Skip to main content

In een eerder topic meldde ik al geluidsproblemen op mijn Android t.v. zie

Nu na de laatste update is het regelrecht een rampenplan. Wordt hier zeer chagrijnig van!

Nu doet het geluid het ook nauwelijks nog bij live t.v. kijken, Netflix enz. Voor de allerlaatste update had ik alleen last bij opnames of terug kijken. 

Bovendien duurt het bij o.a. de NPO zenders eeuwen voordat er beeld komt. 

Tot de voorlaatste update had ik geen enkel geluidsprobleem op deze Android t.v. Ik vrees de volgende update. Doet mijn t.v. waarschijnlijk helemaal niks meer.

Waarom is de topictitel gewijzigd? Daar was m.i. geen enkele reden toe. Titel was duidelijk genoeg. Erg vreemd.

En als aanvulling op mijn klacht: beeld op NPO1 en 2 (en misschien nog andere zenders ook) bevroor na enkele seconden.


Hoi @Carola49, ik snap dat je baalt. 

Zo kijk je niet lekker tv. Het loopt nog niet altijd lekker met het geluid. Hier wordt blijven aan gewerkt, maar zijn wel al verbeteringen in aangebracht. 

Heb je de box al eens gereset? Zorgt dat nog voor verbetering?

En maak je verder nog gebruik van een soundbar of iets? Heb je ook de geluidsinstellingen veranderd? 


Hoi @Carola49, ik snap dat je baalt. 

Zo kijk je niet lekker tv. Het loopt nog niet altijd lekker met het geluid. Hier wordt blijven aan gewerkt, maar zijn wel al verbeteringen in aangebracht. 

Heb je de box al eens gereset? Zorgt dat nog voor verbetering?

En maak je verder nog gebruik van een soundbar of iets? Heb je ook de geluidsinstellingen veranderd? 

Hallo @Bart_Z dank voor je reactie.

Ik maak daar geen gebruik van een soundbar o.i.d. Alle geluidsinstellingen heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd.

De box heb ik (nog) niet gereset, want dan ben ik al mijn instellingen kwijt. Als ik de zekerheid zou hebben dat dit de oplossing is, zou ik het zeker doen. Maar resetten met een minimale kans dat dit de problemen gaat oplossen, zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.

Ik vind het vreemd dat juist bij mijn Android t.v. de KPN Android box problemen geeft. En na de laatste 2 updates is het alleen maar erger geworden. In de woonkamer staat een Samsung Tizen met soundbar, daar werkt alles wel goed gelukkig (alleen incidenteel een vastloper maar daar kan ik mee leven).


Als je de kastjes eens omruilt van plek, hoe gaat het dan? Verhuist het probleem dan mee met de ontvanger? Zo ja, dan wil ik je toch aanraden een reset uit te voeren. 


Als je de kastjes eens omruilt van plek, hoe gaat het dan? Verhuist het probleem dan mee met de ontvanger? Zo ja, dan wil ik je toch aanraden een reset uit te voeren. 

Goed plan om even de kastjes te switchen. Ga ik in het weekend uitproberen.