Skip to main content

Goedendag,

ik heb onlangs 3 ontvangers gekregen welke op 3 verschillende merken tv’s aangesloten zijn. Wanneer een afstandsbediening van interactieve tv wil koppelen aan het tv toestel dan lijkt dat in eerste instantie te werken, de functies op de televisie werken. Echter kan ik dan niet meer naar een ander kanaal of de ontvanger uitzetten.

Wanneer ik deze weer handmatig aanzet is de afstandsbediening weer ontkoppeld en kan ik wel zappen maar niet meer het volume aanpassen. Ik heb dit bij zowel een Samsung, LG en een Philips toestel.

hoe kan dit?

Hi @Bunnynut, welkom. Excuses voor de late reactie. Wat een vreemd probleem ervaar je. Van zender wijzigen zou eigenlijk altijd wel moeten werken. Welke AB's heb je?

 


Hoi Paul,

ik heb de afstandsbediening die linksboven staat, maar ik heb die procedure inmiddels meer dan 5 keer doorlopen, maar het enige wat ik daarmee bereik is dat ik inderdaad het volume kan regelen maar niet meer van kanaal kan wisselen. Na een tijdje, een paar minuten, werkt de afstandsbediening alleen weer op het kastje van KPN.

Dit probleem treedt alle drie de kastjes, met elk hun eigen afstandsbediening, van verschillende merken (LG, Samsung en Sharp).

ik heb al contact gehad met KPN die zei dat ik de modem moest resetten maar ook dat heeft niets geholpen.


Hoi Paul,

ik heb de afstandsbediening die linksboven staat, maar ik heb die procedure inmiddels meer dan 5 keer doorlopen, maar het enige wat ik daarmee bereik is dat ik inderdaad het volume kan regelen maar niet meer van kanaal kan wisselen. Na een tijdje, een paar minuten, werkt de afstandsbediening alleen weer op het kastje van KPN.

Dit probleem treedt alle drie de kastjes, met elk hun eigen afstandsbediening, van verschillende merken (LG, Samsung en Sharp).

ik heb al contact gehad met KPN die zei dat ik de modem moest resetten maar ook dat heeft niets geholpen.

Druk je na het koppelen wel op de ok knop? Lijkt alsof hij in koppeling modus blijft staan waardoor je tv kunt bedienen. Na lang wachten gaat ie eruit en kan je tv kastje bedienen. Probeer eens te koppelen en aan het eind nogmaals op de ok knop te drukken. Als goed is ingesteld kun je volume van tv bedienen en kanalen op tv kastje bedienen.

Als je van bron wisselt op de tv met de kpn bediening blijven de pijltjes toetsen op de tv werken tot je de ok knop indrukt. Daarna werken de pijltjestoetsen weer voor tv kastje.


/facepalm 

je hebt gelijk Raoul, dank je ...


Nice! Bedankt @Raoul4one.