Skip to main content
Beantwoord

Na laatste Launcher update 1.162.6 stilstaand beeld

  • 10 September 2024
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Sinds de update naar launcher 1.162.6 heb ik last van stilstaande beelden. Het beeld blijft even stil staan en gaat dan weer door. Het probleem doet zich voor op beide TV+ boxen. Echter als ik een opname ga bekijken dan doet het probleem zich niet voor en is het beeld gewoon vloeiend zoals normaal. Ik heb de boxen al rechtstreeks op het modem aangesloten en dan blijft het probleem gewoon bestaan. Ik heb beide tv boxen al opnieuw opgestart, het modem (box14) opnieuw opgestart en het glasvezelkastje opnieuw opgestart. Echter het probleem blijft bestaan. Ik vind het vreemd dat bij het afspelen van opnames het wel goed gaat en bij live tv er haperingen zijn. Heeft dit te maken met de laatste update?

Ik herken deze problemen zo. 
Ik heb 2 kastje en tot nu toe heeft er 1 de nieuwe launcher update gehad. Voor tv kijken is deze waardeloos geworden. 
 

Opnames en apps werken wel. De TV+ app (lees live tv kijken) is 1 groot drama.  
Haperende beelden en geluid, als er na heel lang laden überhaupt al beeld is. 
 

Kastje omgewisseld met kastje dat wel werkt, qua aansluitingen etc, geen enkele winst. 
Enige verschil de launcher versie. 


Ik ervaar geen problemen met de launcher versie 1.162.6.

Ik neem aan dat jullie al wel de TV+ Box een keer opnieuw opgestart hebben.

Stel de TV+ Box eens op unicast in, heb je dan ook nog problemen bij live televisie kijken?


hallo @wjb zeker heb ik beide al geprobeerd. 
Unicast is nog steeds niet te kijken, super blokkerig en nog steeds traag.

 

Opnieuw opstarten helpt soms, voor korte duur.


Unicast is nog steeds niet te kijken, super blokkerig en nog steeds traag.

Terwijl je aangeeft dat je opnames wel normaal kunt bekijken en ook dat is unicast.

 

Wat bedoel je overigens met:

Kastje omgewisseld met kastje dat wel werkt, qua aansluitingen etc, geen enkele winst. 

Blijft het probleem op dezelfde televisie of verhuist het mee met de TV+ Box?


Bij mij lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben. Sinds gisteren heb ik weer normaal beeld en heb helemaal niets veranderd! Staat gewoon op multicast. Vreemd maar wel blij dat het weer goed is....


Staat gewoon op multicast.

Dat is naar mijn mening ook de enig juiste instelling. Iedereen die de TV+ Box op unicast ingesteld heeft staan mist een stuk van de beeldkwaliteit bij de Nederlandse publieke en commerciële zenders.


Alleen ter info: vergeet na testen met unicast niet ook weer “Automatisch beste kwaliteit” aan te zetten nadat je weer voor multicast gekozen hebt. (Dat gaat niet vanzelf.)


Reageer