een stuk hoger is dan de cijfers van de tijd, dus ik ga dit wel even aan ze doorgeven 😊

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Hallo Maja , 

Ik ga vandaag de box resetten zoals je aangegeven heb en zien of dat enige verbeteringen geeft ,🤞!

Bedankt zover.

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Box is géupdate , vooralsnog lijkt het beter te gaan , hopen dat het beter werkt🤞!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 8, 2025

Top! Heel fijn dat het ook echt betert lijkt te gaan nu ​@lenb 😃

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 19, 2025

Ik ben even benieuwd hoe het tot nu toe gaat ​@lenb, is het vastlopen echt verleden tijd? 

lenb
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Ik ben even benieuwd hoe het tot nu toe gaat ​@lenb, is het vastlopen echt verleden tijd? 

Niet voor voor 100 % maar wel een stuk beter , je kom zo nu en dan dingen tegen waar je je afvraagt wat heb ik verkeerd gedaan en achteraf blijkt het dan toch iets te zijn wat niet goed gaat in b.v. de gids of in Opgeslagen , zie topic ,,Zie je een fout in de TV-gids . . . . ‘’. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 21, 2025

Heel fijn dat het een stuk beter gaat nu ​@lenb 😊En dat je steeds beter doorhebt hoe het werkt met de gids. Ook heel goed dat je het topic over fouten in de gids gevonden hebt, door de meldingen daar kan er sneller worden ingegrepen om iets te laten herstellen!