Skip to main content

Net 5 weken verhuisd. KPN meegenomen als trouwe klant. De monteur heeft twee super wifi punten geïnstalleerd. Dit zou er mooier uit zien dan zo'n coax kabel door het huis en qua werking zou er geen verschil zijn. Na 4 weken is het punt bij de televisie er mee uitgescheiden. sinds 7 sept geen interactieve televisiee meer. alle stappen doorlopen volgens de KPN site, na geen resultaat 9 sept. contact opgenomen met KPN. Met deze persoon ook alle stappen doorlopen, helaas geen resultaat. ik zou worden teruggebeld dezelfde dag of dag erna. vandaag 15 sept zelf maar weer gebeld. bleek dat er geen notitie was gemaakt. nou ja, kan gebeuren. probleem wederom uitgelegd.

Eindstand, of ik de stappen nogmaals wil doorlopen, nadat ik dit al 6x heb gedaan. Een monteur kunnen ze sturen maar dat gaat mij €75,- kosten. Als het aan KPN ligt krijg ik geen rekening. ligt het aan mij dan kan ik deze wel even uit mijn zak bekostigen. oplossing 2, toch maar weer een kabel aanleggen en ondertussen wel geld betalen voor de dus blijkbaar niet goede wifi punten.

  • Een week lang geen televisie
  • Kosten voor de wifi punten
  • En mogelijke kosten van de monteur

Geen vergoeding/compensatie, helemaal niks!

Kan dit nou echt niet beter opgelost worden?!

Teleurstellend dit KPN!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Zover ik weet, kan alleen de 5202 via WIFI.

De overige moeten allemaal met een UTP kabel met de Experiabox verbonden zijn. 

 

De vergelijking van de monteur met de coax kabel ontgaat mij. 

 

Zelf heb ik de coax kabel naar onze slaapkamer vervangen door een UTP CAT6 kabel.


Ik heb een VIP2952 V2. Hij deed het voorheen wel. Dus hij zou het moeten kunnen doen.

 

ik ga het eens proberen met een nieuwe kabel.

 

dank voor de tip!


De VIP ARRIS 2952 werkt niet via WIFI.

Is hij rechtstreeks met een UTP kabel aangesloten op de Experiabox?

Kijk ook of de kabel goed is aangesloten op de KPN tv decoder en op de Experiabox.


@joop2011, Misschien lees ik het verkeerd maar @PAD89 heeft de TV ontvanger aangesloten op de superwifi waardoor die via die weg de verbinding krijgt, en een 5202 heeft ook geen wifi overigens.

 

Nu lees ik dat die super wifi punt er mee opgehouden is, dus zal het daar gezocht moeten worden.

Maakt niet dat een kabel of wel twee, 1 voor de TV en 1 voor de super wifi of een switch er tussen,  trekken veel minder storings gevoelig is en zeker toekomst bestendiger.


@joop2011, Misschien lees ik het verkeerd maar @PAD89 heeft de TV ontvanger aangesloten op de superwifi waardoor die via die weg de verbinding krijgt, en een 5202 heeft ook geen wifi overigens.

 

Nu lees ik dat die super wifi punt er mee opgehouden is, dus zal het daar gezocht moeten worden.

Maakt niet dat een kabel of wel twee, 1 voor de TV en 1 voor de super wifi of een switch er tussen,  trekken veel minder storings gevoelig is en zeker toekomst bestendiger.

 

Hoe wekt dat dan met die Super Wifi? 

Ik dacht dat je altijd met een vaste kabel van TV ontvanger naar de Experiabox moest gaan. 


Hoe wekt dat dan met die Super Wifi? 

Ik dacht dat je altijd met een vaste kabel van TV ontvanger naar de Experiabox moest gaan. 

Dat moet eigenlijk ook.

Een alternatief is een draadloze verbindingset. Werkt het? Leuk. Werkt het niet? Dan heb je pech.

Als je SuperWiFi's hebt, dan kun je een tv ontvanger aansluiten op de lege poort van de 2de draadloos geplaatste SuperWiFi. Ook hiervoor geldt: werkt het? Leuk. Werkt het niet? Dan heb je gewoon pech. De 2 punten staan dan te ver bij elkaar vandaan, er zitten teveel/dikke muren tussen of er is iets anders wat stoort. Een monteur kan daar waarschijnlijk ook niet veel aan doen. En als lost die het wel op, dan is het risico dat het een week later weer fout gaat. Die monteur moet je sowieso betalen. Het is je eigen thuisnetwerk, dat is je eigen verantwoordelijkheid. 


Hallo @joop2011 

Zover ik weet, kan alleen de 5202 via WIFI.

Alle tv-decoders van KPN kunnen alléén maar bekabeld aangesloten worden.

Alléén de NEXT-box van Ziggo kan tevens draadloos aangesloten worden.

Is wel erg handig, zou ook voor de toekomstige KPN-decoders moeten kunnen.

 


Hallo @joop2011 

Zover ik weet, kan alleen de 5202 via WIFI.

Alle tv-decoders van KPN kunnen alléén maar bekabeld aangesloten worden.

Alléén de NEXT-box van Ziggo kan tevens draadloos aangesloten worden.

Is wel erg handig, zou ook voor de toekomstige KPN-decoders moeten kunnen.

Dat had allang gekund. KPN koopt die dingen in een externe fabrikant. Die heeft allerlei verschillende modellen in hun assortiment waaruit KPN een keuze maakt. Van de meeste modellen is een variant met WiFi en een variant zonder WiFi. KPN had allang een kastje met WiFi kunnen hebben. Maar zo'n kastje zal wel 10 euro meer kosten denk. Bovendien is het minder betrouwbaar dan een kabel. Je krijgt dan dat mensen weer gaan zitten bellen naar KPN omdat het kastje niet werkt vanwege onstabiel WiFi. Extra opties/mogelijkheden betekend ook dat er meer service verleent moet worden. Dat is iets waar KPN juist zoveel mogelijk op probeert te besparen. Hoe minder opties, mogelijkheden, hoe minder de kans dat mensen het niet snappen of dat het niet werkt.

Daarnaast weet ik eigenlijk niet of igmp snooping via WiFi überhaupt kan/goed werkt.


Dank allemaal! Ik zal eea eens testen en laat jullie de uitkomst weten ;)

leuk dat er zo’n discussie ontstaat!


Hoi @PAD89, welkom op ons forum!
Ik zie dat je al een eind geholpen bent. :blush:

Heb je het nog met de kabels kunnen proberen?


Hi Thomas, dank voor je reactie.

ik heb uiteindelijk een nieuwe kabel aangeschaft. Beide WiFi punten aan de ethernet kabel aangesloten aan het modem. En alles opnieuw gestart. Toen deze allebei op groen stonden heb ik er 1 los gekoppeld en gekoppeld aan de tv ontvanger. Nu werkt alles weer. 

bedankt iedereen!