Skip to main content

Hallo,

Ben sinds januari in Groningen op glas aangesloten. Ik had een humax bij ziggo en wat voor mij een wereld van verschil is, is de snelheid van pauzeren, even terugspoelen, weer verder kijken e.d. Ik heb net getimed dat vanaf ‘de video wordt gestopt’ tot de reguliere stream weer wordt getoond 5 seconden duurt. De humax was dat vrijwel direct, logisch want die buffert lokaal, maar toch, groot verschil.

Maar is hier nog wat aan te doen? Of is het hopen of nieuwere firmware en/of andere verbeteringen?

Hoi. Welkom bij kpn en op het forum.

Het is ietsje trager dan zo'n humax natuurlijk. Maar je kunt wel veel meer en verbruikt minder stroom.

Welk type ontvanger heb je nu van kpn? 

En die 5 seconden mis je niet want het gaat wel verder op het gepauzeerde punt. 


Dankje.

Ik heb de kpn box 12. 

Ik vind de ervaring minder, ik ben een stuk sneller gewend. Het gaat voor mij allemaal stroperig traag. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om tussen live en opname te switchen, met glasverbinding nog wel.


Welk type ontvanger heb je nu van kpn? 

Ik heb de kpn box 12. 

Dat is niet het type ontvanger. 

Ook bij Ziggo werkt het tegenwoordig anders dan via je Humax. Ook IPTV met in the cloud terugkijken en dergelijke. Bij Ziggo ben ik in 2009 "gillend” weggegaan. Heel slechte service toen.

Sindsdien tv via kpn. Eerst Digitenne en sinds begin 2011 hebben ze interactieve tv en ik ook.

Nouja, eigenlijk 2010. Toen heette het Mine. Dat was niet zo heel best en snel heb ik begrepen.


De ARRIS VIP5202 heet het ding.

Ik had inderdaad bij ziggo al jaren nog steeds een oud abo, ook door mn humax. Is altijd goed gegaan. De humax is trouwens laatst na jaren trouwe dienst kapot gegaan, net voordat het kpn abo begon.


Ik zie in die tijd van slechts 5 seconden na pauzeren LIVE uitzending niet zoveel verandering komen. Bij mijn Arris vip2952 is de stream na pauze (van een live uitzending) overigens 3,5 seconde na het starten hervat.

Wat is het bezwaar ervan? Je mist nog geen seconde.

Als je een opname op pauze zet hoeft ie niet verder met een andere stream, maar met dezelfde. Dan is het wat sneller. Maar ook niet zo instant als met een ouderwetse Hard Disc Drive.

In mijn begintijd bij kpn i-tv, met de Motorola vip1963 met HDD, was het ook instant. Maar nu moet het eventjes van het netwerk komen.


Mijn vraag was of er iets aan te doen is. 

Als dat er niet inzit, jammer, maar vooruitgang is het voor mij niet.


Ach. een vooruitgang is wel het veel lagere stroomverbruik. In bedrijf: 18 watt voor een Humax 5200c en 4,3 watt voor de Arris VIP5202. 


Altijd positief blijven heh 😁


@Jean Cremers 

 

Bij de Humax staat alles op de Humax, ook de opgenomen programma's.

De Humax werkt met DVB-C, dus alle zenders komen gelijktijdig binnen.

 

Bij KPN staat alles in de cloud.

En alleen de zender waar je naar kijkt komt binnen. (IPTV)

Dus elk commando van de ab gaat naar de server en die voet het commando uit en stuurt de gevraagde informatie naar de KPN tv decoder.

 

Ook Ziggo is bezig met alles in de cloud, bijvoorbeeld met de Next Mini. (ook via IPTV).

Dan heb je hetzelfde.


Ja ik snap het, alleen vind ik de gebruikerservaring wel een stuk minder. Ik ben blijkbaar verwend door lokale opslag. Ik zou er best wat voor over hebben als het sneller kon.