Skip to main content
Beantwoord

Na iOS update 26.0 op iPad draait beeld ongevraagd bij gebruik TV+ app

• September 19, 2025
  • 13 reacties
  • 522 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na update 26.0 van iOS draait beeld ongevraagd als je de programmagids wilt bekijken. Zodra je maar een programma selecteert in de gids draait het beeld daarna zowel voor de programmagids als het kijken van het gekozen programma. Herstel van het programma kijken kan dan wel door het icoon aan te klikken voor groot scherm. Maar ongevraagd beeld draaien is ongewenst en was ook nooit zo. Door het scherm te draaien herstelt het gedraaide beeld zich niet. Graag oplossen.

Beste antwoord door Jasper van KPN

De update met de fix is uit, deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor alle apparaten:

13 reacties

• Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Bij mij hetzelfde probleem. Super irritant! Graag een spoedige oplossing

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • September 19, 2025

Bij mij gaat het goed. Gisteren is ook een nieuwe TV+ app geïnstalleerd op een iPad Pro.

Versie van de TV+ App is nu 08.78.02 (1636) 

• Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Ha, zojuist is de update van de KPN TV+ bij mij ook doorgevoerd, en het probleem is verholpen.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 20, 2025

@Tante Pos  ​@MinneH Versie 8.78.02 biedt NIET de oplossing. Tenminste niet op mijn ipad 2022 (generatie 10) ook niet na een herstart.

• Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Helaas gaat het hier ook niet meer helemaal goed. Als je onder Opgeslagen een programma hebt aangeklikt en je gaat met het pijltje terug naar het startscherm van de app, draait het scherm weer naar Staand beeld ipv Liggend. Je moet de KPN+ app nu helemaal sluiten en opnieuw de app openen om weer liggend beeld te krijgen. Zou graag een oplossing zien.

• Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Bij ons ook, verschrikkelijk irritant. Staat nog geen update klaar….😩

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • September 20, 2025

@Tante Pos Inderdaad, in dat geval gaat het bij mij ook niet goed. Toch maar wachten op een verbeterde versie.

• Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Zou het werken als je de app opnieuw installeert?

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 20, 2025

Zou het werken als je de app opnieuw installeert?

Nee, dat geeft geen oplossing !! Gewoon even de webapp instellen.

Een webapp is een applicatie die via een webbrowser toegankelijk is en geen installatie vereist.

Een tijdelijke oplossing tot de update er is !!

Met de webbrowser safari op je iPad tv.kpn.com openen en inloggen.

Rechts bovenin de browser het vierkantje met pijl omhoog kiezen.

Kies “meer” en daarna “zet op beginscherm” en zorg dat “open als webapp” AAN staat.

Klik tenslotte op toevoegen.

Met de webapp heb je geen last van het terug spingen van de horizontale stand naar verticale stand.

Als het probleem is opgelost kun je weer de normale TV+ app gebruiken.

(met een andere browser zoals Edge en Chrome werkt deze oplossing ook)

• Nieuwkomer
  • September 20, 2025

@JoCoLa  Mijn dank is groot ..perfect 👍

Jasper van KPN
Moderator

Hoi allen, op dit moment gaat het roteren niet helemaal goed inderdaad. De ontwikkelaars zijn daarvan op de hoogte en er wordt aan gewerkt. Als er een nieuwe update is delen we dit in Product Updates. De tijdelijke oplossing die @JoCola noemt kan je tot die update gebruiken om te kijken zonder dat je nek te overbelasten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

De update met de fix is uit, deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor alle apparaten:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Is met de update hersteld.