Skip to main content

Sinds eergisteren heb ik de box12. Voorheen had ik een ander kastje van KPN, nooit problemen mee. Ongevraagd heb ik deze ontvangen. Erg leuk al die nieuwe features, maar de tv zenders lopen vast na 2 seconden. Nu ben ik geen grote tv-kijker, maar af en toe het nieuws kijken is toch wel handig. Ik heb hem vanmorgen teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het probleem leek even verholpen. Inmiddels lopen alle zenders weer vast. Hij is verbonden via WiFi. Kan iemand mij verder helpen? 

Wellicht uittesten door een vaste netwerkkabel aan te sluiten? Wellicht is de WiFi verbinding op het punt waar de Box+ staat niet toereikend genoeg. 


Wellicht uittesten door een vaste netwerkkabel aan te sluiten? Wellicht is de WiFi verbinding op het punt waar de Box+ staat niet toereikend genoeg. 

Thx voor je reactie! De Chromecast die erin gebouwd zit werkt prima. Kan ongestoord de hele dag alles streamen erop. Aan de WiFi zal het dus niet liggen. Ook denk ik niet dat het daaraan ligt omdat de tv het wel even doet na de reset of nadat ik het kastje opnieuw opstart. 


Toch zou ik het zelf willen uitsluiten en het toch proberen. Als je het niet probeert, kom je het niet aan de weet 😊


Welkom bij ons op het forum @Dennis8823. Wat gek dat de tv opeens vastloopt. Ook al kijk je niet vaak, het is op dat moment wel belangrijk dat het dan goed werkt natuurlijk. Op dit moment hebben we nog niet veel informatie om mee te denken, kan je ons meer vertellen?

  • Welke tv-ontvanger heb je precies? Is dat een TV+ Box of een andere ontvanger?
  • Heb je naast de KPN Box 12 ook andere apparatuur voor Wifi, zoals versterkers?
  • Wat gebeurt er precies als het vastloopt? Blijft het beeld hangen, krijg je een foutmelding of iets anders?
  • Heb je de kabel al geprobeerd die Ron voorstelde?

Vergeet niet dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij ons vertelt. Soms moeten er dingen geprobeerd worden om meer duidelijkheid te krijgen. Als het makkelijker is om dat telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.