Skip to main content

Hallo

Ik heb hier 2 VIP5202 ontvangers en die werken prima, maar als ik een opname wil inplannen kan dat maar per 1 opname omdat ik na het opslaan zie dat de gids afsluit.

De oude Arris ontvangers bleven gewoon opstaan zodat ik kon kiezen uit meerdere mogelijkheden om meer in te plannen. 

Ik weet niet zo goed hoe ik dat precies moet uitleggen maar hopelijk snapt iemand mijn vraag.

Is er een instelling die ik over het hoofd zie ?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Wibisa, als je de opname opsluit sluit de hele gids en zie je weer de zender waar die op dat moment op staat? Dat is wel apart. Hij zou gewoon weer terug naar de gids moeten gaan. Zou je de ontvanger eens een reset willen geven? Is het daarna weer zoals je gewend bent?


@Bart_Z  @Wibisa 

Bij is dit ook zo en ik heb ook de VIP 5202. Zodra ik een opname instel gaat hij direct terug naar de zender waar die op dat moment actief is en niet naar de TV gids.


Resetten heeft niets gedaan helaas en bij beide ontvangers heb ik het probleem.


Heel vreemd, het komt mij zo niet bekend voor. Ik ben nu nog wel even benieuwd hoe je exact de opname inplant. Ga je dan naar de Gids, naar het programma, plan opname en OK? Maakt het nog verschil of je een enkele opname inplant of een serie? Of vanuit de gids via de record knop? Of als je alleen de menubalk onderin ziet?

 


Ik ga naar gids , naar het programma en dan plan opname.

Het maakt niet uit of ik een serie plan en een èènmalige opname.


“plan opname” is net iets omslachtiger dan de REC knop indrukken om het geselecteerde programma te gaan inplannen. Misschien blijft ie na gebruik REC knop wel in de gids?


@PeterG je bent geweldig, op die manier werkt het wel ;)

Bedankt hoor.


Graag gedaan! :grinning:


Maar dat is nog geen oplossing. Misschien wordt het verholpen als op den duur de software gelijk wordt getrokken met de andere ontvangers.


Er is dus een work around via de rec knop. 

Ook ben ik nog even verder op onderzoek geweest. Het probleem met het terugspringen naar de gids is al bekend bij de ontwikkelaars. Was mij nog niet bekend, dus excuses dat ik het niet meteen kon melden, maar bij deze. Er wordt nog naar een oplossing gezocht. Wanneer dit precies zal zijn is mij nog een raadsel.