Skip to main content

Ik heb gisteren twee nieuwe ontvangers ontvangen en een aantal opgenomen films/series zijn niet toegangelijk.  Ze zijn wel zichtbaar. Ook zijn er zwart/witte plaatjes tussen die met kleur. Er staat een rood teken rechts onderin het beeld net een dartbord met een v.  Als ik ze wil bekijken en op de knop druk dan wordt alleen maar gevraagd: verwijderen? Ik kan ze dus niet afspelen.

@Damea 

 

Om welke KPN tv ontvanger gaat het?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?


Dag Joop 2011

 

het gaat om de DIW 7022 (ontvanger) en de Experiabox V10.


 

Zijn het HD glas opnames?

Dan kan het, helaas, kloppen. Die kan je niet zien.

Hopelijk gaat KPN hiervan de HD opname (die zo wie zo parallel wordt gemaakt) z.s.m. koppelen. Zodat je die ook na de overgang naar de DIW7022 kan zien.

 


Hoi @Damea, welkom bij ons op het forum. Net als Joop ben ik ook benieuwd over wat voor opnames het precies gaat. De opnames van de HD Glas zenders kunnen niet afgespeeld worden op de TV+ Box. andere opnames moeten wel afgespeeld kunnen worden. Kan je ons er meer over vertellen?


Dag Jasper

Ivm scheiding heb ik het abonnement van KPN over laten schrijven op mijn naam Dat ging van glasvezel HD naar HD+.

De overgang is moeilijk gegaan. Eerste maal (31-1) goed inhoudelijk gesprek gevoerd waarbij van de gewenste situatie en nieuw contract een notitie bij mijn account zou worden gevoegd. De overgang zou getriggerd worden na inzending van akkoord door beiden via standaardformulier met handtekening en kopie van ID.

Dit is niet gebeurd. Na een paar weken opnieuw gebeld en dit keer is er wel de juiste actie ondernomen. Dus nieuw contract en KPN+ ontvangers. 

Toen mijn huisgenoot wilde kijken naar eerder opgenomen series en films was dat slechts gedeeltelijk mogelijk. De afbeeldingen (erg mooi) bij de opgenomen films en series waren gedeeltelijk in kleur. Slechts een klein deel kon je afkijken (onafhankelijk van de kleur van de afbeelding). Dus willekeurig. Wij hebben nog niet alles wat opgenomen is gecontroleerd maar het lijkt erop dat het merendeel niet bereikbaar meer is op de server. Je kunt dan alleen kiezen voor (verwijderen). 

Als wij dit geweten hadden dan hadden wij gekozen voor een ander tijdstip van overgang en had mijn huisgenoot precieze keuzes van snel afkijken kunnen maken.

Dit ongemak is mij niet verteld bij de contacten met de medewerkers van KPN die het contract hebben opgesteld.

 

Een serie bijv. Hidden kun je tegen betaling kijken op NPO-plus, maar gezien de extra kosten is dit niet mijn keuze.

 

Resumerend:

  1. is het nog mogelijk om de bestanden over te zetten?
  2. wilt u KPN) dit in de communicatie naar de klant meenemen zodat er op geanticipeerd kan worden.

Grtz

André

 

 


Als het abonnement alleen gewijzigd is naar KPN TV+ (naast de tenaamstelling) horen de oude opnames nog steeds bereikbaar te zijn. Alleen de HD Glas zenders zijn daarbij dus niet mogelijk. De vraag of de opnames van die zenders waren heb je nog niet beantwoord, kan je dat nog vertellen? Van welke zenders waren de opnames precies die dit vertonen?


HD+ staat er nog niet op.

 

HD glas zenders zouden eigenlijk gewoon zichtbaar moeten zijn @Jasper , maar dan als HD opname.

Ik heb elders gelezen, reactie van @wjb , dat bij HD glas de HD opname wel wordt gemaakt, maar niet gekoppeld.

Als je dat in order maakt, maak je super veel mensen die overstappen gelukkig.😉


Aan de beide J.s (Jasper en Joop)

 

Ik heb vandaag de opgeslagen opnames geanalyseerd. 

 

Uiteraard is na de installatie van de nieuwe ontvangers goed opgenomen.

Van alle opnames die eerder zijn opgenomen zijn die van de NPO niet af te spelen. Wij kijken niet naar de commerciëlen en nemen daar af en toe van op.

Alle opnames van de volgende zenders zijn tot 4-8-2022 afspeelbaar: Canvas, (België) 1,BBC2 (slechts 1 opname), Veronica (slechts 1 opname), Comedy Central (slechts 1 opname).

 

Dat is voor mij onbegrijpelijk!  Hopelijk kunnen jullie dit uitleggen.

Grtz

 


Die npo opnamen heb je gemaakt van de zendernummers 661, 662 en 663. Dit was hogere kwaliteit met de naam HDglas. Die opnames zijn wel te zien in de lijst op de 7022 maar zullen daarop helaas niet afspeelbaar gaan worden. Wissen is naar mijn mening de enige optie. 


Van alle opnames die eerder zijn opgenomen zijn die van de NPO niet af te spelen. Wij kijken niet naar de commerciëlen en nemen daar af en toe van op.

Alle opnames van de volgende zenders zijn tot 4-8-2022 afspeelbaar: Canvas, (België) 1,BBC2 (slechts 1 opname), Veronica (slechts 1 opname), Comedy Central (slechts 1 opname).

 

Dat is voor mij onbegrijpelijk!  Hopelijk kunnen jullie dit uitleggen.

Dat is precies de vraag die we eerder al een paar stelden inderdaad, van welke zendernummer zijn ze precies opgenomen. Als dat van de zenders in de 660+ is, zoals Peter aangeeft, klopt het dat ze niet te bekijken zijn. Als ze van zendernummer 1 waren zouden ze wel te kijken moeten zijn.


Helaas opgenomen van 661/..

 

Blijf het wel teleurstellend vinden dat dit niet wordt gecommuniceerd


Het is bij de introductie van KPN TV+ wel aangekondigd, het staat hier bijvoorbeeld bij de veelgestelde vragen: 

 

Het is natuurlijk wel jammer dat je het niet wist, en daardoor nu opnames mist. Daar kunnen we helaas niets aan doen. Alle nieuwe opnames die je maakt zal je gewoon kunnen kijken.